انجمنهای فارسی اوبونتو
جامعه کاربران => کافه اوبونتو => نویسنده: afrod در 03 بهمن 1394، 10:53 بظ
-
اگر بخواهید یک سایتی عامه پسند/علمی/غیره راه اندازی کنید (مثل ۱پزشک (http://1pezeshk.com)، ترجمان (http://tarjomaan.com) و ...) و گزینه های اسم موردنظرتون در ir و com و net پر شده باشه، سراغ دامنه های جدید می رید؟
.video
.pizza
.link
.education
.academy
.pro
.world
و تعداد بسیار زیادی دیگه
و یا دو کلمه ای های معروف: io، la، mn، us، ca، ly، to و ...؟
- اگر قرار بود مثلا اسم سایت سرعت باشه، آیا کاربر ایرانی با www.sor.at (http://www.sor.at) ارتباط برقرار می کنه (در مقایسه با www.sorat.ir (http://www.sorat.ir))؟
- اگر مثلا یک سایت فیلم باشه، www.sorat.movie (http://www.sorat.movie) چطور؟ (سوالم روی پسوند دامنه است: movie و امثال اون)
آیا کاربران عامه می تونند مثلا at. رو تشخیص بدند؟ (وقتی هنوز خیلی از مردم دنیا فکر می کنند اینترنت = فیسبوک (http://tarjomaan.com/vdca.0n0k49n0a5k14.html)). منظور از عامه همگانی که حوصله عمیق شدن در حوزه IT رو ندارند، مثلا وکیل، نانوا، دانشجوی هنر و ...
-
هرچیزی که رون باشه و کوتاه...
این مشکل رو منم دارم هنوز نمیدونم چه دامنهای انتخاب کنم فقط یه دامنه .id.ir گرفتم موقتا و هنوز نتونستم چیزیکه مد نظردارم دنبال کنم
این sor.at کلمه خوبیه این رو به دومی ترجیع میدم
-
در کل فکر میکنم محتوی هست که باعث به یاد موندن اسم سایت میشه و خیلی به اسم سایت ربط نداره (هرچند کاملا بی ربط نیست)
ولی در کل از اون مثالی که زدید ، من sorat.ir رو ترجیح میدم جون شفافیت بیشتری داره :)
-
فکر نکنم زیاد به پسوند و دامنه مدنظر ارتباطی داشته باشه!!!
ولی به راحتی و همخوانی با مطلب اسم ( از نظر ماندگاری ) و از همه مهم تر به محتویات ربط داره
-
من حتما سراغ دامنه های چند حرفی نمی رم.
ولی شاید دامنه دو حرفی رو انتخاب کردم
چون افراد عامه که فکر می کنند (اینترنت = فیسبوک ) و عادت دارن facebook.com تایپ کنن و نمی دونن com. از کجا اومده چی هست
و فکر می کنن حتما باید com .org .ir.باشه
پس من com. یا www.sorat.ir حتما ترجیح میدم حتی اگر اسم سایتم طولانی بشه
-
مردم با پسوند های آشنا مثل ir com و net ارتباط بیشتری برقرار میکنند.
اگه اسم کوتاه مناسب پر شده باشه، به نظرم بهتره اسم طولانی باشه و روان و مناسب فعالیت تا یه چیز کوتاهه عجیب غریب.
البته با کمی خلاقیت و فکر و وقت گذاشتن میشه اسم کوتاهی پیدا کردم و یا ترکیب کوتاهی ساخت که تا به حالا استفاده نشده باشه که برای برند سازی خیلی مناسب تره (و پیشنهاد خودمم همینه)