انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => نرمافزارهای اینترنتی => نویسنده: shena در 12 فروردین 1401، 01:15 قظ
-
از لینک بالای فروم نرم افزار مدیاویکی رو نگاه کردم که اینجا در یک اسکیل کوچک راه اندازی شده، ولی به دلم ننشست همون طور که ویکی پدیا - از نظر ui و سازماندهی مطالب - برام دلنشین نیست. cmsهای امثال وردپرس هم که هیچی، چون برای این کار نیستند.
اگر می خواستید ابزاری برای مستند کردن دانش سازمان یا گروهتون انتخاب کنید، سراغ چه نرم افزار وبی می رفتید؟ خودمم دارم سرچ می کنم ولی به تجربه ها و شنیده ها بیشتر از نتایج جست و جو اعتقاد دارم.
(مهمه که بتونه با AD/LDAP یکپارچه بشه. این بخشش رو می رم بررسی می کنم)
-
به نظرم MediaWiki و MoinMoin بهترین گزینهها هستند.
-
بهترین گزینه مدیاویکیه.
-
در این مدت این سه تا رو تست کردیم:
- https://js.wiki
- stackbook
- outline
- MediaWiki
- Dokuwiki
سومی بهترین UI رو داره اما فیچر LDAP Integration روی نسخه کامیونیتی اش نیست. پس کنار گذاشتیم.
دومی تا اینجا اوکی بوده اما منطق طراحی کاربری اش جالب نیست: قفسه (دسته) > کتاب (زیردسته) > صفحه
اولی، مشکل اینتگریشن نداره، UI خوبی داره (نه در حد Outline)، با NodeJS نوشته شده و تازه شروع به بررسی اش کردیم.
دو تا آخری UI شون پسند نشد.