انجمنهای فارسی اوبونتو
کمک و پشتیبانی => انجمن عمومی => نویسنده: بابک طور در 21 بهمن 1393، 07:36 بظ
-
سلام.
اگه نباید اینجا این سوال رو بپرسم به جای مناسب انتقال بدید یا قفلش کنید.
من یه مشکل با خط adslام پیدا کردم. داستان اینه که این ماه که خط رو تمدید کردم ۵۱۲ گرفتم. هفته ی بعد که از پادگان اومدم، دیدم هر چند دقیقه و حتی چند ۱۰ ثانیه قطع می شه و بعد از چند ۱۰ ثانیه وصل.
اسپلیتر رو برداشتم ومودم رو بردم دم خط اصلی ورودی به ساختمون گذاشتم و با وایرلس وصل شدم. خط رو هم تا دم باکس ورودی کنترل کردم. هنوز هم قطعی دارم. فقط خیلی کمتر شده هر چند ۱۰ دقیقه، چند ثانیه قطع می شه.
واین مشخصات نویزی هست که توی مودم میزنه:
(http://forum.ubuntu.ir/index.php?action=dlattach;topic=110842.0;attach=31212;image)
با جست و جویی که توی اینترنت کردم، برای من فقط مقدار attenuation هست که بیشتر از ۵۰ خوب نیست و مال من ۲۵۰ هست.
http://www.mojsazan.com/forum/showthread.php?tid=3841 (http://www.mojsazan.com/forum/showthread.php?tid=3841)
حالا سوال اینه که این ۲۵۰ چقدر بده؟ انقدر بد هست که من برم مخابرات و بگم خطم نویز داره و یه کار بکنید؟
اصلاً این مشکل داره؟ یا باید مشکل رو از جای دیگه پیگیری کنم؟
یه جایی خوندم که هرچه سرعت بیشتر باشه، نویز خودش رو بیشتر نشون میده. من توی این مدت سرعت پیج بازکردنم کمتره و خیلی از صفحه ها با یه تاخیر اولیه باز میشن. گرچه موقع آپدیت دیدم که سرعت دانلود حدود ۲۷۰ تا ۲۹۰ بود. گرچه برای خطی که پهنای باند ۴ مگ براش بازه کمه و باید نزدیک ۵۰۰ باشه.
-
نرخ تضعیف برای شما 26.5 هست نه 265 ( بخش بر 10 کنید )
نرخ دستیابی پذیر هم 6 مگ هست
خط مشکل نداره
شاید اسپلیتر مشکل داره
اگر از مخابرات گرفتید همینه که هست
مخابرات یه زمانی حرف نداشت الان فقط ملت میگیرن برای دانلود سر مایی که فقط برای وبگردی میگیریم بی کلاه میمونه
از شرکت دیگه بگیرید
-
از صبانت گرفتم.
راجع به این بخش بر ۱۰ و نرخ قابل دستیابی هم می شه بیشتر توضیح بدین.
در ضمن، رفتم یه اسپیلیتر دیگه گرفتم، اونم جنس خوب. دیدم با این اسپلیتر هم مشکل همینه!
-
از صبانت گرفتم.
راجع به این بخش بر ۱۰ و نرخ قابل دستیابی هم می شه بیشتر توضیح بدین.
در ضمن، رفتم یه اسپیلیتر دیگه گرفتم، اونم جنس خوب. دیدم با این اسپلیتر هم مشکل همینه!
من قبلنا همچین مشکلی داشتم و با تغیر DNS مشکلم حل شد.
به خود شرکت زنگ زدی بگی همچین مشکلی دارم؟
-
من قبلنا همچین مشکلی داشتم و با تغیر DNS مشکلم حل شد.
به خود شرکت زنگ زدی بگی همچین مشکلی دارم؟
همین الآن داشتم با قطعی جدید سر و کله میزدم. با بررسی هام به این نتیجه رسیدم که مشکل من به ۲ دسته تقسیم میشه:
۱. قطعی کلی خط که در این حالت جدول آمار مودم خالی میشه و کلاً ارتباط من با سرور شرکت قطع می شه.
۲. قطعی ارتباط از سرور که در بخش عیب یابی مودم، قسمت Test authentication with ISP خطا میده. این مورد حتی وقتی DNS رو هم تغییر دادم رخ میده ولی ظاهراً کمتر!
