انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => برنامه‌سازی => نویسنده: pooria892 در 11 مهر 1393، 08:12 ب‌ظ

عنوان: راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: pooria892 در 11 مهر 1393، 08:12 ب‌ظ
سلام دوستان
موضوع اینه که من به عنوان یک فرد غیر کامپیوتری نیاز دارم یک برنامه گرافیکی بنویسم. بنا به دلایلی نمی خوام سمت ویژوال استودیو برم. بعد از کلی تحقیق پایتون و Pyside رو انتخاب کردم. برای آموزش پایتون کتاب a byte of python رو تقریبا کامل خوندم. برای pyside هم بهترین چیزی که پیدا کردم یه سری آموزش از سایت zetcode بود. ولی مشکل اینه که برای آموزش pyside یه سری مفاهیم رو بدیهی فرض میکنن که برای من آشنا نیست. مثلا چرا شی QtGui.QApplication باید آرکومان sys.argv بگیره و اصلا این sys.argv چی هست. من نمیخوام کورکورانه برنامه بنویسم و میخوام دقیقا بدونم دارم چه کار می‌کنم.
در مجموع:
۱- اصلا به غیر از PySide چیز دیگه ای رو پیشنهاد میکنید که یادگیریش راحت‌تر باشه و یا منابع آموزش بهتری داشته باشه؟
۲- برای آموزش Pyside پیشنهاد بهتری دارید؟
۳- برای یادگیری پیش نیازهای Pyside (شی گرایی و ... )چه پیشنهادی میکنید؟
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: HSN6 در 11 مهر 1393، 09:14 ب‌ظ
کیوی ساده‌ست!
انجمن فعالی هم در گوگول گولوپ داره.
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: deadmarshal در 12 مهر 1393، 12:01 ق‌ظ
سلام. شما اگه میخوای یک برنامه گرافیکی ساده بنویسی میتونی از خود Tkinter که با پایتون میاد استفاده کنی. اگر میخوای پیچیده تر و پیشرفته تر باشه میتونی از wxpython یا همون pyside استفاده کنی. که wxpython ی کتاب از انتشارات manning داره خیلی عالیه. موفق باشی.
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: pooria892 در 12 مهر 1393، 11:21 ق‌ظ
مرسی بابت پاسخ
باتوجه به گفته هاتون یه بررسی دیگه کردم. باز هم فکر میکنم برای کار من Pyside از همه بهتر باشه. (هم از نظر لایسنس، هم Cross platform بودن، هم کامل بودن و هم سادگی!) البته کیوی رو هم باید سر فرصت امتحان کنم. ولی مشکل من الان یادگیری مفاهیم پایه شی‌گرایی هست که یک مسئله کلیه و به Pyside ربطی نداره.
میدونم سوالم خیلی کلی هستش. شاید اگه ریزتر توضیج می دادم بهتر بود! :)

عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: محمد فدوی در 12 مهر 1393، 07:24 ب‌ظ
به نظر من با توجه به گفته‌هاتون شما باید با یه سری مفاهیم پایه اول آشنا بشین.
مثلا بدونین argv همون آرگومان‌های خط فرمانن که به برنامه ارسال میشن...

بهرحال اگه میخواید بدون آموزش چندان فقط یه برنامه گرافیکال بنویسید من فریموورک‌هایی رو به شما پیشنهاد می‌کنم که بیشتر از Python از Wizardها استفاده میکنن. مثلا با Mono یا Java بنویسید تا موقع طراحی کمتر نیاز به کدنویسی داشته باشید.
حتی به نظر من برای شما نوشتن با Scala هم خیلی روون‌تر از Pyhton خواهد بود!

موفق باشید.
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: pooria892 در 13 مهر 1393، 08:55 ق‌ظ
به نظر من با توجه به گفته‌هاتون شما باید با یه سری مفاهیم پایه اول آشنا بشین.
مثلا بدونین argv همون آرگومان‌های خط فرمانن که به برنامه ارسال میشن...

