بخاطر کتابخونه های اشتراکیولی من این حجم را برای ویندوز گفتم که فایل نصبیش همه کتابخانه ها را داشت.
ولی من این حجم را برای ویندوز گفتم که فایل نصبیش همه کتابخانه ها را داشت.نسخه گنو/لینوکس گیمپ توی سافت ۹۸؟! یکم عجیبه. فکر نکنم اصلا درست کار بده.
نسخه لینوکسش که در سافت۹۸ همش ۲۵ مگه؟!
https://www.youtube.com/watch?v=QQYQYGAbsYw (https://www.youtube.com/watch?v=QQYQYGAbsYw)تفاوت وقتیه که کسی به حقوق دیگری تجاوز نکنه. این که من صبح به صبح بیام بزنم در گوش شما و بگم نباید از من نارحت بشی،من فقط با تو متفاوتم، نشانهٔ رذالت من و سادهلوحی کسیه که حرف من رو باور میکنم.
تفاوت وقتیه که کسی به حقوق دیگری تجاوز نکنه. این که من صبح به صبح بیام بزنم در گوش شما و بگم نباید از من نارحت بشی،من فقط با تو متفاوتم، نشانهٔ رذالت من و سادهلوحی کسیه که حرف من رو باور میکنم.
خب ظاهراً شما در تلهی نسبیگرایی افراطی افتادید. اگه از نظر شما همه چیز نسبیه و هر چیزی میتونه بسته به شرایط و پرسپکتیو ما درست یا غلط باشه، در نتیجه من دلم میخواد بگم تمام این جملاتی که شما نوشتی، تکتک کلماتش غلطه. به هر حال پرسپکتیو من اینو میگه. 🙂 من حق دارم تفاوت نظر با شما داشته باشم و از نظر من هیچ حرف و نظر و عقیدهی درستی ندارید. حتی یه دونه 🙂نقلقولتفاوت وقتیه که کسی به حقوق دیگری تجاوز نکنه. این که من صبح به صبح بیام بزنم در گوش شما و بگم نباید از من نارحت بشی،من فقط با تو متفاوتم، نشانهٔ رذالت من و سادهلوحی کسیه که حرف من رو باور میکنم.
شخص سومی خیالی ، به حقوق دیگران تجاوز میکنه ، ولی شما اینکار و نمیکنی ، تفاوت اینه .
و انسان سالم این تفاوت رو میپذیره که در دنیا این دو نوع آدم در مورد این قضیه وجود دارند ،..
خب ظاهراً شما در تلهی نسبیگرایی افراطی افتادید.من بهش میگم اصل ، شما بهش میگید تله ، همین خودش یه تفاوته : ))))
اگه از نظر شما همه چیز نسبیه و هر چیزی میتونه بسته به شرایط و پرسپکتیو ما درست یا غلط باشه، در نتیجه من دلم میخواد بگم تمام این جملاتی که شما نوشتی، تکتک کلماتش غلطه. به هر حال پرسپکتیو من اینو میگه. 🙂 من حق دارم تفاوت نظر با شما داشته باشم و از نظر من هیچ حرف و نظر و عقیدهی درستی ندارید. حتی یه دونه 🙂کااااااااملا درسته ، منظور همینه .
در چنین دنیایی سنگ رو سنگ بند نمیشه، نه؟ بالاخره از یه جایی به بعد باید برای درست و غلط، مرزها و تعاریف واضحی وضع بشه.اتفاقا در چنین دنیایی من و شما سر جای خودمون قرار میگیریم ، اگر همه چیز نسبی نبود همه اتم ها باید یک چیز رو تشکیل میدادند ، نه اینکه به نسبت هایی بعضی ها سنگ بشن بعضی ها درخت بعضی هام شما یا دیگری .
بلکه این ها دو ورزش متفاوت هستن ، هرکیم از هرکدوم خوشش اومد میره دنبال همون ، این کار خودش و میکنه اونم کار خودش ، کسیم با کسی کاری نداره ، نه انحصاری بده نه متن باز خوب ، هرکدوم اما خوبی ها و بدی های نسبی خودشون رو دارن (مرزها اینجا بوجود میان) ، این ها دو روش متفاوت توسعه و عرضه نرم افزار هستن ، هرشخص یا شرکتی هم به نسبت شرایطش میتونه ازشون انتخاب کنه ، آدم ها هم خودشون انتخاب میکنن کدوم و انتخاب کنن .فوتبال و والیبال ذاتاً حق و حقوق کسی رو زیر پا نمیذارن اما نرمافزار مالکیتی میتونه حق کنترل داشتن روی اموال ما رو از ما سلب کنه. پس این دو تا قابل مقایسه نیستن. حالا یه نفر ممکنه بگه مشکلی با این قضیه نداره. اما این باعث نمیشه ذات اون نرمافزار تغییر کنه.
