انجمن‌های فارسی اوبونتو

جامعه کاربران => کافه اوبونتو => نویسنده: سید مهدی در 25 فروردین 1387، 12:05 ق‌ظ

عنوان: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: سید مهدی در 25 فروردین 1387، 12:05 ق‌ظ
 تو شرکت مايکر سافت يه قسمتي وجود داره به اسم عيب يابي تلفني و مشاوره (فکر کنم درست ترجمه کردم)
هر کسي مشکلي داشته باشه راجع به کامپيوتر و   برنامه هاي کامپيوتري به اين مرکز زنگ ميزنه و از اون ها راهنمايي ميخواد..فرض رو بر اين ميزاريم که هر کسي که با کامپيوترکار ميکنه از يه دانش ابتدايي نسبت به اين دستگاه برخورداره..اونم تو انگليس...
چند تا از مکالمات و مشاوره هاي تلفني اين مرکز رو بخونين ...

مطالبي که مي خونيد مکالمات تلفني واقعي ضبط شده در مرکز خدمات مشاوره مايکروسافت در انگلستان هست
مرکز : چه نوع کامپيوتري داريد؟
مشتري : يک کامپيوتر سفيد...

مشتري : سلام، من "سلين" هستم. نمي تونم ديسکتم رو دربيارم
مرکز : سعي کردين دکمه رو فشار بدين؟
مشتري : آره، ولي اون واقعاً گير کرده
مرکز : اين خوب نيست، من يک يادداشت آماده مي کنم...
مشتري : نه ... صبر کن ... من هنوز نذاشتمش تو درايو ... هنوز روي ميزمه .. ببخشيد

مرکز : روي آيکن My Computer در سمت چپ صفحه کليک کن.
مشتري : سمت چپ شما يا سمت چپ من؟

مرکز : روز خوش، چه کمکي از من برمياد؟
مشتري : سلام ... من نمي تونم پرينت کنم.
مرکز : ميشه لطفاً روي Start کليک کنيد و ...
مشتري : گوش کن رفيق؛ براي من اصطلاحات فني نيار! من بيل گيتس نيستم، لعنتي!

مشتري : سلام، عصرتون بخير، من مارتا هستم، نمي تونم پرينت بگيرم. هر دفعه سعي مي کنم ميگه : "نمي تونم پرينتر رو پيدا کنم" من حتي پرينتر رو بلند کردم و جلوي مانيتور گذاشتم ، اما کامپيوتر هنوز ميگه نمي تونه پيداش کنه...

مشتري : من توي پرينت گرفتن با رنگ قرمز مشکل دارم
مرکز : آيا شما پرينتر رنگي داريد؟
مشتري : نه.

مرکز : الآن روي مانيتورتون چيه خانوم؟
مشتري : يه خرس Teddy که دوست پسرم از سوپرمارکت برام خريده.

مرکز : و الآن F8 رو بزنين.
مشتري : کار نمي کنه.
مرکز : دقيقاً چه کار کردين؟
مشتري : من کليد F رو 8 بار فشار دادم همونطور که بهم گفتيد، ولي هيچ اتفاقي نمي افته...

مشتري : کيبورد من ديگه کار نمي کنه.
مرکز : مطمئنيد که به کامپيوترتون وصله؟
مشتري : نه، من نمي تونم پشت کامپيوتر برم.
مرکز : کيبوردتون رو برداريد و 10 قدم به عقب بريد.
مشتري : باشه.
مرکز : کيبورد با شما اومد؟
مشتري : بله
مرکز : اين يعني کيبورد وصل نيست. کيبورد ديگه اي اونجا نيست؟
مشتري : چرا، يکي ديگه اينجا هست. اوه ... اون يکي کار مي کنه!