-
http://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-good-dsl-line-attenuation-371
خط میکشه
تلفن هایی که روی این خط هست همگی با اسپلیتر به خط وصل بشه
اینم رعایت کنید شاید بهتر بشه
-
http://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-good-dsl-line-attenuation-371
خط میکشه
تلفن هایی که روی این خط هست همگی با اسپلیتر به خط وصل بشه
اینم رعایت کنید شاید بهتر بشه
یک چیزی یادم امد ان هم اینکه بهتره اسپلیتر فقط به تلفن وصل بشه و در مسیر مودم قرار نگیره(برای من تو حالتی که در مسیر مودم قرار میگیره تلفن به شدت خش خش میکنه و مودم وصل نمیشه اما اگه فقط به تلفن وصل بشه همه چی خوب و بدون مشکل است)
-
ک چیزی یادم امد ان هم اینکه بهتره اسپلیتر فقط به تلفن وصل بشه و در مسیر مودم قرار نگیره
در اسپلیترهای قدیمی (شاید بعضی مدلهایی که من دیدم) فقط یک خروجی برای تلفن هست. و بیشتر جاها کاربرد اون برای از بین بردن خش خش خط تلفن گفته شده. البته شاید غیر کارشناسی بوده!
http://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-good-dsl-line-attenuation-371
خط میکشه
تلفن هایی که روی این خط هست همگی با اسپلیتر به خط وصل بشه
اینم رعایت کنید شاید بهتر بشه
کُلّیت جواب شما رو متوجه نشدم. ولی ما یک گوشی تلفن داریم که اون رو هم با اسپلیتر وصل کردم. گرچه در حال حاضر به خط وصل نیست چون خرابه.
-
ک چیزی یادم امد ان هم اینکه بهتره اسپلیتر فقط به تلفن وصل بشه و در مسیر مودم قرار نگیره
در اسپلیترهای قدیمی (ساید بعضی مدلهایی که من دیدم) فقط یک خروجی برای تلفن هست. و بیشتر جاها کاربرد اون برای از بین بردن خش خش خط تلفن گفته شده. البته شاید غیر کارشناسی بوده!
http://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-good-dsl-line-attenuation-371
خط میکشه
تلفن هایی که روی این خط هست همگی با اسپلیتر به خط وصل بشه
اینم رعایت کنید شاید بهتر بشه
کلیت جواب شما رو متوجه نشدم. ولی ما یک گوشی تلفن داریم که اون رو هم با اسپلیتر وصل کردم. گرچه در حال حاضر به خط وصل نیست چون خرابه.
این اسپلیتر من ۳تا خروجی داره یکی برای مودم و اون یکی برای تلفن و سومی هم خط اصلی تلفن با این تفاسیر بازهم شرایطی که اعلام کردم صادق هست.
-
گرچه اصل بحث سرجاشه که: این خط با این شراید چه مشکلی داره و من باید برای حلش به سرویس دهنده مراجعه کنم یا به مخابرات؟
من تحریک شدم میزان و نوع قطعی (در مورد ۲ نوع قطعی خطم چند پست قبل توضیح دادم) رو در طول روز و یا روزها بدونم.
برای این که کلاً قطع هست یا نه میشه از پینگ استفاده کرد:
babak@babak-Studio-1558:~$ ping -D -c 1 8.8.8.8
PING 8.8.8.8 (8.8.8.8) 56(84) bytes of data.
[1423647098.133563] 64 bytes from 8.8.8.8: icmp_seq=1 ttl=47 time=134 ms
--- 8.8.8.8 ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 received, 0% packet loss, time 0ms
rtt min/avg/max/mdev = 134.183/134.183/134.183/0.000 ms
ولی چجوری میشه از این دادهها استفاده کرد رو نمیدونم. مثلاً اینکه چجوری از خروجی فرمان فقط به یک 0 و 1 رسید و از اون برای آمار گرفتن استفاده کرد و یا شاید راههای دیگهای باشه که خیلی آسونتر باشه و من بلد نباشم. مثل استفاده از telnet (که من فقط راجع بهش شنیدم و وارد نیستم)، چون ظاهراً برای فهمیدن نوع قطعی خط باید از مودم آمار گرفت.
اگه دوستان راهی بلدن که من چنین آماری بتونم بگیرم، لطفاً من رو راهنمایی کنن. ممنون می شم.