ایدئولوژی وقتی بوجود میاد که شما بری اون کسی که به حقوق دیگران داره تجاوز میکنه رو مجبور کنی به تجاوز نکردن (که این خودش نوعی تجاوزه به حقوق اون شخص)برگهام!
در مورد نرم افزار انحصاری هم خود نرم افزار انحصاری که نمیتونه کاری بکنه به خودی خود .خب چرا، میتونه. داره حقوق کاربر رو ضایع میکنه پس میتونه ذات بدی داشته باشه. اما از اونجا که افراد به اختیار خودشون از این نرمافزار استفاده میکنن و پول خوبی هم برای کمپانی و مالیاتگیرنده داره، قوانین ازش حمایت میکنن.
خب چرا، میتونه. داره حقوق کاربر رو ضایع میکنه پس میتونه ذات بدی داشته باشه. اما از اونجا که افراد به اختیار خودشون از این نرمافزار استفاده میکنن و پول خوبی هم برای کمپانی و مالیاتگیرنده داره، قوانین ازش حمایت میکنن.من هم همین فکر و داشتم قبلا ،
یه مثالش میشه سیگار. درسته که افراد به اختیار خودشون ازش استفاده میکنن اما این باعث نمیشه ذاتاً خوب و بیعیب باشه.
وقتی شما یک قاتل رو میکشی ، شما هم قتل انجام دادی ، درست همون کاری که اون انجام داده ،ایدئولوژی وقتی بوجود میاد که شما بری اون کسی که به حقوق دیگران داره تجاوز میکنه رو مجبور کنی به تجاوز نکردن (که این خودش نوعی تجاوزه به حقوق اون شخص)برگهام!
من هم همین فکر و داشتم قبلا ،من کاری به قضیهی پرسپکتیو و حرفایی مثل «تا وقتی با کفشای یه نفر راه نرفتی قضاوتش نکن» و این مدل داستانا ندارم.
...
«نرمافزار مالکیتی حقوق ابتدایی کاربر رو ضایع میکنه»ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید که ، وقتی کسی با آگاهی و میل و اختیار خودش ، نرم افزار انحصاری رو انتخاب میکنه ، نرم افزار انحصاری چه حقی و چطور ازش ضایع میکنه .
حق کنترل داشتن روی اموال شخصی. فلان نرمافزار رو که نصب کردی دیگه نمیتونی بگی روی سختافزارت کنترل داری. بلکه اون نرمافزار هر کار دلش بخواد میکنه.نقلقول«نرمافزار مالکیتی حقوق ابتدایی کاربر رو ضایع میکنه»ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید که ، وقتی کسی با آگاهی و میل و اختیار خودش ، نرم افزار انحصاری رو انتخاب میکنه ، نرم افزار انحصاری چه حقی و چطور ازش ضایع میکنه .
ممنون میشم من رو راهنمایی بفرمایید که ، وقتی کسی با آگاهی و میل و اختیار خودش ، نرم افزار انحصاری رو انتخاب میکنه ، نرم افزار انحصاری چه حقی و چطور ازش ضایع میکنه .شما خیلی راحت با در جهل نگه داشتن افراد میتونید کاری کنید که با اختیار خودشون هرکاری دلخواه شماست رو بکنن.
بین بحث شما ها باید توجه داشت آزادی نرم افزار فقط مهم نیست سخت افزار هم مهمهکاملاً بیربط به بحث!
شما خیلی راحت با در جهل نگه داشتن افراد میتونید کاری کنید که با اختیار خودشون هرکاری دلخواه شماست رو بکنن.در زمان برده داری کسی انتخاب نمیکرده ، حق انتخابی وجود نداشته ، اینگونه نبوده که کسی در آزادی تصمیم بگیره بگه من میخام برم برده بشم ، بلکه یا برده زاده میشده یا بزور برده می شده ، ربط دادن این مثال با شرایطی که در اون یک انسان آزاد بر اساس نیاز و شرایط حق انتخاب داره بین دو نوع روش عرضه نرم افزار ، درست نیست .