کاملا درسته. ولی نمی دونم برای یادگیری مفاهیم اولیه به کجا مراجعه کنم که بیشتر سردرگم نشم. مثلا برای همین argv همه جا مینویسن که آرگومان خط فرمان. ولی دقیقا متوجه نمیشم یعنی چی؟! یعنی چرا برای من همیشه یک عضو بیشتر نداره (من همیشه فقط جمله اول sys.argv[0] رو دارم که همون اسم برنامه است)
یا اینکه چرا باید همیشه به QApplication آرگومان sys.argv داد؟

بهرحال اگه میخواید بدون آموزش چندان فقط یه برنامه گرافیکال بنویسید من فریموورک‌هایی رو به شما پیشنهاد می‌کنم که بیشتر از Python از Wizardها استفاده میکنن. مثلا با Mono یا Java بنویسید تا موقع طراحی کمتر نیاز به کدنویسی داشته باشید.
حتی به نظر من برای شما نوشتن با Scala هم خیلی روون‌تر از Pyhton خواهد بود!

شخصا پایتون رو دوست دارم! ولی به نظرتون کدوم رو شروع کنم؟ از کجا شروع کنم؟
به طور خلاصه من میخوام یه برنامه با رابط گرافیکی بنویسم که جریان سیال درون لوله رو محاسبه کنه. یعنی علاوه بر محاسبات ریاضی باید یتونم Drawing (خط، نقطه و ...) داشته باشم و بتونم به این خط و نقطه ها تابع معرفی کنم.
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: ! در 13 مهر 1393، 09:08 ق‌ظ
یادگیری فریم ورک ها و کتابخونه های این تیپی بدون دانش اولیه از برنامه نویسی یکم دشواره و اصولا نمیفهمی چیکاره ای! بهتره قبلش مفاهیم پایه ی زبان مورد استفاده رو یاد بگیری.

نقل‌قول
به طور خلاصه من میخوام یه برنامه با رابط گرافیکی بنویسم که جریان سیال درون لوله رو محاسبه کنه. یعنی علاوه بر محاسبات ریاضی باید یتونم Drawing (خط، نقطه و ...) داشته باشم و بتونم به این خط و نقطه ها تابع معرفی کنم.



برای این کار استفاده از پایساید یخورده چیزه :) یک کتابخونه ای هست به اسم matplotlib برای پایتون که این کار رو خیلی راحتتر باهاش به انجام میرسونید اما باز تاکید میکنم مبانی برنامه نویسی رو قبل از شروعش یاد بگیرید.
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: pooria892 در 13 مهر 1393، 09:26 ق‌ظ
برای این کار استفاده از پایساید یخورده چیزه :) یک کتابخونه ای هست به اسم matplotlib برای پایتون که این کار رو خیلی راحتتر باهاش به انجام میرسونید اما باز تاکید میکنم مبانی برنامه نویسی رو قبل از شروعش یاد بگیرید.
مرسی! به نظر چیز خیلی خوبی باشه. میشه با Pyside به صورت همزمان استفاده کرد؟
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: محمد فدوی در 13 مهر 1393، 10:03 ق‌ظ
علاوه بر matplot من نرم افزارای ریاضیاتی رو هم خیلی برای شما مناسب می‌دونم. شخصاً Octave رو خیلی دوست دارم و امکانات خیلی مناسبی هم داره. از MATLAB هم می‌تونی استفاده کنی. SciLab هم هست.

اگرم اصرار داری Python کار کنی، زوده الان بری سراغ فریمورک‌هاش. اول یه کتاب خوب مثل A Byte Of Python  بخون. ترجمه فارسیش رو هم اینجا (http://mihandownload.com/2011/08/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%86.php) پیدا می‌کنی.

بهرحال موفق باشی.
عنوان: پاسخ : راهنمایی برای آموزش PySide به یک تازه کار
ارسال شده توسط: pooria892 در 13 مهر 1393، 10:12 ق‌ظ
دلیل اینکه از متلب و امثال اون استفاده نمی‌کنم اینه که میخوام یه برنامه کاربردی/تجاری داشته باشم!
a byte of python رو خوندم. خیلی بهم کمک کرده

باز هم تشکر می کنم بابت وقتی که میذارید :)