انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => برنامه‌سازی => نویسنده: حمید زارع در 15 اردیبهشت 1391، 01:20 ق‌ظ

عنوان: معرفی موتورهای بازی متن باز که توسط لینوکس پشتیبانی میشه
ارسال شده توسط: حمید زارع در 15 اردیبهشت 1391، 01:20 ق‌ظ
سلام دوستان
این موضوع رو باز کردم تا خودم چندتا چیز یاد بگیرم.  ](*,)
پس از دوستان خواهش میکنم اطلاعاتشونو در مورد موتورهای بازی که توسط لینوکس پشتیبانی میشن رو حتما بذارن (با تشکر)
خوب برای شروع چندتاشو معرفی میکنم که از این لینکه:http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1956103 (http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1956103)

(http://www.panda3d.org/nimages/screen_caribbean.jpg)
۱- Panda 3D: 
http://www.panda3d.org (http://www.panda3d.org)
              انجین سه بعدی بازی با زبان پایتون و پلاگین های وب و موتوری خوب برای طراحی ژانرهای مختلف بازی
-----------------------------------------------------------------






(http://ioquake3.org/wp/wp-content/uploads/2011/11/stereoscopic3-150x150.jpg)
۲- ioQuake 3:
http://www.ioquake3.org (http://www.ioquake3.org)
              نسخه پیشرفته تر موتور Quake3


--------------------------------------
۳- Darkplaces Engine: فقط همینو بگم که سایتش چیز شده  ;D

-------------------------------------------





(http://cubeengine.com/main_sauerbraten.jpg)
۴- cube engine:
http://cubeengine.com/ (http://cubeengine.com/)
             انجین بازی های اول شخص (FPS) با قابلیت ویرایش درون game level
------------------------------------------------------------






(http://www.blender.org/typo3temp/pics/d7fb80c032.jpg)
۵- Blender :
http://www.blender.org/ (http://www.blender.org/)
             قابلیت طراحی بازی با پایتون و بلاک های منطقی (logics block).همچنین افزایش سرعت طراحی بازی با استفاده از asset های درون blender
---------------------------------------------------------------







(http://www.iodoom3.org/img/screenshots/doom3-6.jpg)
۶- ioDooms3:
http://www.iodoom3.org/ (http://www.iodoom3.org/)
            متن بازه و توسط آدمای ioQuake3 حمایت میشه
انجین های دوبعدی هم فعلا این دوتا رو می دونم:

------------------------------------------------------------






(https://love2d.org/screenshots/seaotters.png)
۷ - LOVE :
https://love2d.org/ (https://love2d.org/)
            طراحی بازی به وسیله اسکریپت Lau !

-------------------------------------------------------------






(http://www.pygame.org/shots/1746.jpg)
۸- pygame :
http://www.pygame.org/news.html (http://www.pygame.org/news.html)
           کتابخانه های پایتون در خدمت بازی سازی با SDL

عنوان: پاسخ : معرفی موتورهای بازی متن باز که توسط لینوکس پشتیبانی میشه
ارسال شده توسط: knight-rak در 15 اردیبهشت 1391، 05:03 ب‌ظ
+1
خیلی پست خوب و عالی زدی
منم فقط 2 تارو بهتون پیشنهاد میدم اول از همه بلندر چون واقعن خیلی خیلی عالیه
بعدشم اگر خواستین میتونید از پاندا هم استفاده کنید
ولی خود من بلندر رو به همه ترجیح میدم

موفق باشید
عنوان: پاسخ : معرفی موتورهای بازی متن باز که توسط لینوکس پشتیبانی میشه
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 15 اردیبهشت 1391، 11:34 ب‌ظ
موتور سه‌بعدی Ogre هم آزاد و خیلی خوبه. مثلا بازی‌هایی مثل گرشاسب روی اون ساخته شدن
موتور steam هم هست که در خیلی از بازی‌ها استفاده می‌شه و آزاد نیست، ولی به تازگی اعلام کرده که نسخه ی گنو/لینوکسی ارائه می‌کنه
موتور unreal هم که از قدیم گنو/لینوکس رو ساپورت می‌کرد، ولی اون هم آزاد نیست

