انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => بازی و سرگرمی => نویسنده: علی ۵۰۰ در 17 دی 1392، 02:42 ب‌ظ

عنوان: آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 17 دی 1392، 02:42 ب‌ظ
به نام خداوند بخشنده مهربان
سلام
در این پست می‌خواهم مقداری از یافته‌های خودم را در مورد موتور بازی‌سازی بلندر با شما به اشتراک بزارم.
لینک زیر آموزش ساخت یک بازی بسیار ساده ۲ بعدی با بلندر است. :)
http://takhtesefid.org/watch?v=165033786833---------------------------------------------------------
آموزش ساخت آب متحرک در موتور بازی‌سازی بلندر
http://takhtesefid.org/watch?v=334647221117---------------------------------------------------------
آموزش ساخت فهرست انتخاب در موتور بازی‌سازی بلندر
http://takhtesefid.org/watch?v=36995310844در این آموزش چند خط کد به شما یاد داده می‌شود که من به طور خلاصه می‌گم چی‌کار می‌کنه.
کد :
import Rasterizer
Rasterizer.showMouse(1)
کد بالا برای فعالسازی نشانگر موشی(ماوس) استفاده می‌شود.
کد :
import Rasterizer
Rasterizer.showMouse(0)
این کد هم برای غیر فعال کردن نشانگر موشی(ماوس) به کار می‌رود.

---------------------------------------------------------
این هم یک آموزش جالب در موتور بازی‌سازی بلندر
http://takhtesefid.org/watch?v=187266892847---------------------------------------------------------
همین‌طور از sajjad3011 در پرومیکرز (http://promakers.ir/) تشکر می‌کنم به ‌خاطر آموزش‌های بسیار مفیده شون.
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 20 دی 1392، 09:30 ب‌ظ
چگونه برای بازی خودمان یک فایل مستقل قابل اجرا بسازیم؟ :)
پاسخ:
http://takhtesefid.org/watch?v=710163653302
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 25 دی 1392، 09:55 ق‌ظ
آموزش ساخت آبشار در موتور بازی‌سازی بلندر بدون برنامه نویسی. :)
http://takhtesefid.org/watch?v=0758208888755
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 27 دی 1392، 09:51 ق‌ظ
آموزش ساخت باران در موتور بازی سازی بلندر :)
http://takhtesefid.org/watch?v=912264137075
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 06 بهمن 1392، 06:11 ب‌ظ
آموزش ساخت مدل آپارتمان به صورت نسبتا ساده و با جزئیات نسبتا کم: :)
http://takhtesefid.org/watch?v=785327788492
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 08 بهمن 1392، 01:14 ب‌ظ
 آموزش بهینه کردن شیء در بلندر:
http://takhtesefid.org/watch?v=490684826287---------------------------------
این یک آموزش نور پردازی در بلندر هست که به نظر من خیلی جالبه.
http://takhtesefid.org/watch?v=122532650258---------------------------------
این هم اگه اشتباه نکنم آموزش استخوان بندی فیزیکی خودرو:
http://takhtesefid.org/watch?v=537054221467---------------------------------
X-Emitter در بلندر  :) قسمت اول
http://takhtesefid.org/watch?v=554737135464
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: علی ۵۰۰ در 05 اسفند 1392، 07:54 ب‌ظ
ساخت بازی ۲ بعدی در گیمپ و بلندر: (البته بعضی از این آموزش‌ها مال بلندر ۲.۴۹ هست.)
قسمت اول:
http://takhtesefid.org/watch?v=375843486364قسمت دوم:
http://takhtesefid.org/watch?v=310973484008قسمت سوم:
http://takhtesefid.org/watch?v=523395531926اینم اگه دوست داشتید نگاهی بندازید:
http://takhtesefid.org/watch?v=238926324462
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: مهدی پیشگوی در 31 خرداد 1393، 11:10 ق‌ظ
فیلمهای آموزشی خوبی هستن.حیف که تو ایران نرم افزار محبوبیت چندانی نداره. آموزشی هم بیرون ندیدم که مفید باشه.
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Mehrdad Dolatkhah در 23 اسفند 1393، 10:44 ب‌ظ
دوست عزیز آیا blender یک game engine مثل unreal engine هست ؟!‌ یا که یک نرم افزار مدل سازی مثل 3dmax و مایا ؟!‌
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Риал Краесис در 23 اسفند 1393، 11:45 ب‌ظ
دوست عزیز آیا blender یک game engine مثل unreal engine هست ؟!‌ یا که یک نرم افزار مدل سازی مثل 3dmax و مایا ؟!‌