حق کنترل داشتن روی اموال شخصی. فلان نرمافزار رو که نصب کردی دیگه نمیتونی بگی روی سختافزارت کنترل داری. بلکه اون نرمافزار هر کار دلش بخواد میکنه.این برا شما و من مهمه ، دوسش داریم و درست میدونیمش ، ولی برای کسی که به خواسته خودش میخاد یه دیسک GTA بزاره تو کنسولش و بازی کنه فقط ، مهم نیست .
در زمان برده داری کسی انتخاب نمیکرده ، حق انتخابی وجود نداشته ، اینگونه نبوده که کسی در آزادی تصمیم بگیره بگه من میخام برم برده بشم ، بلکه یا برده زاده میشده یا بزور برده می شده ، ربط دادن این مثال با شرایطی که در اون یک انسان آزاد بر اساس نیاز و شرایط حق انتخاب داره بین دو نوع روش عرضه نرم افزار ، درست نیست .۱. افرادی که برده بودن، عموماً حتا به این فکر نميکردن که نباید برده باشن و باید آزاد باشن.
وقتی من خودم رو درگیر این قواعد میکنم … آیا الان دارم بهش حق انتخاب میدم در چهارجوب آزادیش ، یا دارم مجبورش میکنم ؟شما آزادید با اختیار خودتون تصمیم بگیرید برید یه جایی هر روز بهتون تجاوز کنن. ولی آیا ما از این تجاوز حمایت میکنیم؟ نه! آیا از تصمیم شما جمایت میکنیم؟ نه! آیا میذاریم به بقیه هم چنین پیشنهادی بکنید؟ نه! آیا سعی میکنیم از این اشتباه درتون بیاریم؟ بله!
مثلا همون قسمتی از GPL که همیشه باهاش مشکل داشتم ، که چرا برعکس MIT مجبور به بازنشر میکنه ،برای این که اگه نکنه، نقض غرضه! دلیل این که نرمافزار آزاد به وجود اومده، اینه که مردم رایانههاشون رو کنترل کنن و نه این که سازندگان نرمافزار، رایانهها و به طبش مردم رو کنترل کنن. GPL نمیذاره کدی که برای نرمافزار آزاد بوده، در یک نرمافزار مالکیتی قرار بگیره که به صاحبش قدرت کنترل افراد رو بده.
وقتی شما کسی رو مجبور به آزادی میکنید مثل اینه که داخل یه قفس بزرگ و در بالای ابرها به پرواز درش میارید ، برای اینکه عقاب نخورش !۱. این که شما نتونید از آزادیهای موجود برای از بین بردن آزادی دیگران استفاده کنید، اسمش محبور به آزادی کردن نیست؛ حمایت از آزادی دیگرانه!
ما فکر میکنیم نرم افزار آزاد بهترینه و انحصاری بدترین ، اما چی میشه اگه من الان بخوام یه پلیر متن باز از اول درست کنم ، یا یه هسته وب سایت ، نه اینکه فورکش کنم از VLC یا از وردپرس ، از اول درستش کنم ،چه ربطی به این قضیه داره؟ اگه آزاد نبود هم همین بود قضیه. اتّفاقاً وقتی آزاده، شما میتونید خیلی بخشها رو از کدها و کتابخونههای آزاد موجود استفاده کنید و زمان، هزینه و سختی توسعه رو کاهش بدید.
میگم چی میشه ، سال ها طول میکشه تا دیده بشم ، و سال ها هم طول میکشه تا جایگزین مثلا وردپرس بشم در بهترین حالت ،
پس ما حق مالکیت مادی رو از میان برداشتیم ، ولی حقوق اشتباه دیگه مثل اعتبار نام و برند هنوز سرجانشونن ، پس ما هم کامل نیستیم ، مثل همه این دنیا ناقصیم ،نمیفهمم چرا فکر میکنید اعتبار افراد، حقوق اشتباهیه؟ اتّفاقاً نرمافزار آزاد به وجود اومده تا از نام و اعتبار توسعهدهندهها در برابر شرکتهای انحصاری دفاع کنه!