مرکز : رمز عبور شما حرف کوچک a مثل apple، و حرف بزرگ V مثل Victor، و عدد 7 هست.
مشتري : اون 7 هم با حروف بزرگه؟

يک مشتري نمي تونه به اينترنت وصل بشه...
مرکز : شما مطمئنيد رمز درست رو به کار برديد؟
مشتري : بله مطمئنم. من ديدم همکارم اين کار رو کرد.
مرکز : ميشه به من بگيد رمز عبور چي بود؟
مشتري : پنج تا ستاره.

مرکز : چه برنامه آنتي ويروسي استفاده مي کنيد؟
مشتري : Netscape
مرکز : اون برنامه آنتي ويروس نيست.
مشتري : اوه، ببخشيد... Internet Explorer

مشتري : من يک مشکل بزرگ دارم. يکي از دوستام يک Screensaver روي کامپيوترم گذاشته، ولي هربار که ماوس رو حرکت ميدم، غيب ميشه!

مرکز : مرکز خدمات شرکت مايکروسافت، مي تونم کمکتون کنم؟
مشتري : عصرتون بخير! من بيش از 4 ساعت براي شما صبر کردم. ميشه لطفاً بگيد چقدر طول ميکشه قبل از اينکه بتونين کمکم کنيد؟
مرکز : آآه..؟ ببخشيد، من متوجه مشکلتون نشدم؟
مشتري : من داشتم توي Word کار مي کردم و دکمه Help رو کليک کردم بيش از 4 ساعت قبل. ميشه بگيد کي بالاخره کمکم مي کنيد؟

مرکز : چه کمکي از من برمياد؟
مشتري : من دارم اولين ايميلم رو مي نويسم.
مرکز : خوب، و چه مشکلي وجود داره؟
مشتري : خوب، من حرف a رو دارم، اما چطوري دورش دايره بذارم؟
 
منبع: http://www.rozanehonline.com/content/view/40/91
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: patri در 25 فروردین 1387، 12:12 ق‌ظ
نمیدونم چی بگم !
رااستی باید خندید یا گریه کرد ؟
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: mohi در 25 فروردین 1387، 01:09 ق‌ظ
مایکروسافته دیگه ;) همه چیشون جوکه! یاد یکی از آشناها افتادم که میگفت این ویندوز چیز بدیه! ۲ روزه برا پسرم خریدم اما از همون اول تصاویر و عکسهای خیلی زشتی توش داشت که پسرم داشت نگاهشون میکرد! :D
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: کسری کشاورز در 25 فروردین 1387، 03:50 ب‌ظ
 :D
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: علیرضا طالقانی در 25 فروردین 1387، 04:01 ب‌ظ
البته من انگیسی شو خونده بودم!‌ولی فارسیش ی مزه دیگه ی میده! جون آدم بالا نمی یاد تا یکمی بخنده!  :D ;D
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: فرهاد فرامرزی در 25 فروردین 1387، 04:19 ب‌ظ
از این انگلیسی ها بعیده  ???
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: ali.t در 25 فروردین 1387، 06:09 ب‌ظ
نباید این هارو مسخره کرد! درسته ابلهانه هست ولی مگه شما مهندس کامپیوتر به دنیا اومدید!!!؟!
در ضمن با اینکه طرفدار اوبونتو هستم ولی این سوال ها تقصیر ماکروسافت نیست که!!! این نشانه ی ضعفه (به نظرم) که به زور سعی کنیم ماکروسافت رو  تحقیر کنیم!!

خودش به اندازه ی کافی تحقیر شده تا الان!!!
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: محمدرضا بوذری در 25 فروردین 1387، 06:23 ب‌ظ
اینو یکی دو سال پیش توی یه مجله خونده بودم اسمش الان یادم نیست فقط یادمه وقتی "گوش کن رفيق؛ براي من اصطلاحات فني نيار! من بيل گيتس نيستم، لعنتي!" رُ خوندم از خنده روده‌بر شدم، هنوزم وقتی یادم میوفته میترکم  :D

از این انگلیسی ها بعیده  ???

