انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => برنامهسازی => نویسنده: wild_honey در 09 آذر 1385، 09:40 قظ
-
سلام دوستان
میخواستم ببینم تو اوبونتو چجوری میشه با ++C برنامه نوشت
من از قسمت Synaptic Pack پکیج CPP-4 رو نصب کردم
حالا چجوری برنامه هامپ کامپایل کنم ؟؟
ممنون
-
سلام از نرم افزار GCC استفاده کنین برنامه رو نوشته و باهاش کامپایل و اجرا کنین
-
دوست عزیز شما با استفاده از دستور sudo apt-get install build-essential میتونی ابزارهای مورد نیاز برای برنامه نویسی رو نصب کنی.
بعد از اون کدهات رو در یک ویرایشگر متنی مینویسی و با پسوند name.cc یا name.cpp ذخیره میکنی.
و در آخر با استفاده از دستور زیر فایلت رو Compile کن.
gcc(g++) -o name name.cc
-
برای کاربرانی که با ++c تحت ویندوز هم کار کردن و می خوان از توابعی مانند ()getch و غیره استفاده کنن من یه پک برای این مموعه دارم بخوایین براتون میذارمش بردارین
-
ممنون می شم اگر زود جوابم را بدین.برنامه ای بنویسید که عددی صحیح از ورودی بگیرد و معادل حروفی ان (انگلیسی)را چاپ کند وبرعکس. مثلا:1951=یک هزارو نه صد پنجاه و یک :-*
برنامه ای بنویسید که مجموع تعداد n جمله از سری فیبوناجی را محاسبه ودر خروجی چاپ کند.
سری فیبوناجی=1 1 2 3 5 8 13 ....
-
برنامه ای بنویسید که مجموع تعداد n جمله از سری فیبوناجی را محاسبه و در خروجی چاپ کند.
سری فیبوناجی=1 1 2 3 5 8 13 ...
-
تابعی بنویسید که دو ارگمان را بپذیرد و ارگمان اول را به توان ارگمان دوم برساند . ارگمان اول یک مقدار double و ارگمان دوم یک مقدار صحیح مثبت یا منفی است. برنامه ای بنویسید که از ان استفاده کند.متشکرم
-
سلام فکر کنم اگه تو سایت برنامه نویس تاپیک بزنین بهتر جواب میگیرین
-
مهدی پیشگوی عزیز
اگه لطف کنید اون پک برای توابع ویندوز رو هم بزارید ممنون میشم
-
تو سایت برنامه نویس نوشتم
-
برنامه ای بنویسید که مجموع تعداد n جمله از سری فیبوناجی را محاسبه و در خروجی چاپ کند.
سری فیبوناجی=1 1 2 3 5 8 13 ...
#include <iostream>
using namespace std;
int sumFib(int n)
{
int f1 = 1, f2 = 1, sum = 0;
for (int i = 0; i < n; i++)
{
sum += f1;
int temp = f1 + f2;
f1 = f2;
f2 = temp;
}
return sum;
}
int main()
{
int n;
cin >> n;
cout << sumFib(n) << endl;
return 0;
}
-
تابعی بنویسید که دو ارگمان را بپذیرد و ارگمان اول را به توان ارگمان دوم برساند . ارگمان اول یک مقدار double و ارگمان دوم یک مقدار صحیح مثبت یا منفی است. برنامه ای بنویسید که از ان استفاده کند.متشکرم
#include <iostream>
using namespace std;
double power(double a, int b)
{
if (b < 0)
return 1 / power(a, -b);
double p = 1;
for (int i = 0; i < b; i++)
p *= a;
return p;
}
int main()
{
double b;
int e;
cin >> b >> e;
cout << power(b, e) << endl;
return 0;
}
-
سلام
می خواستم بپرسم ببینم کسی از شما تاحالا با CImg.h کار کرده یا نه؟ پدر من را در آورد از بس خطاهای عجیب غریب داد....!
یا کسی راهی واسه ورود تصویر به برنامه های C سراغ داره؟ حالا با هر فرمتی که بود..... این پردازش تصویر خیلی سخته. تو برنامه نویس هم کسی جواب درست حسابی نداده بود.
اگه یه زبان دیگه هم بود (غیر از ویژوال) اشکالی نداره.
