انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => شبکه و سرویس دهندهها => نویسنده: PunkGeek در 11 مهر 1393، 09:14 بظ
-
سلام
برای یه کاری میخوام کمترین پینگ رو داخل لوکال داشته باشم
آلان من با یه کابل lan ۱ گیگ رو بین دو کامپیوتر شبکه کردم، نرم افزار ها رو روی کامپیوتر اول اجرا میکنم و از طرف کامپیوتر دوم کنترلشون میکنم
آلان پینگه لوکالم ۰.۴ میلی ثانیه هست، در حالی که با وایرلس هم که شبکشون میکنم با یه روتر (کابله lan مستقیم وصل هست و بینشون روتر نیست) باز هم روی ۰.۴ میلی ثانیه میمونه، دلیلش چیه؟ اسپیده وایرلسم ۶۵ مگابیتی هست چطور پینگش با یه lan 1g برابری میکنه؟! به چه عوامله دیگه ای میتونه مربوط باشه؟
بعد اینکه، فکر میکنید با این روش، بتونم یه بازی با رزلوشن بالا، روی کامپیوتر اول نصب کنم و از کامپیوتر دوم بازی کنم؟
مثاله ساده بزنم
کامپیوتر اول توانایی اجرای بازی بتلفیلد ۴ رو داره، اما کامپیوتر دوم نداره
میخوام این بازی رو روی کامپیوتر اول اجرا کنم اما از کامپیتور دوم کنترلش کنم
فکر میکنید چقدر میتونه لگ داشته باشه؟
و اینکه چطور بعضی سرویس دهنده های کلاد گیمینگ، روی پورت ۱۰ مگ یه بازی رو به صورت انلاین قرار میدن تا کسانی که سخت افزار ضعیفی دارند با این روش بروز ترین بازی هارو استفاده میکنن؟
-
0.4 زياده؟
-
0.4 زياده؟
خوب لگ میده بعضی وقتا که توی بازی اصلا جالب نمیشه
-
شما اشتباه ميکنى
50 ميلى ثانيه لگ نميده چه برسه 0.4
-
این کاری که میگید به راحتی قابل انجام نیست و من هم تا الان ندیدم که جایی این کار رو انجام بده.
-
سلام
برای یه کاری میخوام کمترین پینگ رو داخل لوکال داشته باشم
آلان من با یه کابل lan ۱ گیگ رو بین دو کامپیوتر شبکه کردم، نرم افزار ها رو روی کامپیوتر اول اجرا میکنم و از طرف کامپیوتر دوم کنترلشون میکنم
آلان پینگه لوکالم ۰.۴ میلی ثانیه هست، در حالی که با وایرلس هم که شبکشون میکنم با یه روتر (کابله lan مستقیم وصل هست و بینشون روتر نیست) باز هم روی ۰.۴ میلی ثانیه میمونه، دلیلش چیه؟ اسپیده وایرلسم ۶۵ مگابیتی هست چطور پینگش با یه lan 1g برابری میکنه؟! به چه عوامله دیگه ای میتونه مربوط باشه؟
بعد اینکه، فکر میکنید با این روش، بتونم یه بازی با رزلوشن بالا، روی کامپیوتر اول نصب کنم و از کامپیوتر دوم بازی کنم؟
مثاله ساده بزنم
کامپیوتر اول توانایی اجرای بازی بتلفیلد ۴ رو داره، اما کامپیوتر دوم نداره
میخوام این بازی رو روی کامپیوتر اول اجرا کنم اما از کامپیتور دوم کنترلش کنم
فکر میکنید چقدر میتونه لگ داشته باشه؟
و اینکه چطور بعضی سرویس دهنده های کلاد گیمینگ، روی پورت ۱۰ مگ یه بازی رو به صورت انلاین قرار میدن تا کسانی که سخت افزار ضعیفی دارند با این روش بروز ترین بازی هارو استفاده میکنن؟
بتل۴ تو اوبونتو هم اجرا میشه؟!شما یه امکاناتی میخوای که مانیتور یه پی سی رو رو اونیکی ببینی دیگه اینم
با رمینا ریموت دسکتاپه اوبونتو وصل کن دیگه
البته من روششو بلد نیستم چیکا بایس کنی
کلاود گیمینگ اینا نمیخواد فک کنم باس یه سرورش کنی کامپیوتری که گیمو قراره اجرا کنه
و بعد با هر رایانه ای حتی گوشی میتونی تصویر مانیتورشو بگیری
-
این کاری که میگید به راحتی قابل انجام نیست و من هم تا الان ندیدم که جایی این کار رو انجام بده.