نمونش در همین انجمن ، دکمه تشکر برداشته شد اگر اشتباه نکنم بخاطر اینکه یک وجه اعتبار به پست ها و یا اشخاص میداد ، اینکه مثلا یه پست کلی تشکر زیرش باشه یا اون یکی که مطلبش غنی تره هیچی زیرش نباشه و یا اینکه کی از کی تشکر کرد از کی نکرد و .... ، اما آیا با پاک کردن صورت مساله این قضیه از بین رفت ؟ ، یا به تعداد ارسال های کاربر و تاریخ عضویت و 1+ تبدیل شد !؟ ،خیر. این انجمن از روز یک تأسیسش تا الآن هیچوقت دکمهٔ تشکّر نداشته،جون اصلاً SMF چنین امکانی رو نمیده.
در فلسفه استالمن هم تفاوت هست بین یه برنامه عالی که یه تیم جدید بی نام و نشان نوشته با مثلا VLC ، در توزیع های گنو/لینوکس هم پیشفرض های نصب شده باعث مجبور کردن ناآگاهان به استفاده میشه ، چرا همه توزیع های آزاد قبلی از نصب یک لیست گرافیکی ساده و قابل فهم برای همه عموم نشون نمیدن و توش توضیح بدن : خوب ما مرورگر اینترنت داریم و در دنیای گنو این ۵ تا مرورگر آزاد رو داریم با این تفاسیر حالا شما کدوم و میخاید نصب کنم .... بجاش یه مرورگری که خودشون تشخیص دادن خوبه گذاشتن ،خیلی از توزیعها این کار رو میکنن، مثل دبیان. بقیه هم نرمافزار آزادن، شما قورکشون کن و این ویژگی رو بهشون اضافه کن. اگه همهٔ مردم ایدهٔ تو رو بیشتر دوست داشته باشن، از توزیع تو استفاده میکنن و توزیع اصلی از بین میره کمکم.
درسته که همه گزینه هایی که اینجا پیشفرض هستن آزادن ، اما همون نرم افزارها درآمدهایی دارن که اگه پیشفرض نباشن از دستشون میدن ،فایرفاکس در خیلی از توزیعها به صورت پیش گزیده وجود نداره و البته یه نرمافزار آزاد با توسعهٔ احتماعیه و لنگ پول گوگل نیست!
مثلا اگر فایرفاکس (که مرورگر محبوب من هست از ابتدا) یپشفرض نباشه ، گوگل برای تمدید قرارداد یکسالش بهش ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت میکنه !؟
آیا این رقم باعث نمیشه که در انتخاب مثلا مرورگر من و فایرفاکس برای پیشفرض اوبونتو بودن تفاوتی به غیر از کیفیت خود نرم افزار پیش بیاد !؟
ر فلسفه استالمن هم تفاوت هست بین یه برنامه عالی که یه تیم جدید بی نام و نشان نوشته با مثلا VLC ، در توزیع های گنو/لینوکس هم پیشفرض های نصب شده باعث مجبور کردن ناآگاهان به استفاده میشه ، چرا همه توزیع های آزاد قبلی از نصب یک لیست گرافیکی ساده و قابل فهم برای همه عموم نشون نمیدن و توش توضیح بدن : خوب ما مرورگر اینترنت داریم و در دنیای گنو این ۵ تا مرورگر آزاد رو داریم با این تفاسیر حالا شما کدوم و میخاید نصب کنم .... بجاش یه مرورگری که خودشون تشخیص دادن خوبه گذاشتن ،اجباری در کار نیست ! آزادی تغییرش بدی ! همونطور که توسعه دهنگان آزادن برای انتخاب پیش فرض های توزیع خودشون : )
درسته که همه گزینه هایی که اینجا پیشفرض هستن آزادن ، اما همون نرم افزارها درآمدهایی دارن که اگه پیشفرض نباشن از دستشون میدن ،
مثلا اگر فایرفاکس (که مرورگر محبوب من هست از ابتدا) یپشفرض نباشه ، گوگل برای تمدید قرارداد یکسالش بهش ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت میکنه !؟
آیا این رقم باعث نمیشه که در انتخاب مثلا مرورگر من و فایرفاکس برای پیشفرض اوبونتو بودن تفاوتی به غیر از کیفیت خود نرم افزار پیش بیاد !؟
این برا شما و من مهمه ، دوسش داریم و درست میدونیمش ، ولی برای کسی که به خواسته خودش میخاد یه دیسک GTA بزاره تو کنسولش و بازی کنه فقط ، مهم نیست .اصلاً برای من مهم نیست که فلان شخص چی براش مهمه. بلکه دارم خیلی واضح و مستقیم و بدون ربط دادن هزار تا چیز بیربط (مثل همین داستانهای زاویه دید) به موضوع صحبت، در مورد ویژگی ذاتی نرمافزار مالکیتی، و اینکه چرا این نرمافزار ذاتاً «بده» صحبت میکنم.
