انجمنهای فارسی اوبونتو
جامعه کاربران => کافه اوبونتو => نویسنده: dr.b4ne در 19 اردیبهشت 1392، 05:22 بظ
-
دورد به همگی : خیلی خوش اومدید به این تاپیک ...این تاپیک رو ایجاد کردم به این امید که یک فرهنگ یکسان و ترجیحا صحیح در مواجهه با تاپیک های اصطلاحا مشکل دار پیدا کنیم ...تا از برخورد های سلیقه ای انشاالله کم بشه ...مشکلاتی که رایج اینها هستند :
- تاپییک تکراریه
- عنوان درستی استفاده نشده
- سوال گنگ و نامفهومه و یا درست پرسیده نشده
- سوال و احتمالا صاحب سوال لحن مناسبی نداره طلبکاره ، عصبانیه ، شاکیه ...
- ...
تو این شرایط به نظر شما بهترین راه کار چیه ؟
-
شما همیشه با اون مورد «میخوام نتیجه نظرسنجی رو ببینم» اعتبار رو از نظرسنجیت میگیری. پیشنهاد میکنم نظرسنجی رو بدون اون گزینه ادامه بدی.
-
شما همیشه با اون مورد «میخوام نتیجه نظرسنجی رو ببینم» اعتبار رو از نظرسنجیت میگیری. پیشنهاد میکنم نظرسنجی رو بدون اون گزینه ادامه بدی.
بسیار از توجهت سپاسگزارم دوست عزیز ، بنده فکر میکنم این طوری دقت نظر سنجی بالاتر میره و احتمال اینکه برای دیدن نتیجه نظر سنجی یه گزینه که به اون مطمئن نیستند رو انتخاب کنند پایین می آد . در هر صورت از نظرت ممنونم ...چند دقیقه ای هم بهش فکر کردم ...
-
شما همیشه با اون مورد «میخوام نتیجه نظرسنجی رو ببینم» اعتبار رو از نظرسنجیت میگیری. پیشنهاد میکنم نظرسنجی رو بدون اون گزینه ادامه بدی.
بسیار از توجهت سپاسگزارم دوست عزیز ، بنده فکر میکنم این طوری دقت نظر سنجی بالاتر میره و احتمال اینکه برای دیدن نتیجه نظر سنجی یه گزینه که به اون مطمئن نیستند رو انتخاب کنند پایین می آد . در هر صورت از نظرت ممنونم ...چند دقیقه ای هم بهش فکر کردم ...
میدونی خوبی این که اون گزینه نباشه چیه؟ اینطور کاربر به فکر وادار میشه و کمی به خودش رجوع میکنه ;)
-
میدونی خوبی این که اون گزینه نباشه چیه؟ اینطور کاربر به فکر وادار میشه و کمی به خودش رجوع میکنه ;)
آره این خوبیم داره ، اما اکثرا رجوع نمیکنن (ترجیح میدن چسم بسته کلیک کنن) ...دقت میآد پایین ..البته با این روش من هم جامعه آماری می آد پایین ...در کل من ترجیح میدم دقت بالاتر باشه
-
هر چند دیگه اصلا دوست ندارم تو این بحثا شرکت کنم ولی گفتن نظرمو بگم من هم میگم.
--------------------------------------------------------------------
"تازه کار" اسمش روشه. شاید تا حالا تو هیچ انجمنی نبوده. شاید تو انجمن هایی بوده که نظم براشون مهم نیست. و خیلی شاید دیگه که باعث میشه این تازه کار اصلا با قوانین آشنا نباشه و یا اینکه نتونه با سرچ کردن جوابش رو پیدا کنه(بار ها برای من اتفاق افتاده).
سوال: مگه قوانین رو موقع عضویت نخونده؟
جواب: به احتمال 60 70 درصد نه! تو این گرونی وقت کجا بوده این همه قانون خونده بشه. لااقل 2، 3 تا از مهم هاش رو جدا می کردین تا اونا رو بخونه وب قیه رو هم لینک میدادین{پیشنهاد}
سوال: اگه قبلا کسی مثل همین سوال رو پرسیده بود چی کار کنیم؟
جواب: لینکش رو بدید.اگه بازم به جواب نرسید تاپیکش رو ادامه بدید تا به جواب برسه.
سوال:تاپیک از نظر فنی(مثل املا، نگارش و ...) مشکل داره.حالا چی کار کنیم؟
جواب: اون دکمه که نوشته "ارسال گزارش برای مدیران ؛ روش کلیک کنید و توضیح بدید کجا مشکل داره. مدیر هم ویرایش کنه و به کاربر بگه که کارش مشکل داشته(با پ.خ)
سوال: لحن تنده. کاربر در اشتباهه و قبول نمیکنه.
جواب: به مدیر گزارش بدید و مدیر هم کاربر رو توجیح کنه. مبادا خودتون وارد عمل بشید. یادمه چند وقت پیش ناظم یه انجمن بودم و با کمی برخورد بد باعث شدم یه کاربر خوب انجمن رو ترک کنه! هر چند حق با من بود ولی به هر حال برخورد کمی بد بود :(
سوال: چی کار کنیم که انجمن از این وضع در بیاد؟
جواب: با درست کردن تاپیک های مناسب. با این کار جو انجمن علمی میشه و اتوماتیک مشکلات حل میشه. درس امر به معروف و نهی از منکر کتاب دین و زندگی 2 رو بخونید.(درس 14 صفحه 144) - دانلود (http://chap.sch.ir/sites/default/files/lbooks/91-92/156/kole%20ketab-C222.pdf)
--------------------------------------------
امیدوارم دیگه همچین تو این تاپیکا شرکت نکنم و از این پست هایی ندم. به نظرم دیگه از این تاپیکا نزنید بهتره. مستقیما با مدیر صحبت کنید.