-
می تونین از پایتون استفاده کنین :
البته این کد فایل تصویری رو پخش می کنه نمی دونم به دردتون بخوره یا نه ؟
#!/usr/bin/python
import pygst
pygst.require( "0.10" )
import gst
from eagle import *
class Player( object ):
STATE_STOPPED = gst.STATE_NULL
STATE_READY = gst.STATE_READY
STATE_PAUSED = gst.STATE_PAUSED
STATE_PLAYING = gst.STATE_PLAYING
def __init__( self, callback=None ):
self.is_playing = False
self.filename = None
self.bin = gst.parse_launch( "playbin" )
self.bus = self.bin.get_bus()
self.bus.enable_sync_message_emission()
self.bus.add_signal_watch()
if callback:
def on_message( bus, message ):
t = message.type
if t == gst.MESSAGE_EOS:
self.is_playing = False
self.filename = None
callback( self )
elif t == gst.MESSAGE_ERROR:
err, debug = message.parse_error()
print "Error: %s" % err, debug
# on_message()
self.bus.connect( "message", on_message )
# __init__()
def play( self, filename ):
self.bin.set_property( "uri", "file://%s" % filename )
self.bin.set_state( gst.STATE_PLAYING )
self.filename = filename
self.is_playing = True
# play()
def stop( self ):
self.bin.set_state( gst.STATE_NULL )
self.bin.set_property( "uri", "" )
self.filename = None
self.is_playing = False
# stop()
def pause( self ):
if self.is_playing:
self.bin.set_state( gst.STATE_PAUSED )
else:
self.bin.set_state( gst.STATE_PLAYING )
self.is_playing = not self.is_playing
# pause()
# Player
def add_file( app, button, value ):
app[ "playlist" ].append( value )
# add_file()
def play( app, button ):
rows = app[ "playlist" ].selected()
if rows:
idx, row = rows[ 0 ]
fname = row[ 0 ]
app[ "play" ].set_inactive()
app.player.stop()
app.player.play( fname )
app[ "play" ].set_inactive()
app[ "pause" ].set_active()
app[ "stop" ].set_active()
app[ "now_playing" ] = "Playing %s" % app.player.filename
# play()
def pause( app, button ):
app.player.pause()
if app.player.is_playing:
msg = "Playing %s" % app.player.filename
app[ "play" ].set_inactive()
app[ "pause" ].set_active()
app[ "stop" ].set_active()
else:
msg = "Paused %s" % app.player.filename
app[ "play" ].set_inactive()
app[ "pause" ].set_active()
app[ "stop" ].set_active()
app[ "now_playing" ] = msg
# pause()
def stop( app, button ):
app.player.stop()
app[ "play" ].set_active( bool( app[ "playlist" ].selected() ) )
app[ "pause" ].set_inactive()
app[ "stop" ].set_inactive()
app[ "now_playing" ] = "Nothing is playing!"
# stop()
def playlist_selected( app, table, rows ):
if rows:
app[ "play" ].set_active()
# playlist_selected()
def end_of_stream( player ):
app = get_app_by_id( "music_player" )
app[ "play" ].set_active( bool( app[ "playlist" ].selected() ) )
app[ "pause" ].set_inactive()
app[ "stop" ].set_inactive()
app[ "now_playing" ] = "Nothing is playing!"
# end_of_stream()
app = App( id="music_player",
title="Music Player",
top=( OpenFileButton( id="add_file",
filter=( "*.mp3", "*.ogg" ),
callback=add_file,
),
),
center=( Table( id="playlist",
label=None,
show_headers=False,
types=( str, ),
selection_callback=playlist_selected,
),
),
bottom=( Button( id="play",
stock="media:play",
callback=play,
),
Button( id="pause",
stock="media:pause",
callback=pause,
),
Button( id="stop",
stock="media:stop",
callback=stop,
),
Label( id="now_playing",
label="Nothing is Playing!",
),
)
)
app.player = Player( callback=end_of_stream )
app[ "play" ].set_inactive()
app[ "pause" ].set_inactive()
app[ "stop" ].set_inactive()
run()
-
از SDL استفاده کنید
-
از SDL چه جوری استفاده کنم؟
میشه یه نمونه ساده مثال بزنید......
اگه با C باشه بهتره.....
می خوام یک تصویر را (حالا فرمت تصویر فرق نمی کنه) وارد برنامه بکنم، مختصات هر پیکسل و رنگش را بدست بیارم و ذخیره کنم. که دفعات بعد برای نمایش اون تصویر نیاز به فایل تصویر نداشته باشم. یعنی با فراخوان مشخصات پیکسلها و نمایش انها روی صفحه نمایش بتونم دوباره تصویر را ایجاد کنم.