۱. افرادی که برده بودن، عموماً حتا به این فکر نميکردن که نباید برده باشن و باید آزاد باشن.۱.درسته
۲. شرایطی که ترسیم میکنی غیرواقعیه. انسان آزاد اگه دانش درستی داشته باشه، تصمیم نمیگیره خودش رو برده کنه. کسی که تصمیم به برده بودن میگیره، یا از ابتدا آزاد نبوده مثل بردههای مثال بالا؛ یا دانش درستی نداشته و مثلاً بهش میگفتن برده باشی خیلی خوبه، هم جای خواب بهت میدن، هم غذا!
شما آزادید با اختیار خودتون تصمیم بگیرید برید یه جایی هر روز بهتون تجاوز کنن. ولی آیا ما از این تجاوز حمایت میکنیم؟ نه! آیا از تصمیم شما جمایت میکنیم؟ نه! آیا میذاریم به بقیه هم چنین پیشنهادی بکنید؟ نه! آیا سعی میکنیم از این اشتباه درتون بیاریم؟ بله!آیا مورد تجاوز قرار گرفته از شما حمایت خواسته ؟ ، شما خودتون زندگی ندارید که راه افتادید دنبال درست کردن زندگی دیگران ؟
برای این که اگه نکنه، نقض غرضه!کومونیسم هم همین نظر رو داره .
۱. این که شما نتونید از آزادیهای موجود برای از بین بردن آزادی دیگران استفاده کنید، اسمش محبور به آزادی کردن نیست؛ حمایت از آزادی دیگرانه!در کل بله ، ولی وقتی به صورت اجبار بخواید کسی رو آزاد کنید ، خودش نقض آزادیه ، آیا در آزادی اجبار هست ؟
۲. اتفاقاً این کار دور اون آدم فقس نمیکشه،دور عقاب قفس میکشه و نمیذاره از آزادی دیگران برای منافع خودش سواستفاده کنه.
چه ربطی به این قضیه داره؟ اگه آزاد نبود هم همین بود قضیه.مگر قرار نبود آزادی جلوی این قضیه رو بگیره .
اتّفاقاً وقتی آزاده، شما میتونید خیلی بخشها رو از کدها و کتابخونههای آزاد موجود استفاده کنید و زمان، هزینه و سختی توسعه رو کاهش بدید.گفتم که اگر نخوام از کدهای اونها استفاده کنم .
نمیفهمم چرا فکر میکنید اعتبار افراد، حقوق اشتباهیه؟ اتّفاقاً نرمافزار آزاد به وجود اومده تا از نام و اعتبار توسعهدهندهها در برابر شرکتهای انحصاری دفاع کنه!شما خودتون فکر میکنید انتخاب آزاد افزاد حق اشتباهیه ، نرم افزار آزاد که مالکی نداره .
خیر. این انجمن از روز یک تأسیسش تا الآن هیچوقت دکمهٔ تشکّر نداشته،جون اصلاً SMF چنین امکانی رو نمیده.اشتباه از منه ، قبلا در انجمن خونده بودم که اعضا تصمیم گرفتن نداشته باشه ، پس تصور کردم که داشته و برداشته شده .
خیلی از توزیعها این کار رو میکنن، مثل دبیان. بقیه هم نرمافزار آزادن، شما قورکشون کن و این ویژگی رو بهشون اضافه کن. اگه همهٔ مردم ایدهٔ تو رو بیشتر دوست داشته باشن، از توزیع تو استفاده میکنن و توزیع اصلی از بین میره کمکم.آیا همه کاربران دانش کلنجار رفتن با این شکل از مدیریت نرم افزار رو دارن ؟ یا فقط میخوان چندتا Next بزنن و تموم شه .
