انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => برنامهسازی => نویسنده: ehsanavy در 27 آبان 1403، 06:27 بظ
-
سلام به دوستان می خواستم فایل هایی که نوشتم رو کامپایل کنم از py3compile استفاده کردم اما یک مشکل بزرگ داره اونم اینکه اگه با import یک فایل رو بخواهی ازش استتتفاده کنی دیگه کار نمی کنه باید چه کار کنم تا بتونم چند تا فایل رو کامپایل کنم؟ ??? :-k
-
دستور زیر؟
python3 -m py_compile your_script.py
-
توی Python خیلی compile کردن معنایی نداره. دقیقا میخواید چیکار کنید؟
-
وقتی کامپایل کنی فایل بیت کد میساز مثل جاوا می خوام برنامه ای که می نویسم کاربری که پایتون بلد نیست راحت از برنامه استفاده کنه و توی کلی فایل پایتون گم نشه.
-
میخواین به برنامه اجرایی تبدیلش کنین؟
-
وقتی کامپایل کنی فایل بیت کد میساز مثل جاوا می خوام برنامه ای که می نویسم کاربری که پایتون بلد نیست راحت از برنامه استفاده کنه و توی کلی فایل پایتون گم نشه.
یک اسکریپت برای اجرای کد بنویسید و بقیهٔ فایلها رو همه توی یک دایرکتوری دیگه قرار بدید. اینشکلی فقط یک فایل اجرایی دارند.
-
سلام. می تونید از این پکیج استفاده کنید.
https://github.com/brentvollebregt/auto-py-to-exe
(https://github.com/brentvollebregt/auto-py-to-exe)
-
این برای ویندوز هسته
-
یه بسته از برنامه بساز (با pip) که یه launcher داشته باشه.
-
نظرتون در مورد appimage چیه؟
-
https://pypi.org/project/pyinstaller/
(https://pypi.org/project/pyinstaller/)
اگر قصدت ساخت یک فایل اجرایی است، با بستهی pyinstaller که لینکش را در بالا فرستادم میتوانی چنین چیزی درست کنی (حتی میتوانی برای فایل اجرایی لوگوی منحصربفرد تنظیم کنی و... که چون خودم خیلی ازش استفاده نکردهام نمیدانم چطوری ولی دیدهام که میشود انجامش داد)
فقط یک نکته دارد: اگر فایل را در لینوکس درست کنی فقط در لینوکس قابل اجراست و اگر در ویندوز اجرا کنی، فقط در ویندوز.
-
نیازی به سخت کردن کار نیست.
توی pyproject.toml پروژه یه بخشی هست به اسم [project.gui-scripts] که میتونی بگی ورودی گرافیکی برنامه کجا باشه.