-
سرانجام تونستم با C یک تصویر BMP را وارد کنم......! ;D ;D ;D ;D
-
SDL intro رو گوگل کن
فکر کنم توی مخازن اوبونتو هم example داشته باشه
initialize:
{ SDL_Surface *screen;
screen = SDL_SetVideoMode(640, 480, 16, SDL_SWSURFACE);
if ( screen == NULL ) {
fprintf(stderr, "Unable to set 640x480 video: %s\n", SDL_GetError());
exit(1);
}
}
Blit image:
void ShowBMP(char *file, SDL_Surface *screen, int x, int y)
{
SDL_Surface *image;
SDL_Rect dest;
/* Load the BMP file into a surface */
image = SDL_LoadBMP(file);
if ( image == NULL ) {
fprintf(stderr, "Couldn't load %s: %s\n", file, SDL_GetError());
return;
}
/* Blit onto the screen surface.
The surfaces should not be locked at this point.
*/
dest.x = x;
dest.y = y;
dest.w = image->w;
dest.h = image->h;
SDL_BlitSurface(image, NULL, screen, &dest);
/* Update the changed portion of the screen */
SDL_UpdateRects(screen, 1, &dest);
}
-
SDL intro رو گوگل کن
فکر کنم توی مخازن اوبونتو هم example داشته باشه
خیلی ممنون....
با این کد شما هم انجام شد... البته راحتر بود.
-
خیلی ممنون....
با این کد شما هم انجام شد... البته راحتر بود.
دوست عزیز این مسئله برای من خیلی حیاتیه اگر ممکنه توضیح دهید
یک تصویر با هر فرمت رو چطور میتونم به سی(ترجیحا سی پلاس )فرستاد و اون رو مورد پردازش قرار داد.؟
-
سلام
کار ساده ای نیست....!
با تصاویر bmp مثل آرایه رفتار کنید. اطلاعات یک فایل در بیتهای ابتدای اون ذخیره شده.
از این منبع استفاده کنید
URL http://homepages.inf.ed.ac.uk/rbf/BOOKS/PHILLIPS/cips2ed.pdf (http://URL http://homepages.inf.ed.ac.uk/rbf/BOOKS/PHILLIPS/cips2ed.pdf)
این فایلهای پیوست هم منبع خوبی هست....
-
از Anjuta IDE میتونین استفاده کنید .
با g++ میتونین کامپایلش کنید
با دستور make
-
سلام
کار ساده ای نیست....!
با تصاویر bmp مثل آرایه رفتار کنید. اطلاعات یک فایل در بیتهای ابتدای اون ذخیره شده.
از این منبع استفاده کنید
URL http://homepages.inf.ed.ac.uk/rbf/BOOKS/PHILLIPS/cips2ed.pdf (http://URL http://homepages.inf.ed.ac.uk/rbf/BOOKS/PHILLIPS/cips2ed.pdf)
این فایلهای پیوست هم منبع خوبی هست....
برای لینک کتاب خیلی ممنونم کامل و مفید بود!
فعلا دارم مطالعه میکنم
-
از Anjuta IDE میتونین استفاده کنید .
با g++ میتونین کامپایلش کنید
با دستور make
میشه کمی بیشتر توضیح بدید :-X
-
Anjuta یک محیط برنامه نویسی خوبه. که اجازه میده پروژه بسازید و بعدش کامپایل و build رو به شکل خودکار انجام میده.
Geany هم هست که من فکر میکنم از Anjuta بهتره.
-
ببخشید این سوال رو می کنم چون زیاد به این تاپیک ربطی نداره dvd ابونتو GTK+ وتمام کتابخانه های وابسته به اون رو بصورت پیش فرض داره؟ :oops:
-
یک تصویر با هر فرمت رو چطور میتونم به سی(ترجیحا سی پلاس )فرستاد و اون رو مورد پردازش قرار داد.؟
سلام،
CImg و یا QImage از Qt
-
یک تصویر با هر فرمت رو چطور میتونم به سی(ترجیحا سی پلاس )فرستاد و اون رو مورد پردازش قرار داد.؟
سلام،
CImg و یا QImage از Qt
میدونم که تقاضای زیادی ولی، اول ازتون تشکر میکنم و دوم کمی توضیح بیشتر
و در صورت امکان یه مثال کوچیک(به همراه بسته باینری)
-
ببخشید که از پاسخ مستقیم پرهیز می کنم. این جوری برای همه به تره!
http://www.google.com/search?q=cimg
http://www.google.com/search?q=qt+qimage
-
از کمکتون متشکزم.
مشکل اینه که برنامه های نوشته شده با QT کامپایل نمی شود.
تو انجمن هم مطرح کردم نتیجه ای نگرفتم. :o