-
من یه بار به همچین مشکلی خوردم وقتی سرویس رو بردم روی های وب دیگه اتصالم پایدار نبود و قطعی داشتم بعد های وب میگفت از خط هستش تا خط اصلی همه رو تست کردم دیدم مشکل به قوت خودش باقیست مخابرات هم میگفت ایراد از سرویس دهنده هستش نه از ما!!
سرویس دهنده رو عوض کردم رفتم روی مخابرات بازم دیدم مشکل داریم :o
خلاصه با زور و تهدید و داد و بید کارشناسان مخابرات تشریف آوردن کاشف بعمل اومد سیمی که از جعبه تقسیم تا جلوی خونه اومده مشکل داشته :(
-
من یه بار به همچین مشکلی خوردم وقتی سرویس رو بردم روی های وب دیگه اتصالم پایدار نبود و قطعی داشتم بعد های وب میگفت از خط هستش تا خط اصلی همه رو تست کردم دیدم مشکل به قوت خودش باقیست مخابرات هم میگفت ایراد از سرویس دهنده هستش نه از ما!!
سرویس دهنده رو عوض کردم رفتم روی مخابرات بازم دیدم مشکل داریم :o
خلاصه با زور و تهدید و داد و بید کارشناسان مخابرات تشریف آوردن کاشف بعمل اومد سیمی که از جعبه تقسیم تا جلوی خونه اومده مشکل داشته :(
خوب من نمیخوام با داد بیداد این کار رو انجام بدم.
چون ریلیزر خط من رفیق چندین و چند سالمه (حدود ۱۲ سال) و من حدود یکساله سرویس ازش گرفتم و تا الآن حتی یکبار هم بایت خرابی و قطعی و این حرفا بهش زنگ نزدم.
برای مخابرات هم میخوام با دلیل و مدرک برم. چون اونجا هم مخصوصاً تو بخش MDF چندتا آشنا دارم.
در نتیجه اول باید دلیل رو بدونم.
-
شما نوع دی اس ال رو روی T1.413 یا ADSL2+بگذار ببین توفیر داره یا نه
-
شما نوع دی اس ال رو روی T1.413 یا ADSL2+بگذار ببین توفیر داره یا نه
اینایی که گفتی هردوتاش تیک خورده. درواقع توی لیستی که توی مودم هست همه تیک خورده بجز آخری:
G.Dmt
T1.413
ADSL2
AnnexL
ADSL2+
و این تیک نخورده:
AnnexM
-
خواسته ام اینه که تک تک اینها رو بیازمایید
یعنی تنها گزینه ی ADSL2+ یا T1.413تیک خورده باشه
-
خوب کاشف به عمل اومد که مشکل از مودم هست. خوب مودم D-link چینی که ۳ سال تقریباً تمام وقت روشن بوده و فقط وقتی ما مسافرت بودیم خواموش بوده، خوب بیشتر از این نباید انتظار داشت.
مشکل اینه که داغ میکنه و شروع میکنه به قطع و وصل. و من به کمک یک مودم قدیمی سادهی خودم تونستم به اینترنت وصل شم. برای وصل شدن با وایرلس دست به این روش زدم:
(http://forum.ubuntu.ir/index.php?action=dlattach;topic=110842.0;attach=31347;image)
و این است MYRACK 8)
فقط مشکل اینه که این مشکل قطعی وقتی فقط از وایرلس اون هم استفاده میکنم هم پیش میآد. حالا من دارم میرم پادگان، اومدم شاید با یه فن نصب کردن روی مودم امتحانش کردم.
این سوال رو از دوستان با تجربه می پرسم:
بنظر شما با نصب فن این مشکل حل میشه؟
-
سلام
جواب تمام دوستان از روی تجربه بود و تقریبا بعضا کاملا بی ربط به موضوع.
جواب من بر اساس تجربه چند ساله کار در ISP هست.
مشکل اصلی شما SNR نامناسب هست.
دلایل ممکن (بر اساس ترتیب اهمیتشون مینویسم):
۱- اتصالات غیر صحیح اسپلیتر / عدم استفاده از اسپلیتر
۲- سیمکشی نامناسب داخل منزل
۳- خرابی پورت مخابراتی (واژه مخابرات منظور در اینجا این نیست که مخابرات باید پیگیری کنه، شرکت ارائه دهنده باید پیگیری کنه)
۴- اختلال در مسیر مخابراتی / فاصله زیاد از مرکز مخابرات
۵- خرابی یا بی کیفیتی مودم
۶- تعریف غیرمعقولانه پهنای باند از سمت شرکت ارائه دهنده.