-
با سلام.
راستش پست های تکراری رو نمیشه پاک کرد ،نظم انجمن بهم میخوره.
واسه تازه کارها(مثل اوایل های خودم)نه میشه قوانین رو توضیح داد نه میشه قانع شون کرد که بر اساس قوانین عمل کنند.(با نهایت احترام به همه ،هنوز اون تفکر ویندوزی رو دارند)
همون طور که تعداد پست های کاربران باید به عدد 100 برسه تا بتونند به کاربران انجمن امتیاز بدند،بهتر نیست تا تعدادپست های کاربران به عدد 100 نرسیده نتونند تاپیک درست کنند.فقط تو تاپیک های سایر کاربران شرکت کنند.
به نظر من بهتره که ویکی رو سرو سامون بدیم و اپدیتش کنیم (میدونم مشکلات زیادی سر راه مدیران هستش ولی باید از یه جا شروع کرد)
-
بنظر شخصی من، بار اول به لحن مناسب گفته بشه و یاد آوری بشه که قوانین رو رعایت کنن. مشکلی که من دارم اینه که بعضی از دوستان تازهکار این جمله رو بکار میبرن که «خوشت نمییاد جواب نده». من اینجور مواقع ناراحت میشم که چرا این حرف رو میزنن. بنظر من باید بار اول به صورت خوب و مودبانه تذکر بدن و در عین برخورد قاطع، هدفشون این باشه که دوستانی که تازه وارد این فورم شدن، فراری نشن. اگر جبههگیری کرد و نخواست قوانین رو رعایت کنه، دیگه هیچ پستی ندن و فقط از دکمهی «گزارش به مدیر انجمن» استفاده کنن و از جدل بپرهیزن.
-
دورد به همگی : خیلی خوش اومدید به این تاپیک ...این تاپیک رو ایجاد کردم به این امید که یک فرهنگ یکسان و ترجیحا صحیح در مواجهه با تاپیک های اصطلاحا مشکل دار پیدا کنیم ...تا از برخورد های سلیقه ای انشاالله کم بشه ...مشکلاتی که رایج اینها هستند :
- تاپییک تکراریه
- عنوان درستی استفاده نشده
- سوال گنگ و نامفهومه و یا درست پرسیده نشده
- سوال و احتمالا صاحب سوال لحن مناسبی نداره طلبکاره ، عصبانیه ، شاکیه ...
- ...
تو این شرایط به نظر شما بهترین راه کار چیه ؟
در حدی که ممکنه جواب بده بعد هرجاش گنگ هست بگو بیشتر توضیح بده .
برای عنوانم یک تذکر نیم خطی به صورت پیشنهادی (یعنی امری نباشه) کفایت میکنه.
اگر طلب کار و شاکی هم بود شما معمولی رفتار کنین انگار که اتفاقی نیفتاده. خودش بعدا متوجه میشه.
این تجربه 4 ساله تو این فروم بود .
-
سلام دوستان
اول اینکه این انجمن تازهکاران باید به نوعی استثنا محسوب بشه. مثل خودم آدمایی میان اینجا که سردرگم و کلافه هستن و هی دنبال یه مشکل میگردن که حل نشه و برگردن به ویندوز{من هی با خودم میگفتم دیکشنری اگه اوکی نشد برمیگردم، که البته شد}. برخورد باید با لحنی آروم صورت بگیره، قبول دارم ما مبتدیها خیلی وقتها ناقص و نارسا سوال میپرسیم، حتی بعضیها گاهی طلبکارن (یک تاپیکی بود که با خودم گفتم دوستان اصلن چرا جواب این طرف رو دادن؟). میشه با یک برخورد منطقی در کمال آرامش و ادب از سوالکننده خواست ککه اطلاعات بیشتری ارايه بده(با توجه به سطح دانستههای فرد مذکور)، اگر برای سوال خودش ارزش قایل بود و این کار رو کرد تا جای ممکن بهش کمک بشه، اگر هم نه که کسی جوابش رو نمیده.
من اعتقاد دارم که در انجمنهای دیگه حتمن باید انتظار زیادی از افراد پرسش کننده داشت،انتظار داشت که حرفهای سوال بپرسند،انتظار داشت که تاپیک شلوغ و بینظم نباشه ولی در این انجمن که اسمش روشه، تازهکار، قدری رعایت حال افراد مبتدی رو باید کرد و تا اونجا که میشه کمکشون کرد. حالا این وسط یکی پیدا میشه که بیادبانه یا طلبکارانه سوال میکنه نباید همه رو به چوب اون یک نفر زد.
ضمنن چون رایم اشتباه ثبت شد رای من این هست: همون جا تو اون تاپیک با لحن مناسب بهش بگم که تاپیک مشکل داره و یا اگه کسی اینو بهش گفته من دیگه ادامه ندم (کسی هم سوالشو جواب نده تا درستش کنه)
به خدا ما تازهکارها قدردان زحمات اعضای حرفهایتر هستیم، میدونم که اینجا کسی وظیفهاش نیست که کمک کنه، بیکار نیست که بیاد کمک کنه، ولی در نهایت بزرگواری دوستان میان و کمک هم میکنن. من یک روزی آرزوم بود که کلن تو اوبونتو بمونم و واسه کارای مختلف دست به دامان ویندوزم نشم. الآن این خواسته من به لطف عزیزانی که کمکم کردن محقق شده. همینجا از همه کسایی که اینجا بی چشمداشت به بقیه کمک میکنن تشکر میکنم.
-
دوستان از همگی بابت توجهتون تشکر میکنم !