انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => برنامهسازی => نویسنده: POo در 23 مهر 1392، 12:45 بظ
-
دوستان سلام :D
این بازی tangram :
http://en.wikipedia.org/wiki/Tangram
من رشته تخصصیم کامپیوتر یا IT نیست برای همین هم اطلاعاتی درباره الگوریتم ها و روش های رایج ندارم.
برای درس بهینه سازی باید یک مسئله ارائه میکردم که برای انجام تمرینات و پروژه درس استفاده بشه، من هم بازی tangram رو برای یک کاربرد خاص پیشنهاد کردم اما استادم بیخیال اون کاربرد شد و گفت که همین بازی رو بهینه سازی کنم! :'( ](*,)(استادم هوش مصنوعی هم کار میکنه و چون اکثر اینجور بازیها برای بنچمارک استفاده میشن گیر داد به این! )
حالا منم مشکلم اینه که من حتی روال عادی و روش های موجود رو برای حل و کد زنی این بازی بلد نیستم چه برسه که بخوام با یک روش بهینه حلش کنم!
میخواستم اگه دوستی با مسائل بنچمارک آشنایی داره یا الگوریتم خاصی میدونه به من کمک کنه، فقط چند تا کلید واژه یا اسم الگوریتم میخوام برای سرچ کردن #-o ](*,)
-
سلام شاید اگر کمی توضیح می دادین که این الگوریتم ها چه کاری می توانند انجام دهند افراد بیشتری بتوانند به شما کمک کنند
-
از چه جهت میخوای بهینهسازیش کنی؟
من به صورت دیمی جستوجو کردم (https://duckduckgo.com/?q=tangram+optimization+algorithm&t=canonical) و به این رسیدم (https://web.cs.umass.edu/publication/docs/2011/UM-CS-2011-028.pdf)
-
سلام شاید اگر کمی توضیح می دادین که این الگوریتم ها چه کاری می توانند انجام دهند افراد بیشتری بتوانند به شما کمک کنند
از چه جهت میخوای بهینهسازیش کنی؟
من به صورت دیمی جستوجو کردم (https://duckduckgo.com/?q=tangram+optimization+algorithm&t=canonical) و به این رسیدم (https://web.cs.umass.edu/publication/docs/2011/UM-CS-2011-028.pdf)
سلام
راستش این قرار بود یک روش حل باشه به روش بهینه سازی یعنی یک جواب تقریبی بهینه شده بده ولی از اونجا که من تخصصی تو زمینه نرم افزار ندارم خودم هم ابهاماتی دارم در موردش، احتمالا بیخیالِ این مسئله میشم.
این مقاله که پیدا کردین جالب بود، scopus رو شخم زدم یک همچین چیزی پیدا نکردم خیلی جالب بود، تشکر :)
این مقاله رو میشه برای مسائل دیگه هم استفاده کرد من هم از استادم وقت گرفتم تا برم یک موضوع دیگه پیدا کنم، دوستان ممنون :)
-
به نظر من به بررسی الگوریتمهای بازی Mastermind (http://en.wikipedia.org/wiki/Mastermind_(board_game)) یا همون «فکر بکر» خودمون بپردازید. ۳ الگوریتم معروف worst case، expected size و most parts برای این بازی شناخته شده است و به تازگی الگوریتمهای هوشمند هم راهشون رو به این مسأله باز کردند. الگوریتم worst case یا minimax یک الگوریتم حریصه که توسط دونالد کنوث معرفی شده و در ۵ حدس کد رو باز میکنه. این بازی با نام colorcode در مخازن وجود داره.