راهحل های پیشنهادی که به ترتیب انجام بدید (این موارد برای همه میتونه کاربرد داشته باشه اما ترتیبی که مینویسم برای شما مناسبتره)
۱- با ISP مربوطه تماس بگیرید و سوال کنید که پروفایل سرویس شما را روی چند تنظیم کردند؟ من فکر میکنم یک مقدار نامعقول تعریف کردند و خط شما دچار مشکل شده. آپلود شما را نهایتا باید ۵۱۲ تعریف کنند. (اگه مقدار بالاتری ست کردند بگید کم کنند تا مشکلتون رفع بشه. دانلود شما روی ۴ مگ ست کردند که خیلی مشکلی ایجاد نمیکنه براتون ولی بهتره یک مقدار کمتر ست کنند) پس نهایت پروفایلی که ISP برای خط شما ست کرده باید 4096/512 باشه.
۲- بعد از اطمینان از مرحله ۱ تمام دستگاههای جانبی که به هر طریقی به خط تلفن وصل شدهاند رو جدا کنید. تلفن، نویزگیر، اسپلیتر، دزدگیر، فکس، دوشاخهی خالی هم حتی به پریز متصل نباشد و هر چیز دیگهای... / در این حالت مودم را بدون اسپلیتر به خط وصل کنید و صبر کنید تا اتصالات پایدار بشه و مقادیر SNR Margin را بررسی کنید و مقدار اون رو بذارید داخل تاپیک. (ترجیحا مثل پست اول عکس کامل بذارید که بشه آنالیز کرد)
۳- در مرحله ۲ چند ساعت تست کنید و اگر مشکل پا بر جا بود بقیه مراحل را انجام بدید. مودم را به سر خط ورودی ببرید. منظور سیم مشکی که از کوچه وارد منزل شده هست. سر این سیم مشکی را کامل لخت کنید مجدد (برای اینکه سولفاته و ... از بین بره) و مودم را به این سیم وصل کنید و یک عکس مجدد از صفحه مربوطه در مودم بگیرید بذارید برام.
۴- اگر تست مرحله ۳ جواب نده باید با ISP تماس بگیرید و مشکل را بهشون بگید و اطلاعات فنی موجود در اون صفحه رو بهشون بگید تا مورد بررسی قرار بدهند (توی این مرحله ISP خودش سمت مخابرات را بررسی میکنه و نتیجه را اعلام میکنه بهتون)
این مرحله پیگیریش کمی زمان میبره. بسته به ISP بین ۱ روز تا ۷ روز نرمال هست!!! جواب ISP نتیجه نهایی را مشخص میکنه تا شما بفهمید راه حلی دارید یا نه.
۵- از اونجایی که میگید مودم شما تاثیر داشته پیشنهاد میکنم قبل از شروع این تستها حتما بصورت قرضی از یکی از آشنایان یک ساعت مودم قرض بگیرید و روی خط بذارید و اطلاعات فنی مودم جدید رو هم اسکرین شات بگیرید بفرستید تا کمی دقیقتر بشه در مورد خرابی مودم نظر داد.
تمام راهحلهایی که گفتم دلیل فنی داره که شاید خیلی جزئی باشه اما بهرحال باعث ایجاد مشکل میشه. تو هر مرحله خواستید اطلاعات جزیی رو بذارید من بهتون توضیح بدم که مشکل از چی میتونه باشه.
انشالا که مورد استفاده قرار بگیره و مشکلتون حل بشه.
-
سلام بر آقا سجاد 2010.
خوب من بیشتر مراحلی که گفتید رو پشتسر گذاشتم و با یک مودم دیگه بدون مشکل وصل شدم. به مدت 40 تا 45 دقیقه Ping داشتم که فقط حدود 5 یا 6 بسته لگ داشت و بقیه خوب بود (تایمش زیر 200 بود).
الآن یا من باید یک مودم دیگه بگیرم و شاید هم یک ابتکار زدم و با یک عدد فن و کمی تغییر در بدنهی مودم اون رو راه انداختم.