اتفاقا بعید که نیست هیچی، همچین چیزایی هم انتظار می‌ره ازشون ;)
اصلا عادیه  ;D

نباید این هارو مسخره کرد! درسته ابلهانه هست ولی مگه شما مهندس کامپیوتر به دنیا اومدید!!!؟!
در ضمن با اینکه طرفدار اوبونتو هستم ولی این سوال ها تقصیر ماکروسافت نیست که!!! این نشانه ی ضعفه (به نظرم) که به زور سعی کنیم ماکروسافت رو  تحقیر کنیم!!

خودش به اندازه ی کافی تحقیر شده تا الان!!!

فکر نمی‌کنم این متن اصلا ربطی به تحقیر مایکروسافت داشته باشه و یا حتی به این منظور اینجا قرار داده شده باشه... سید زحمت کشیده گذاشته اینجا که ما بخوانیم و بخندیم و شاد بشیم  :)
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: فرهاد فرامرزی در 25 فروردین 1387، 06:33 ب‌ظ
فکر نکنم متن سید برای تحقیر ماکروسافت باشه  ::)

این یه طنزه .
راستی خوشحالم که آلمانی ها این جوری نیستن  \\:D/
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: علیرضا طالقانی در 25 فروردین 1387، 08:13 ب‌ظ
شاید دلیل اصلی این مطلب رو بشه با امنیت شغلی هم ربط داد! خدایی! باور نداری؟! ;)

ب طور نمونه اینجا هر کسی که ی رایانه می خره!‌هفته بعد مهندس فایل میشه و میره توی کار سیستم بستن!  ](*,)

البته بگذریم ی موقعی بود که سیستم بستن هم ارزش داشت! حالا که ...

بگذریم ، ولی این هم خوبه و هم بد! و به قول یکی از دوستان ما هم از اول اش که هیچی هنوز ام اول شیم! کو تا مهندسی بشیم. :)
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: ناربه در 25 فروردین 1387، 09:06 ب‌ظ
خيلي باحاله. اينو در مجله پارسال خوندم. \\:D/ \\:D/
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: ابراهیم در 25 فروردین 1387، 09:34 ب‌ظ
:lolflag:
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: Spring Water در 26 فروردین 1387، 08:56 ق‌ظ
باحال بود....ممنون سید مهدی عزیز....
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: Cyber Man در 26 فروردین 1387، 10:05 ق‌ظ
چرا راه دور من خودم اینجا کم با اینها مشکل ندارم کسانی که نمره icdl اونها هم بالای 90 شده.
یک شب ساعت ۲ به من زنگ زدن. از قسمت پذیرش بود می گفت که برنامه من باز نمی شه . من بخت برگشته ام رفتم بیمارستان ببینم مشکل چیه دیدم خانوم minimize کرده و داره روی icon هی کلیک می کنه. تازه این خوبه یک بار به هم زنگ زدن گفتن قسمت عددی کیبورد من کار نمی کنه کیبور خراب شده. و من هم که می دونستم چراغ num lock خاموشه . گفتم مشکل از کامپیوتر نیست با تاسیسات تماس بگیرید. حالا بماند هزار باری که مانیتور روشن نشده بود چون نزده بودن تو برق. از این موارد کم نیست باز اگه یادم اومد براتون می گم.
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: sorena در 26 فروردین 1387، 12:11 ب‌ظ
تو این متن مشکلی در مورد ماکروسافت دیده نمیشه.
بیشتر به این نکته توجه کنید که کامپیوتر همچین کاربرانی هم داره که باید با لینوکس کار کنن.  ](*,)
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: علیرضا طالقانی در 26 فروردین 1387، 11:51 ب‌ظ
اولی ایش من!
آقا این دکمه Start توی اوبونتو کجاست؟   \\:D/
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: ahmed در 28 فروردین 1387، 09:23 ب‌ظ
بی دلیل نیست که می گویند کار درستی نزد ایرانیان است و بس! ;D
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: علیرضا طالقانی در 28 فروردین 1387، 11:11 ب‌ظ
نه،‌واقعا !  این ی سوال هست برام! ;)
چرا می خندید! خب دارم معتاد میشم! یکی منو راهنمایی کنه! ;D
بعد هم من بیل گیتس نیستم ها!  ازین لغت های فنی برای من نگید!
 ???
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: Mohsen00 در 04 اردیبهشت 1387، 01:23 ق‌ظ
به نظر من این پرسش ها از یه آدم عاقل بعیده ! خیلی مزحکه !
من خیلی ها رو بنا به شغلم میشناسم که از کامپیوتر هیچی نمی دونن ! شاید اگه بگی start یا Mycomputer یا ... ندونن چیو کجاست ! اما این جوابا واقعا ابلهانه است !
بابا تفلکی بیل گیتس حق داره انقدر ویندوز رو آسون طراحی کنه ! برای همین جور آدماس دیگه ! بدبخت حقشه این همه مایه دار شه !
--------------------------------
اما به نظر من IQ یه فرد ایرانی خیلی بالاتر از این چیزاست ! این خارجی ها 2 گروه ان یا اهمق ان یا دانشمند !
اما توی ایران متوسط IQ بالاتره و هوش جمعی بیشتره ! هرچند که نابغه هم زیاد داریم !
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: dexidenova در 25 خرداد 1387، 02:04 ب‌ظ
خدا بود !!!!!!!!!!!!!!!!  :lolflag:
همینجور اشکه که از شدت خنده داره از چشام میاد


