انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => شبکه و سرویس دهندهها => نویسنده: smoeinfa در 30 مهر 1396، 04:39 بظ
-
سلام دوستان همه چی در اوبونتو ۱۷.۰۴ خوب بود که بعد از اومدن آپدیت یعنی نسخه ۱۷.۱۰ نصبش کردم حالا مشکل وایفای پیدا کردم به صورتی که به مودم متصل میشم اما به جای علامت وای فای روی نوار بالا علامت سوال میاد! حالا این یک شرایطی برای من ایجاد کرده:
۱. در ترمینال نه میتونم نرم افزاری نصب کنم یا لیست مخازن رو بروز کنم
۲. در مرورگر اینترنت کار میکنه و سایت ها رو تست کردم لود میشه!
۳. این مودمی که بهش وصل میشم هیچ مشکلی از نظر اتصال به اینترنت نداره چون با موبایلم راحت کانکت میشم و استفاده میکنم.
۴. به مودم وصل هستم از مودم پینگ دارم.
۵. از ترمینال برای مثال گوگل رو پینگ میگیرم اونم دارم.
۶. از طریق تلگرام هم به اینترنت دسترسی دارم.
در زمانی که کابل رو وصل میکنم اینترنت دارم ولی باز همون علامت سوال برای اتصال به کابل میاد.
به وای فای های دیگه ای هم که متصل شدم این مشکل بود و مشکل از مودم نیست! ری استارت کردن نتورک منیجر هم بی تاثیره
ممنون میشم راهنمایی کنید.
-
با دوستی سر همین صحبت داشتیم و این مکالمه ماست، امیدوارم به کارت بیاد:
شما یه پیوند دادید در مورد فدورا، که نتورک منیجر شما، هر ۵دقیقه یه درخواست میفرسته به این سایت:
http://fedoraproject.org/static/hotspot.txt
و وضعیت اتصال به شبکه رو بررسی میکنه...
خب من جستجو زدم و از یکی از دوستانم در زمینه حریمشخصی فعاله سوال پرسیدم و رسیدیم به این پیوند:
http://www.omgubuntu.co.uk/2017/09/disable-network-connectivity-checking-ubuntu-17-10
بعد متوجه شدیم توی اوبونتو یه بسته هست با این نام:
network-manager-config-connectivity-ubuntu
این همونه که میشه از طریق تنظیمات سامانه فعال و غیرفعالش کنیم که وضعیت شبک رو بررسی کنه و علامت شبکه رو با توجه به وضعیت شبکه عوض کنه.
با پیدا کردن مسیر این بسته
/usr/lib/NetworkManager/conf.d/20-connectivity-ubuntu.conf
و نگاه کردن به محتویات توی پرونده پیکربندیش به این رسیدیم که ظاهرا اینم به این آدرس درخواست میفرسته:
http://connectivity-check.ubuntu.com/
اون ناتوانی در نصب برنامه از طریق اپت هم یحتمل از خود اپت هست و براش مشکلی پیش اومده.
sudo apt update بزن و کل خروجیش رو بذار اینجا...