گرچه توی صحبتهاتون گفتین که خط من مشکل snr داره ولی با جستجویی که من انجام دادم و لینکش رو هم توی پست اول گذاشتم، مشکل ظاهراً از attenuation هست(که خوب معلوم شد از مودم هست).
در هر صورت آخر هفته برگشتم خونه اطلاعات اون مودم رو هم بهتون میگم.
-
attenuation 250 هست (در اصل ۲۵) و نمیشه گفت بد هست ولی SNR شما 20 هست. که عموما میگن 2 (واحدش فرق داره).
SNR خوب و مناسب بخواد باشه نباید زیر ۱۰ باشه.
شما مرحله ۱ رو نتیجشو پیگیری کردی؟
-
کاربر سجاد راست میگه من به سیگنال به نویز نگاه نکردم
تو آپلود ( بارگذاری ) خیلی پایینه ( مثلا مال من 30 هستش )
-
کاربر سجاد راست میگه من به سیگنال به نویز نگاه نکردم
تو آپلود ( بارگذاری ) خیلی پایینه ( مثلا مال من 30 هستش )
سلام
این مشخصات نت منه (تصویر اول) منم مشکل دارم البته 7-8 باری زنگ زدم ispبا کارشناس پشتیبانی صحبت کردم و ایشون معتقد بود که این مشکل به خاطر نویز رو خط من هستش البته من بعید میدونم چون تا همین چند وقت پیش اینجا اینتر نت 1 مگ داشتم (این سری رفتم 512 با 10 گیگ گرفتم)و این مشکل رو نداشتم به هر حال مشکل من به این صورته که نت دارم سرعت خوبه منتها گاهی میاد پایین صفر میشه و رو صفر میمونه که نتیجش میشه تصویر دوم و بهم ریختن پکمن که حسابی رو اعصابه ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) چون جون ادم به لبش میرسه تا هر بسته رو دانلود کنه البته فقط پک نیست کلا حتی تو باز کردن پیج هم همینطوره و باید بگم که خود صدای تلفن کاملا شفاف هست و نویز نداره و تلفن به یک اسپلیتر وصل هست و مودم هم مستقیم به پریز وصله. پیشاویش هم از راهنماییتون ممنونم.
-
سلام.
مشکل شما به احتمال زیاد مربوط به فاصله زیاد از مرکز مخابراتی باشه. (احتمالا +۴ کیلومتر از لحاظ کابلی با مرکز مخابراتتون فاصله دارید)
نظر کارشناس پشتیبانی شما درست هست ولی برای اینکه ببینید راهحلی وجود داره یا نه اینا رو بخونید.
عددهای جلوی SNR مارجین خیلی نوسان دارن ؟
به شما پیشنهاد میکنم این دو تا راه رو انجام بدید تا بشه قطعیتر نظر داد:
یکیش همونی هست که به اون دوستمون هم پیشنهاد کردم:
مودم را به سر خط ورودی ببرید. منظور سیم مشکی که از کوچه وارد منزل شده هست. سر این سیم مشکی را کامل لخت کنید مجدد (برای اینکه سولفاته و ... از بین بره) و مودم را به این سیم وصل کنید و یک عکس مجدد از صفحه مربوطه در مودم بگیرید بذارید برام.
برای راه حل دومی هم مارک و مدل مدمتون رو بگید که بتونم مسیر رو بگم.
مرسی.
-
سلام. من زنده از پادگان برگشتم. \\:D/
این هم جدول آمار در مودم قدیمی که جدیداً ازش استفاده می کنم:
(http://forum.ubuntu.ir/index.php?action=dlattach;topic=110842.0;attach=31637;image)
خوب من کاملاً برعکس فکر میکردم. مشکل از SNR بود.
البته باید بفهمم چرا توی مودم D-linkام اون عددها رو نوشته بود و توی Sympghony یه عددهای دیگه.
-
رسیدن بخیر برادر \\:D/
آقا بابک مقادر در خط شما هنوز استاندارد نیست.
متاسفانه کارایی که من گفتم هم کامل انجام ندادی که من بتونم تشخیص دقیقتری بدم.
ولی در مورد سوالت که چرا در مودمها SNR فرق کرد جواب اینه که هر مودمی طبق استاندارد خودش SNR کمینه و بیشینهای داره. بطور مثال شما ممکن هست با مودم tplink روی یک خط SNR 43/29 دریافت کنی در همون شرایط مودم Dlink 34/23 هست.