اما توی ایران متوسط IQ بالاتره و هوش جمعی بیشتره ! هرچند که نابغه هم زیاد داریم !

اینو خیلی قبول دارم
خیلی از ما ها دفعه اولی که با کامپیوتر کار کردیم از این گاف ها ندادیم که هیچ. انگار از بدو تولد بلد بودیم چیکار کنیم ! ( جدی گفتم )
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: khajavi در 25 خرداد 1387، 02:39 ب‌ظ
بسیار خندیدیم ;D :D :D :D ;D ;D ;D :D :D :D :D
اما واقعا فکر می کنید این مطالب منبع موثقی داشتند که الان دارید وارد مباحث پیچیده تر می شید. جان من فقط بیایید بخندیم و بگذریم  ;D :D :D :D
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: Mostafa Sedaghat در 26 خرداد 1387، 12:55 ق‌ظ
نمی دونم چی بگم فقط از خنده ترکیدم :D :D :D :D :D :D
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: AMiRCyber در 26 خرداد 1387، 11:09 ق‌ظ
مطلب جالب بود

ولی این جوری هم نیست

مثل قضیه جک هایی که ما به قومیت های خاص نسبت میدیم

ما هم هر چی- چیز مزحک می بینیم به مایکروسافت نسبت میدیم

به نظر من صحیح نیست
عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: narcissus در 31 خرداد 1387، 10:08 ب‌ظ
بلا به دور  :o

خدا شفاشون بده :o

نقل‌قول
مطلب جالب بود

ولی این جوری هم نیست

مثل قضیه جک هایی که ما به قومیت های خاص نسبت میدیم

ما هم هر چی- چیز مزحک می بینیم به مایکروسافت نسبت میدیم

به نظر من صحیح نیست

نه این مطالب صحت داره
 مطالبی مثل این  توصت شرکت بریتیش تله کام یا   BT  منتشر میشه
به عنوان احمقانه ترین سوالات که کاربران کامپیوتر و اینترنت از مشاوران اونها میپرسن

عنوان: پاسخ به: مشاوره تلفني شرکت مايکروسافت ;)
ارسال شده توسط: khajavi در 09 امرداد 1388، 04:16 ب‌ظ
راستش دیگه این تاپیک قدیمی شده اما یه سوال دارم
آیا کسی میتونه منبع اصلی این  مطلب را یپدا کنه؟
خیل کنجکاو شدم بدونم آیا واقعیت داره یا خیر