برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.
برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.
....
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.
گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(
یونیتی داره واقعا غوغا میکنه
....
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.نقلقولگودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(
یونیتی داره واقعا غوغا میکنه
بله میدونم یونیتی اون قابلیتها و جامعه کاربری یونیتی را ندارد، ولی برای یک بازی دو-بعدی موتور Godot انتخاب مناسبتری است چو سادهتر و متن-باز است. هرچند به نظرم این بازی کلاً نباید با یک موتور بازی سازی ساخته میشد! بلکه باید با HTML5 و جاوا اسکریپت ساخته میشد تا به راحتی با یک مرورگر وب روی هر پلتفرم و سیستمی با معماری CPU مختلف به راحتی قابل اجرا باشه. این جور بازیها رو زمانهای قدیم با فلش میساختند، بعداً HTML5 جاشو گرفت.
برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.
گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(
یونیتی داره واقعا غوغا میکنه
---
عالی .. خیلی کاش یه خروجی وب می گرفتید می تونستیم خیلی ساده بازیش کنیم :)
منم برنامه نویس سمت سرورم برای تست گیم سرور UDP و همچنین تفریح یه چیزایی با phaser|javascript ساختم.
یه مدتی رو این کار کردم https://github.com/geeksesi/carrot_platform فعلا یکم سرم شلوغه می خوام یکم توسعش بدم D:
....
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.نقلقولگودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(
یونیتی داره واقعا غوغا میکنه
بله میدونم یونیتی اون قابلیتها و جامعه کاربری یونیتی را ندارد، ولی برای یک بازی دو-بعدی موتور Godot انتخاب مناسبتری است چو سادهتر و متن-باز است. هرچند به نظرم این بازی کلاً نباید با یک موتور بازی سازی ساخته میشد! بلکه باید با HTML5 و جاوا اسکریپت ساخته میشد تا به راحتی با یک مرورگر وب روی هر پلتفرم و سیستمی با معماری CPU مختلف به راحتی قابل اجرا باشه. این جور بازیها رو زمانهای قدیم با فلش میساختند، بعداً HTML5 جاشو گرفت.
باز هم در مورد گودو، گودو یک زبان شبیه پایتون داره (و نه خود پایتون) ولی یونیتی بر اساس سیشارپ و جاوااسکریپت کار میکنه. یعنی دو زبان شناخته شده و خب من سیشارپ بلدم و این یعنی یک برتری. گودو فقط هم دوبعدی نیست. سه بعدی هم میتونید باهاش بسازید.
در مورد ساخت بازی با موتور، این بازی بخشی از مطالعات من برای پروژه بزرگتری بود که قراره شروع بشه و من هم قراره در طراحی و کدنویسی گیمپلی اون مشارکت کنم؛ یعنی یک پروژه برای یادگیری یونیتی :)برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.
گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(
یونیتی داره واقعا غوغا میکنه
---
عالی .. خیلی کاش یه خروجی وب می گرفتید می تونستیم خیلی ساده بازیش کنیم :)
منم برنامه نویس سمت سرورم برای تست گیم سرور UDP و همچنین تفریح یه چیزایی با phaser|javascript ساختم.
یه مدتی رو این کار کردم https://github.com/geeksesi/carrot_platform فعلا یکم سرم شلوغه می خوام یکم توسعش بدم D:
خروجی وب؟ اطلاعی ندارم که با یونیتی میشه یا نه (دیدم یک سری یکپارچه سازی هایی با ASP داره ولی دروغ چرا، سمتش نرفتم!)
اون ریپوی شما رو هم حتما میبینم :D