-
اگه هم منظورت عدد 2.0 و 20 هست که خود مودم هم نگاه کنی واحدشو نوشته. و عمومی که استفاده میکنند همون 2 هست.
-
متاسفانه کارایی که من گفتم هم کامل انجام ندادی که من بتونم تشخیص دقیقتری بدم.
من فکر کنم همهی موارد (تقریباً غیر از ۱) رو انجام دادم و نتایجش رو توضیح دادم. با این حال یک بار دیگه از اول مرور میکنم:
خونهی ما طبقهی اول هست (روی پیلوت). باکس ورودی تلفن کل آپارتمان دقیقاً زیر پنجرهی یکی از اتاقهاست و با یک سیم دو رشتهای کلفت از یک سوارخ زیر پنجره میآد توی اتاق. همون جا یک اسپلیتر وصل هست و تلفن توی اون اتاق قرار داره. مودم با یک سیم تلفن بلند حدود ۶متر از اتاق من به اسپلیتری که گفتم وصل بود.
روزی که این اتفاق برای من افتاد، اولین کاری که کردم اینبود که مودم رو به نزدیک اسپلیتر بردم و اون رو با یک سیم کوتاهتر امتحان کردم که نتیجه همون بود که بود.
سیم ها رو چک کردم و از سالم و تمیز بودن سوکتها و اتصالات اطمینان پیدا کردم(حتی باکس دم در). وقتی باز هم نتیجه نگرفتم گفتم شاید اسپلیتر خرابه. کلاً مودم رو بدون اسپلیتر به سیم ورودی وصل کردم. داستان کمی فرق کرد. دیگه هر چند دقیقه قطع و وصل نمیشد، ولی هر چند ساعت این اتفاق میافتاد. گفتم شاید اسپلیتر سوخته و رفتم یه جنس خوب ۴۰۰۰ تومنی خریدم. ولی با اون اسپلیتر هم اوضاع به حالت اول میفت. (پص مشکل از اسپلیتر نبود.) تا اینجا شد مراحل ۲ تا ۴.
از اینجا به بعد شاید خیلی به مرحلهی ۱ نزدیکه. زنگ زدم به دوستم که خط رو از اون به عنوان نمایندهی صبانت گرفته بودم. اومد خونمون و از همون دم در شروع کرد به چک کردن همه چی. آخر سر بعد از چک کردن مودم، مودمی که همراه خودش ورده بود رو وصل کرد به خط و تنظیم کرد و حدود ۴۵ دقیقه ping گرفت.(مرحلهی ۵). توی اون ۴۵ دقیقه اصلاً قطع نشد و اوضاع خیلی خوب بود. دوستم مودم رو باز کرد و خازنهاش رو چک کرد و گفت بنظر سالم میآن و مشکلی ندارن (ظاهراً اگه خراب بشن یا باد میکنن و یا یه صدای ویز-ویز خیلی کم ازشون در میآد.).
گفت مودمت تقریباً مرخص هست و باید یه مودم دیگه بگیری. مودم خودش رو امانت گذاشت و رفت. من هم یه مودم معمولی قدیمی Symphony داشتم که اون رو آوردم و تنظیم کردم و فرداش مودم دوستم رو بهش دادم. و قضیه منجر به اون MyRack شد. ;) و همون داستان هر چند ساعت قطعیها ادامه داشت و البته باز هم کمتر.(این هم ۵)
این دوست من از اونجا که پدرش توی مخابرات کار میکرد و خودش هم یه مدت توی مخابرات کار می کرد. گفت احتمال زیاد مشکل از خط تلفن ماست.
و اینکه شاید با انتقال تلفنتون روی یک جفت سیم دیگه قضیه حل شه. (چقدر حرف زدم!)
والبته جستجوهای من توی اینترنت به این نتیجه رسیده که احتمالاً (اونهم زیاد) با تغییر سرویس ADSL و گرفتن سرویس با سرعت پایینتر میتونه مشکل رو تا حدود زیادی حل کنه. چون تقریباً می شه گفت این مشکل تقریباً از وتی شروع شد که من سرویس رو تمدید کردم و سرویس ۱۲۸ رو که تا ۱۰۲۴ باز بود، به ۵۱۲ که تا ۴۰۹۶ بازه تبدیل کردم.