فایرفاکس در خیلی از توزیعها به صورت پیش گزیده وجود نداره و البته یه نرمافزار آزاد با توسعهٔ احتماعیه و لنگ پول گوگل نیست!خوب خودا رو شکر ولی سوال من چیز دیگه ای بود ، البته که نت اسکیپ در زمان خطر ورشکستگی مالی تصمیم گرفت متن باز بشه و نه در حال فروش خوبش .
اصلاً برای من مهم نیست که فلان شخص چی براش مهمه. بلکه دارم خیلی واضح و مستقیم و بدون ربط دادن هزار تا چیز بیربط (مثل همین داستانهای زاویه دید) به موضوع صحبت، در مورد ویژگی ذاتی نرمافزار مالکیتی، و اینکه چرا این نرمافزار ذاتاً «بده» صحبت میکنم.اگر برای شما مهم نیست که دیگران چی فکر میکنن ، چرا برای شما مهم هست که دیگران از نرم افزار آزاد استفاده کنن ،
خیر هیچ برده ای رو با جای خواب گول نمیزدند ، با زور نگه میداشتند و بعد از مدتی برده به اون زندگی عادت میکرده ،فکر میکنی الآن نرمافزارهای مالکیتی، کاربرانشون رو با زور نگه نمیدارن و حتا با زور نمیآرن به سمت استفاده از نرمافزارشون؟ این که مایکروسافت به مدارس رایانه با ویندوز رایگان میده، معتاد کردن یه سری آدم تازهوارد به محصولاتش نیست؟ وقتی میگی این کار خوب یا درسته، داری همین رو میگی که بردهداری هم خوب یا درسته. فرقی بین اینها نیست!
من که نمیگم برده داری خوب یا درست بوده ، میگم ارتباط برده داری و نرم افزار انحصاری در مثال شما صحیح نبود .
آیا مورد تجاوز قرار گرفته از شما حمایت خواسته ؟ ، شما خودتون زندگی ندارید که راه افتادید دنبال درست کردن زندگی دیگران ؟آیا بردهها از فعّالان ضد بردهداری کمک خواستن؟ اونا خودشون زندگی نداشتن که راه افتادن دنبال آزاد کردن بردهها؟
آیا در این تغییر زندگی دیگران برای شما منفعتی هست ؟
اگر کسی همجنسگراست و این به نظر شما اشتباهه ، هروز که میخاد بره سر قراری با کسی شما جلوش رو میگیرید ؟همجنسگرایی و دگرجنسگرایی چه ربطی به تجاوز و رابطهٔ سالم داره؟ دو مقولهٔ کاملاً بی ربطن به هم و صحبتتون مغالطهٔ پهلوانپنبه است.
کومونیسم هم همین نظر رو داره .پس صد امتیاز مثبت دیگه برای کمونیسم!
در کل بله ، ولی وقتی به صورت اجبار بخواید کسی رو آزاد کنید ، خودش نقض آزادیه ، آیا در آزادی اجبار هست ؟چی شد؟ آزاد کردن دیگران نقض آزادیشونه؟ ;D
مگر قرار نبود آزادی جلوی این قضیه رو بگیره .نه! کی این قرار رو با کی گذاشته؟
گفتم که اگر نخوام از کدهای اونها استفاده کنم .ممکنه شما بخوای با دستهات هم راه بری. ضرری هم به کسی نمیرسونی. ولی آیا همه باید بهت کمک کنن و پیادهروها رو مخصوص راهروندگان با دست بازطرّاحی کنن؟
شما خودتون فکر میکنید انتخاب آزاد افزاد حق اشتباهیه ، نرم افزار آزاد که مالکی نداره .۱. چنین فکری نمیکنم. حق نمیتونه اشتباه باشه. تصمیمها میتونن درست یاغلط باشن.
آیا همه کاربران دانش کلنجار رفتن با این شکل از مدیریت نرم افزار رو دارن ؟ یا فقط میخوان چندتا Next بزنن و تموم شه .خب چون ندارن، توزیعهایی که قشر هدفشون اون افرادن، چنین امکانی رو نذاشتن. به نظر من که طبیعیه… شما روش نکته داشتی!
اگر برای شما مهم نیست که دیگران چی فکر میکنن ، چرا برای شما مهم هست که دیگران از نرم افزار آزاد استفاده کنن ،نه واسه من مهم نیست. فقط میخوام بگم زاویه دید و این مدل استدلالهای بیارتباط، نمیتونه باعث بشه ذات نرمافزار مالکیتی بد نباشه.
