انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => انجمن عمومی => نویسنده: شاهچراغیان در 22 اردیبهشت 1392، 07:53 ب‌ظ

عنوان: استفاده از فایل اکسل در لیبره آفیس
ارسال شده توسط: شاهچراغیان در 22 اردیبهشت 1392، 07:53 ب‌ظ
با سلام.
حتما با امکان mailing list در ورد مایکروسافت آشنایی دارید که می شد یک فابل اکسل را در ورد به آن شناساند و بعد خودش اطلاعات را از داخل آن فایل اکسل به دست می آورد.
آیا همچین امکانی هم در libreoffice وجود دارد که مثلا اطلاعات را در لیبره آفیس کلک بزنیم و بعد توی لیبره آفیس ورد خودش آنها را یکی یکی به دست آورد؟
عنوان: پاسخ : استفاده از فایل اکسل در لیبره آفیس
ارسال شده توسط: vandu در 22 اردیبهشت 1392، 08:14 ب‌ظ
بله از این مسیر:
Tools > Mail Merge Wizard
و البته راه ساده تر اینکه از این طریق:
Insert > Fields > Other > Database (tab) > Mail Merge Fieldsو انتخاب دیتابیس مورد نظر (که هر فایل مناسبی می‌تونه باشه) فیلدهای مورد نظر رو دقیقا در مکانی که میخواید جایگذاری کنید و سپس از طرق گزینه Mail Merge Wizard از منوی Tools اقدام کنید.