و بعد از همهی این داستانها و این آمارهای مودم، من اصلاً باید برم مخابرات و بگم این چه وضعشه؟ و یا نه این فقط به سرویس دهنده مربوط میشه و یا اینکه مشکل از مودم من بوده و هست(خلاصه این قدیمیه رو سال ۸۸ خریدم)؟
-
خب پس تقریبا حدس من درست بود و همون مرحله ۱ خیلی کمک میکنه. شما بهتره به ISP بگی پروفایل خط را کمتر ست کنند. اینجوری شاید سرعت کمتری داشته باشی اما بهر حال داشتن اینترنت استیبل فکر کنم مهمتر باشه ؟! به فرضم ۱۰ مگ ست باشه اما شما دائم قطع بشی که فایده نداره. چند تا مورد دیگه هم هست که بستگی به اطلاعات خود ISP تغییر میدن. مثلا خط شما را بجای Fast بذارن روی interleaved و Mode رو GDM.T بذارند و کمی ANNEX ها و Power رو تغییر بدن. (این سطح دسترسی معمولا مدیر ارشد شبکه و فنیشون داره و اونی که جوابگوی تلفن هست شاید اصلا حتی متوجه نشه چی میگید.)
قبلشم میتونی چون آشنا داری بگی زوج سیم مسیر مخابرات تا خونه رو عوض کنند که خیالت راحت باشه اما چون با Profile پایینتر مشکل نداشتی تقریبا این موضوع منتفی هست ولی امتحانش ضرر نداره.
-
سلام.
مشکل شما به احتمال زیاد مربوط به فاصله زیاد از مرکز مخابراتی باشه. (احتمالا +۴ کیلومتر از لحاظ کابلی با مرکز مخابراتتون فاصله دارید)
نظر کارشناس پشتیبانی شما درست هست ولی برای اینکه ببینید راهحلی وجود داره یا نه اینا رو بخونید.
عددهای جلوی SNR مارجین خیلی نوسان دارن ؟ (فکر میکنم بله چون در یک بازه حدودا 5 دقیقه ای که مونیتور کردم 13 بار تغییر کرد منتها فقط عدد Downstream مربوط به SNR تغییر میکنه)
به شما پیشنهاد میکنم این دو تا راه رو انجام بدید تا بشه قطعیتر نظر داد:
یکیش همونی هست که به اون دوستمون هم پیشنهاد کردم:
مودم را به سر خط ورودی ببرید. منظور سیم مشکی که از کوچه وارد منزل شده هست. سر این سیم مشکی را کامل لخت کنید مجدد (برای اینکه سولفاته و ... از بین بره) و مودم را به این سیم وصل کنید و یک عکس مجدد از صفحه مربوطه در مودم بگیرید بذارید برام.
برای راه حل دومی هم مارک و مدل مدمتون رو بگید که بتونم مسیر رو بگم.
مرسی.
الان مشکل من اینه که به خاطر اپارتمانی بودن ساختمان من نمیدونم تو جعبه تقسیم کدوم مربوط به خونه من میشه حتی نمیدونم چطوری میشه پیدا کرد اگه براتون امکان داره راهش رو توضیح بدید.
مارک و مدل مودم هم: TP-LINK مدل TD-W8901G هست.
درضمن وقتی رفتم این سرویس رو بگیرم اول اشتباهی 128 گرفتم بعد رفتم بهشون گفتم و به 512 ارتقا دادم (گفتم این رو هم بگم چون مثل اقای طور هست وشرایطمون تغریبا برابر)
درضمن قبلا هم گفتم باز هم تکرار میکنم که قبل از این سرویس اخر از همین سرویس دهنده سرویس 1 مگ بدون هیچ کدام از این مشکلاتی که گفتم داشتم اگه قرار بر نویز داشتن بود همون موقع هم باید نویز میداشت ولی نداشت.
-
سلام . خودتون معمولا اگه آپارتمان بزرگ باشه نمیتونید پیدا کنید. مسئول تاسیسات ساختمون باید بیاد (معمولا نقشه سیم کشی دارن)
شما توی مودم قسمت advanced setup برو و تو نوار نارنجی گزینه ADSL بزن. اونجا یه سری گزینه هست که یکیش احتمالا اسمش Mode هست. دیفالتش روی Auto هست بذارش روی GDM.T و ذخیره کن. اگه مودمت با این شرایط آپ شد و مجدد تونستی وصل شی یبار دیگه عکس از صفحه کانفیگت بذار و اگه وصل نشد (بعد از حدود ۲ دقیقه) برو و دوباره همون auto بذار که بی اینترنت نباشی.
