انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => برنامهسازی => نویسنده: بهزادubuntu در 15 خرداد 1389، 11:26 بظ
-
سلام
من یک برنامه درست کردم ولی چند دستور ساده بیشتر در openoffice calc برای این کار بلد نبودم که بکار ببرم لطفا یک نگاهی به فایل بندازید و اگر میشه برنامه رو سبکتر کرد کاراییشو بیشتر کرد لطفا بگید
مثلا در شیت گزارش وضعیت مشتریان و چاپ مجبور شدم حدود ۵۰۰۰ سطر از شیتهای مختلف بصورت ردیفی کپی کنم و برای چاپ پرداختیهای مشتریان نمیدونم چکار کنم
ممنون
http://www.mediafire.com/?mm0n1ymhy2w
-
مثلا در شیت گزارش وضعیت مشتریان و چاپ مجبور شدم حدود ۵۰۰۰ سطر از شیتهای مختلف بصورت ردیفی کپی کنم
میخواستی چیکار کنی که مجبور شدی این کار رو بکنی؟
یکم بیشتر توضیح بده، مثلا کلا چه کارهایی میخوای انجام بدی؟
-
شیت های هر ماه ۵۰۰ ردیف داره برای وارد کردن پرداختی مشتریان و برای اینکه از این اطلاعات گزارش بگیرم مجبور شدم پشت سرهم لیست کنم (راه دیگه ای پیدا نکردم) و این باعث میشه نشه اطلاعاتو چاپ کرد ! پس باید اطلاعاتو در یک مکان دیگه ۵۰ تا ۵۰ تا کپی کنم دوش رو خطکشی کنم و... برای چاپ
در شیت \گزارش وضعیت مشتریان و چاپ\ بدلیل اینکه ممکنه یکنفر قسطهاشو طی ۲ یا چند ماه پرداخت کنه کل پرداختی های سال مشتریان رو پشت سر هم کپی کردم که بشه ازش گزارش درست و کامل گرفت که این شده حدود ۵۰۰۰ سطر! (مثلا کی چهوقت پول داده و حسابش در چه وضعیتیه)
کار بهتری میتونستم بکنم؟
-
شیت های هر ماه ۵۰۰ ردیف داره برای وارد کردن پرداختی مشتریان و برای اینکه از این اطلاعات گزارش بگیرم مجبور شدم پشت سرهم لیست کنم (راه دیگه ای پیدا نکردم) و این باعث میشه نشه اطلاعاتو چاپ کرد ! پس باید اطلاعاتو در یک مکان دیگه ۵۰ تا ۵۰ تا کپی کنم دوش رو خطکشی کنم و... برای چاپ
چرا باعث میشه اطلاعات رو نتونی چاپ کنی؟
چرا ۵۰ تا ۵۰ تا کپی کردی؟
تو شیت «ورودی اولیه» عنوان سطونها رو هر ۵۰ تا تکرار کردی (نام، مقدار، واحد ...)، بخاطر چاپ این کار رو کردی؟ یا دلیل دیگهای داشته؟
اگه بخاطر چاپ بوده میتونی بگی مثلا ردیف عنوانها تو پرینت همه صفحهها بیاد. اینجوری شیتها خیلی منظمتر میشن و دقیقا چیزی که میخوای تو پرینت میاد.
این مشکل حل بشه، میریم سراغ اون ۵۰۰۰ سطر، که چرا انقد زیاد هستن و اطلاعاتی توشون مثلِ همه و ....
-
تو شیت «ورودی اولیه» عنوان سطونها رو هر ۵۰ تا تکرار کردی (نام، مقدار، واحد ...)، بخاطر چاپ این کار رو کردی؟ یا دلیل دیگهای داشته؟
برای چاپ این کارو کردم ولی بعد که فهمیدم نمیتونم ازش گزارش بگیرم مجبور شدم اطلاعات رو پشت سر هم بنویسم
میریم سراغ اون ۵۰۰۰ سطر، که چرا انقد زیاد هستن و اطلاعاتی توشون مثلِ همه و ....