در دنیا هیچ چیز ذاتا بد یا خوب نیست ، بد و خوب نسبی هست ، ولی شما اصرار دارید که فلان چیز ذاتا بده .اگه دست و پاتو (شمای نوعی، به عنوان مثال) بگیرن و بندازن داخل آتیش، اون زمانی که کمکم احساس سوختگی رو با گوشت و پوست حس کنی و راه نجاتی نباشه، تازه میتونی بفهمی که واقعیت چیه و وقتی میگن ذات آتش سوزانندهس معنا و مفهومش چیه. اون موقع اگه تونستی زاویه دیدت رو عوض کن و به جای اینکه کباب بشی، از گرمای دلنشین آتش و زیبایی و تلألؤ نور زیباش لذت ببر :)
فکر میکنی الآن نرمافزارهای مالکیتی، کاربرانشون رو با زور نگه نمیدارن و ....اتفاقا گشت ارشاد و عامرین به معروف هم نظر شما رو دارن ، هرچی ما بهشون میگیم ما انتخاب کردیم بریم جهنم ، ایشون میفرمایند که چیزی که من میگم درسته و ما میخایم شما رو به آزادی و معنویت برسونیم و ببریم به بهشت .
پس صد امتیاز مثبت دیگه برای کمونیسم!الان متوجه شدم دلیل جهت گیری فکریتون رو .
نه واسه من مهم نیست. فقط میخوام بگم زاویه دید و این مدل استدلالهای بیارتباط، نمیتونه باعث بشه ذات نرمافزار مالکیتی بد نباشه.نسبی بودن یک واقعیت علمی و قابل اندازه گیری و قابل اثبات هست که شما نادیدش میگیری و دارید میگید که من برام واقعیت مهم نیست دیدی که خودم دارم مهمه .
اگه دست و پاتو (شمای نوعی، به عنوان مثال) بگیرن و بندازن داخل آتیش، اون زمانی که کمکم احساس سوختگی رو با گوشت و پوست حس کنی و راه نجاتی نباشه، تازه میتونی بفهمی که واقعیت چیه و وقتی میگن ذات آتش سوزانندهس معنا و مفهومش چیه. اون موقع اگه تونستی زاویه دیدت رو عوض کن و به جای اینکه کباب بشی، از گرمای دلنشین آتش و زیبایی و تلألؤ نور زیباش لذت ببراین مغالطه جز به کل هست و باطله ، ما در طبیعت و در صنعت موادی داریم نسوز ، یعنی آتش نمیتونه اون ها رو بسوزونه ، پس باز هم به شکل نسبی ، در مثال شما آتش برای ما سوزنده هست و برای مواد نسوز سوزنده نیست ، پس آتش همیشه سوزنده نیست .
این مغالطه جز به کل هست و باطله ، ما در طبیعت و در صنعت موادی داریم نسوز ، یعنی آتش نمیتونه اون ها رو بسوزونه ، پس باز هم به شکل نسبی ، در مثال شما آتش برای ما سوزنده هست و برای مواد نسوز سوزنده نیست ، پس آتش همیشه سوزنده نیست .من از مواد نسوز مثال نزدم. کاملاً واضح و مستقیم این مثال رو برای «انسان» زدم. اون هم نه انسانی که به هر روشی خودشو نسوز کرده باشه. چون هیچ کس به هیچ روشی نمیتونه خودشو در برابر تضییع حقی که نرمافزار مالکیتی انجام میده مصون کنه. پس چیزی که گفتید به طور ۱۰۰ درصد بیارتباط و باطله.
اتفاقا گشت ارشاد و عامرین به معروف هم نظر شما رو دارن ، هرچی ما بهشون میگیم ما انتخاب کردیم بریم جهنم ، ایشون میفرمایند که چیزی که من میگم درسته و ما میخایم شما رو به آزادی و معنویت برسونیم و ببریم به بهشت .مغالطه! گشت ارشاد شما رو مجبور میکنه، ولی در نرمافزار آزاد کسی شما رو مجبور نکرده کاری کنید. اصلاً برید خودتون رو پرت کنید تو چاه! تا وقتی نخواید بقیه رو پرت کنید تو چاه، از نظر ما مکشلی نداره!
ما در طبیعت و در صنعت موادی داریم نسوزاین دیگه مغالطه هم نیست، ترولینگه!