Blender is a professional free and open-source 3D computer graphics software product used for creating animated films, visual effects, art, 3D printed models, interactive 3D applications and video games
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Mehrdad Dolatkhah در 23 اسفند 1393، 11:53 ب‌ظ
خب با این تعریف یک  game engine  نیست بلکه یک نرم افزار مدل سازی هستش !!!‌ اما خب چطوری باهاش دارن بازی هم میسازن ؟!‌ از نرم افزار های دیگه کمک میگیره واسه ساخت بازی ؟!‌
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 24 اسفند 1393، 12:03 ق‌ظ
بلندر یک موتور بازی هم داره داخلش
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Mehrdad Dolatkhah در 24 اسفند 1393، 12:15 ق‌ظ
قدرت این موتور بازی در حدی هست که بتونه با unreal 4 رقابت کنه ؟!‌ میشه با این game engine برای کنسول های بازی هم خروجی گرفت ؟!‌
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Риал Краесис در 24 اسفند 1393، 12:33 ق‌ظ
قدرت این موتور بازی در حدی هست که بتونه با unreal 4 رقابت کنه ؟!‌ میشه با این game engine برای کنسول های بازی هم خروجی گرفت ؟!‌

والا من از قدرت انریل انجین 4 خبر ندارم اما میدونم میشه حد اقل در حد cryEngine 2 میشه ازش انتظار داشت.
من مدتی با کرای انجین 2 کار کردم الان هم دارم با بلندر کار میکنم.
توانایی های بلندر به طور  خلاصه:
Graphical logic editor for defining interactive behavior without programming
Collision detection and dynamics simulation now support Bullet Physics Library. Bullet is an open source collision detection and rigid body dynamics library developed for PlayStation 3
Shape types: Convex polyhedron, box, sphere, cone, cylinder, capsule, compound, and static triangle mesh with auto deactivation mode
Discrete collision detection for RigidBody simulation
Support for in-game activation of dynamic constraints
Full support for vehicle dynamics, including spring reactions, stiffness, damping, tire friction etc.
Python scripting API for sophisticated control and AI, fully defined advanced game logic
Support all OpenGLTM lighting modes, including transparencies, Animated and reflection-mapped textures
Support for multimaterials, multitexture and texture blending modes, per-pixel lighting, dynamic lighting, mapping modes, GLSL vertexPaint texture blending, toon shading, animated materials, support for Normal Maping and Parallax Mapping
Playback of games and interactive 3D content without compiling or preprocessing
Audio, using the SDL toolkit
Multi-layering of Scenes for overlay interfaces.
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: فاروق در 22 شهریور 1394، 11:40 ق‌ظ
جهت اطلاع دوستان بازی ساز!
اگه پایتون بلد باشید پای گیم هم امتحانش ضرری نداره/
pygame
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Nelliel در 22 خرداد 1395، 10:39 ب‌ظ
لحجه‌ی هندی دارن بعضی‌هاشون :'(
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: abolfazli در 06 تیر 1395، 09:37 ق‌ظ
عالیه. برای ما تازه کارها، کتابی منبعی چیزی هست کامل کمکمون کنه؟
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: ALi.pAkrohk در 30 فروردین 1396، 03:38 ق‌ظ
قدرت این موتور بازی در حدی هست که بتونه با unreal 4 رقابت کنه ؟!‌ میشه با این game engine برای کنسول های بازی هم خروجی گرفت ؟!‌

والا من از قدرت انریل انجین 4 خبر ندارم اما میدونم میشه حد اقل در حد cryEngine 2 میشه ازش انتظار داشت.
من مدتی با کرای انجین 2 کار کردم الان هم دارم با بلندر کار میکنم.
توانایی های بلندر به طور  خلاصه:
Graphical logic editor for defining interactive behavior without programming
Collision detection and dynamics simulation now support Bullet Physics Library. Bullet is an open source collision detection and rigid body dynamics library developed for PlayStation 3
Shape types: Convex polyhedron, box, sphere, cone, cylinder, capsule, compound, and static triangle mesh with auto deactivation mode
Discrete collision detection for RigidBody simulation
Support for in-game activation of dynamic constraints
Full support for vehicle dynamics, including spring reactions, stiffness, damping, tire friction etc.
Python scripting API for sophisticated control and AI, fully defined advanced game logic
Support all OpenGLTM lighting modes, including transparencies, Animated and reflection-mapped textures
Support for multimaterials, multitexture and texture blending modes, per-pixel lighting, dynamic lighting, mapping modes, GLSL vertexPaint texture blending, toon shading, animated materials, support for Normal Maping and Parallax Mapping
Playback of games and interactive 3D content without compiling or preprocessing
Audio, using the SDL toolkit
Multi-layering of Scenes for overlay interfaces.
دوست عزیزم به بازیه واجداکس ۲ یه نگاه بنداز اون رو با انریل ۴ ساختن ، همین طور سری بازی های تامکلانسینز رمبو سیکس به بعد و بازی اساسینس کرید ۳ و ۴ و یونیتی.
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: samanhashemi در 14 بهمن 1401، 09:03 ب‌ظ
یعنی میشه ازش به عنوان موتور بازی سازی استفاده کرد؟ ممنون میشم بیشتر توضیح بدید
عنوان: پاسخ : آموزش بازی سازی با بلندر
ارسال شده توسط: Dragon- در 19 بهمن 1401، 02:53 ق‌ظ
توی یه موضوع دیگه بپرسید.
قبل از اینکه چیزی بفرستید، یه نگاه کنید که تاریخ آخرین ارسال مال چه سالی بوده.