کلا ۲۰۰۰ مشتری در سال داریم و هر مشتری ممکنه طی دو یا سه قسط یا بیشتر پول یا چک رو پرداخت کنه پس ما به حدود ۵۰۰۰ سطر درسال نیازداریم تا برای ورود اطلاعات جا کم نیاریم
این ۵۰۰۰ سطر کپی مستقیم لیست پرداخت مشتریان در هر ماه هست که هرماه ۴۹۸ سطر ظرفیت ورود اطلاعات داره و ضرب در ۱۲ که بکنیم دقیقا میشه 5976 سطر یعنی حدود ۶۰۰۰ سطر :)
دلیل اینکه این سطر ها رو در شیت/ گزارش وضعیت مشتریان و چاپ /کپی کردم اینه که نتونستم از همه ماهها یکجا گزارش بگیرم درصورتی که هر قسمت از اطلاعات مورد نیاز توی یک شیته (نمونه این گزارش در شیت / گزارش وضعیت مشتریان و چاپ / سلول x4 هست)
اگه بخاطر چاپ بوده میتونی بگی مثلا ردیف عنوانها تو پرینت همه صفحهها بیاد.
یعنی لیست ی که پشت سرهم اطلاعاتش وارد شده رو بگیره و ۵۰ تا ۵۰ تا کادر بندی کنه و عنوان و تاریخ بزنه و اماده چاپ کنه؟ اگه اینطوریه خوبه ولی چطوری ???
نکته: این برنامه فلا عملیات مربوط به حسابها رو بخوبی انجام میده ولی بدلیل اینکه در لینوکس فلا نرم افزار مناسبی برای حسابداری نیست خواستم یکم امکاناتشو بیشتر کنم تا کسانی که نیاز دارن استفاده کنن و این امکانات لیست کالا و فاکتور و تاریخ اتوماتیک و... هست که فلا دست نگه داشتم اطلاعاتم بیشتر بشه :)
-
یعنی لیست ی که پشت سرهم اطلاعاتش وارد شده رو بگیره و ۵۰ تا ۵۰ تا کادر بندی کنه و عنوان و تاریخ بزنه و اماده چاپ کنه؟ اگه اینطوریه خوبه ولی چطوری Huh?
آره میشه.
اول همه اطلاعات رو تو یه جدول میزاری که فقط یه ردیف عنوان داره. بعد واسه هر شیت Print Ranges رو تعریف میکنی. تو منو Format میتونی پیداش کنی.
اول قسمتی که لازمه select کن (که شامل همه جدول میشه) بعد دگمه Add رو میزنی. با این کار قسمتهایی که تو پرینت باید بیاد رو مشخص میکنی. برای اینکه عنوان ستونها تو هر صفحه بیاد، یه بار دیگه همونجا برو و قسمت edit رو بزن. اونجا میتونی سطرها و ستونهایی که میخوای تو هر صفحه باشه مشخص کنی.
دلیل اینکه این سطر ها رو در شیت/ گزارش وضعیت مشتریان و چاپ /کپی کردم اینه که نتونستم از همه ماهها یکجا گزارش بگیرم درصورتی که هر قسمت از اطلاعات مورد نیاز توی یک شیته (نمونه این گزارش در شیت / گزارش وضعیت مشتریان و چاپ / سلول x4 هست)
گزارش بگیری یعنی چی؟ چی کار میخوای بکنی؟
-
گزارش بگیری یعنی چی؟ چی کار میخوای بکنی؟
لیست افراد بدهکار طلبکار و کسانی که حسابشون بسته شده نوع داده ها (چک قسط بیعانه ...)
این کاریه که میخوام با این لیست صفحه / گزارش وضعیت مشتریان و چاپ / بکنم نمونه امادش هم در شیت فروردین وجود داره و تست شدست
-
نمیدونم خوب متوجه شدم یا نه، اگه درست نیست بگو
تو میخوای از یه سری دادهها که تو شیتهای دیگه است تو یک شیت، برای گزارش گیری استفاده کنی. واسه همین همه رو تو یک شیت کپی گرفتی.
اگه مشکل اینه میشه مستقیم به دادههای شیتهای دیگه دسترسی داشت و لازم نیست حتما تو شیتی که میخوای گزارش بگیری دادهها رو کپی کنی.
برای مثال تو شیت گزارش گیری میخوای مجموع چندتا داده تو دو شیت دیگه رو بدست بیاری. با دستور پایین میتونی این کار رو انجام بدی:
SUM(اردیبهشت.B2:B3,اطلاعات.K1:K2)
-
درست نگرفتید ;)
میخوام از ۱۲ لیست که در ۱۲ شیت هست یک گزارش بگیرم
روش گزارش گیری هم در منو data / datapilot / start هست