برای LOVE هم کاش یه عکس بهتر می‌ذاشتی، گرافیکش خیلی بهتر از اونی که گذاشتی می‌تونه باشه
عنوان: پاسخ : معرفی موتورهای بازی متن باز که توسط لینوکس پشتیبانی میشه
ارسال شده توسط: حمید زارع در 16 اردیبهشت 1391، 01:50 ق‌ظ
به سفارش دوست عزیزم تصویر انجین دوبعدی LOVE رو عوض کردم  ;)
در مورد موتور آنریل (UDK)من باهاش کار کردم و اتفاقا پروژه کارشناسیم هم یه بازی FPS بود. راستش تو آنریل دست کاربر بسته است. اونم به این دلیله که باید از pipeline خودش استفاده کنی.اگه بخوای یه ایده جدید تو کار وارد کنی که از pipeline پیروی نکنه اونوقت پدرت در میاد  ](*,)
در مورد زبان برنامه نویسی و کامپایلرش هم بگم که درسته که یه چیز جدید به نام state توش آوردن هم چنین استفاده از Kismet که کلی کارا رو ساده تر کرده و جزو نقاط قوتش حساب میشه ولی سرعتش خیلی کنده و اگه توی level بیش از ۳۰ تا pawn داخلش spawn کنی که دیگه سیستم میترکه  ](*,)
به خاطر این دلایل و صد تا دلیل دیگه و البته مهمترین دلیل که سوییچ کردنم به ابونتو بود تصمیم گرفتم یه انجین دیگه برای ساخت بازی انتخاب کنم و بتونم تو اوبونتو باهاش کار کنم. البته قبل از اینکه رو اوبونتو سوییچ کنم انجین رایگان Unity رو انتخاب کردم که هم رو Mac و هم رو Win پشتیبانی میشه ولی متاسفانه نسخه اوبونتو نداره  :'(.
حالا به نظر شما دوستان بین اون ۶ تا انجین سه بعدی که تو تاپیک زدم کدومش بهتره؟ کسی با اینا کار کرده؟
البته بهتری از لحاظ user friendly و انجین های فیزیک و نور و ... و سرعت زبان برنامه نویسی و ...  ;D
عنوان: پاسخ : معرفی موتورهای بازی متن باز که توسط لینوکس پشتیبانی میشه
ارسال شده توسط: حمید زارع در 16 اردیبهشت 1391، 09:40 ق‌ظ
منبع: linuxreview.ir
بلندر یک نرم‌افزار آزاد گرافیک سه‌بعدی است که برای طراحی و ساخت جلوه‌های ویژه، پویا نمایی‌‌ها، برنامه‌های سه‌بعدی و بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . از این نرم‌افزار می‌توان به عنوان جایگزینی آزاد، برای نرم‌افزارهایی همچون مایا و تری‌دی استودیو مکس در مدلسازی، ترسیم UV، بافت‌دهی (texturing)، اسکلت‌بندی برای کاراکترها، شبیه‌سازی سیالات، دود و ذرات و … استفاده نمود. (ویکی پدیا)

پس از تقریبا گذشت دو ماه نسخه جدید بلندر منتشر شده است که با هم به مرور ویژگی‌های جدید آن می‌پردازیم.

بهبود BMesh

در این نسخه شما می‌توانید یک صفحه n ضلعی داشته باشید. در نسخه‌های قبل حداکثر می‌توانستید یک چهار ضلعی رسم کنید. این باعث شده تا امکاناتی مثل knife و subdivide هم به خوبی کار کنند و نیازی به مثلث‌بندی نباشد.

هم چنین امکان حذف نقاط mesh بدون ایجاد حفره در جسم نیز فراهم شده است.

sculpt

در این قسمت شما امکان مخفی کردن بخشی از جسم مورد طراحی خود را خواهید داشت تا موقع کار کردن بر روی سایر بخش‌ها، قسمت مورد نظر تحت تاثیر واقع نشود.

Cycles Render

در قسمت رندر سایکل‌ها هم امکانات خوبی اضافه شده است؛ از قبیل دوربین پانوراما، بافت محیطی و…

Motion tracking

این قسمت نیز با بهبودهایی در بخش دو بعدی همراه بوده است.

و در آخر حدود ۱۵۰ باگ موجود نیز برطرف شده
برنامه انتشار سری ۲٫۶ نرم‌افزار بلندر را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

 

برای پی بردن به قدرت بلندر کافیست انیمیشن سینتل (http://fa.wikipedia.org/wiki/ (http://fa.wikipedia.org/wiki/))(و سایر انیمیشن‌هایی)  که توسط بنیاد بلندر تهیه شده است را مشاهده نمایید.

برای نصب Blender 2.63 در اوبونتو، دستورات زیر را در خط‌ فرمان اجرا نمایید:


sudo add-apt-repository ppa:cheleb/blender-svn
sudo apt-get update
sudo apt-get install blender

جهت دانلود نسخه مناسب سیستم‌عامل خودتان به این صفحه بروید :http://www.blender.org/download/get-blender/ (http://www.blender.org/download/get-blender/)
عنوان: پاسخ : معرفی موتورهای بازی متن باز که توسط لینوکس پشتیبانی میشه
ارسال شده توسط: knight-rak در 16 اردیبهشت 1391، 04:24 ب‌ظ
سلام
دوست عزیز توی UDK شما نباید هم زیاد آزاد باشید ولی نسخه تجاری UNREAL بحثش جداست درسته در اصل یکی میشن ولی فرق هایی هم بینشون هست

منم بهتون بلندر رو پیشنهاد میدم چون خیلی خیلی عالی هستش فقط برای ساخت های پیشرفته که دیگه نشه از لوجیک استفاده کرد مجبورید کد پایتون بزنید که اونم لذت خاص خودشو داره + برای خروجی اگر از پلیر خودش نخوای استفاده کنی یه پکیج باید براش بنویسی که راحت میتونی نمونه هاش رو پیدا کنی اگر دنبال کار رو بگیری

در مورد ogre هم اون گیم انجین نیست رندر انجین هستش به تنهایی به هیچ دردی نمیخوره جز رندر کردن ولی شما با یه انجین مثل بلندر میتونی هم از رندر انجینش استفاده کنی هم گیم انجینش و......................
موفق باشید