مشکله سرعته انتقال هستش؟
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cloud_gaming
https://games.onlive.com
البته دومی رو مطمعا نیستم
شایدم من بد متوجه شده باشم اما چنی جای دیگه هم دیدم همچین چیزی به فارسی ترجمه کرده بودند
-
مشکل تنها سرعت انتقال نیست، بلکه پردازش و سربار TCP/IP هم خواهد بود.
فرض میکنیم یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی دارید، عموما از ۱۲۸۰x۸۰۰ پیکسل تشکیل شده، که میشه ۱۰۲۴۰۰۰ پیکسل. برای یک تصویر ۲۴ بیتی، هر پیکسل سه بایت خواهد بود. فرض هم میکنیم که در هر ثانیه ۳۰ فریم ببینید. حجم اطلاعاتی که باید انتقال داده بشه، ۹۲ مگابایت در ثانیه هستش. چون این سرعت به راحتی در دسترس نیست، نیاز به یک سری پردازش دیگه هم خواهید داشت، مثلا فشردهسازی و همچنین یک Codec که وقتی لازم نیست، همه پیکسلها رو انتقال نده، ...
در نتیجه برای چنین کاری، نیاز به پیادهسازی خاصی از بازی یا سیستمخاصی دارید که برای این کار توسعه داده شده باشه و من چنین چیزی ندیدم.
-
مشکل تنها سرعت انتقال نیست، بلکه پردازش و سربار TCP/IP هم خواهد بود.
فرض میکنیم یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی دارید، عموما از ۱۲۸۰x۸۰۰ پیکسل تشکیل شده، که میشه ۱۰۲۴۰۰۰ پیکسل. برای یک تصویر ۲۴ بیتی، هر پیکسل سه بایت خواهد بود. فرض هم میکنیم که در هر ثانیه ۳۰ فریم ببینید. حجم اطلاعاتی که باید انتقال داده بشه، ۹۲ مگابایت در ثانیه هستش. چون این سرعت به راحتی در دسترس نیست، نیاز به یک سری پردازش دیگه هم خواهید داشت، مثلا فشردهسازی و همچنین یک Codec که وقتی لازم نیست، همه پیکسلها رو انتقال نده، ...
در نتیجه برای چنین کاری، نیاز به پیادهسازی خاصی از بازی یا سیستمخاصی دارید که برای این کار توسعه داده شده باشه و من چنین چیزی ندیدم.
خیلی ممنونم از راهنماییتون، اما چطور این سایت ها با یه اینترنت ۱۰ مگابیتی هم میتوند سرویس بدند؟
با این سرعت مشکلی ندارم، همانطور که کفتم پورت ده گیگ هم دارم، تنها لگ یا پینگ مشکله من هست که برام جایه سوال شده که جوابی ندادید
برای مطالعه بر روی این نوع سرویس چه منابعی رو پیشنهاد میدید؟ کانال irc هم موجوده؟ بیشتر باید دنباله چه چیزی باشم؟ البته برای بازی نمیخوام، بازی فقط یه نمونه کوچیک بوده برای یه پروژه که میخوام سرش تحقیق کنم و بتونم موفق بشم کاربرد زیادی داره
بازهم تشکر
-
شما با این سرعت مشکلی ندارید، ولی کامپیوترتون با این سرعت مشکل داره :) اینجا تنها کارت شبکه نقش بازی نمیکنه، بلکه Bottleneckهایی مثل CPU و کارت گرافیک رو هم دارید. سرعت پینگ رو هم پایینتر از اون نمیتونید بیارید.
میتونید در مورد Real-time streaming جستجو کنید، شاید بتونید چیزی پیدا کنید.
-
شما با این سرعت مشکلی ندارید، ولی کامپیوترتون با این سرعت مشکل داره :) اینجا تنها کارت شبکه نقش بازی نمیکنه، بلکه Bottleneckهایی مثل CPU و کارت گرافیک رو هم دارید. سرعت پینگ رو هم پایینتر از اون نمیتونید بیارید.
میتونید در مورد Real-time streaming جستجو کنید، شاید بتونید چیزی پیدا کنید.
میشه لطف کنید توضیح بدید مشکله cpu و کارت گرافیک چی هستش؟هرچی فکر کردم متوجه نشدم که این دو چه وظیفه ای رو به عهده دارند جز اجرای بازی!
چون فشرده سازی نمیخوام انجام بدم
-
توی رم کامپیوتر رو با اطلاعات تصادفی پر کنید و در ثانیه ۹۲ مگابایت از اون رو فقط بخونید و ببینید که چقدر CPU فعالیت میکنه. حالا به این سربارهای TCP/IP و چیزهای دیگه هم اضافه میشه.
از طرف دیگه، میخواید ۳۰ فریم در ثانیه رو نمایش بدید و نمایش دادن این موارد کار کارت گرافیک هستش.