-
قسمت قرمز جواب هم الان یهویی دیدم. نوسانش چقدر هست ؟ در حد چند dB ؟ اگه در حد ۱-۲ dB تغییر میکنه عادیه ولی اگه مثلا یهو از ۱۰ میاد روی ۵ بعد میره ۸ بعد میره ۱۲ بعد میره ۳ وضعیت افتضاح هست.
-
قسمت قرمز جواب هم الان یهویی دیدم. نوسانش چقدر هست ؟ در حد چند dB ؟ اگه در حد ۱-۲ dB تغییر میکنه عادیه ولی اگه مثلا یهو از ۱۰ میاد روی ۵ بعد میره ۸ بعد میره ۱۲ بعد میره ۳ وضعیت افتضاح هست.
زیاد مثلا 6.5 هست میشه 7بعد 9 بعد میاد پایین 4 میره بالا 5 میره بالاتر 10 بعد میاد 6 بعد دوباره 7 (این یه سیکل کوچک بود که یاداشت کردم برای شما) همینجوری بالا پایین میشه رو اعصابه.اون یکی مورد Upstream خیلی استیبل تره خیلی کم جابه جا میشه مثلا تو کل این سیکل بالا یک بار از 18 اومد 15.
بعد از تست بالا گذاشتم رو GDM.T الان نت دارم عکس از کانفیگ هم ضمیمه شد.
سعی میکنم تا امشب از خط اصلی هم یه تست بگیرم براتون قرار بدم.
باز هم خیلی ممنون.
-
اینجوری که میگید نوسانتون افتضاح هست. بیشترین حدسی که میشه زد وجود یه عامل داخل ساختمون هست که نویز شما رو کم و زیاد میکنه.
این مورد رو هم تست کنید فکر میکنم بی تاثیر نباشه:
تمام دستگاههای جانبی که به هر طریقی به خط تلفن وصل شدهاند رو جدا کنید. تلفن، نویزگیر، اسپلیتر، دزدگیر، فکس، دوشاخهی خالی هم حتی به پریز متصل نباشد و هر چیز دیگهای... / در این حالت مودم را بدون اسپلیتر به خط وصل کنید و صبر کنید تا اتصالات پایدار بشه و مقادیر SNR Margin را بررسی کنید و مقدار اون رو بذارید داخل تاپیک.
فقط حتیالمقدور مودم تنها که خواستید بزنید از نزدیکترین پریز ورودی واحدتون بزنید.
-
اینجوری که میگید نوسانتون افتضاح هست. بیشترین حدسی که میشه زد وجود یه عامل داخل ساختمون هست که نویز شما رو کم و زیاد میکنه.
این مورد رو هم تست کنید فکر میکنم بی تاثیر نباشه:
تمام دستگاههای جانبی که به هر طریقی به خط تلفن وصل شدهاند رو جدا کنید. تلفن، نویزگیر، اسپلیتر، دزدگیر، فکس، دوشاخهی خالی هم حتی به پریز متصل نباشد و هر چیز دیگهای... / در این حالت مودم را بدون اسپلیتر به خط وصل کنید و صبر کنید تا اتصالات پایدار بشه و مقادیر SNR Margin را بررسی کنید و مقدار اون رو بذارید داخل تاپیک.
فقط حتیالمقدور مودم تنها که خواستید بزنید از نزدیکترین پریز ورودی واحدتون بزنید.
:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
یعنی خداییش حتی فکرشم نمیکردم که یک تلفن همچین نویز عظیمی لطف نمایند.
-
خب پس عیب پیدا شد \\:D/
اسپلیتر به چه شکلی وصل بوده ؟
-
خب پس عیب پیدا شد \\:D/
اسپلیتر به چه شکلی وصل بوده ؟
کامنت اولتون خیلی جای بحث داشت.
بگذریم.
.............................................................................
اسپلیتر با یک سیم (حدود 20 سانت) مستقیم به پریز تلفن وصل هست و تلفن هم به سوکت مخصوص به تلفن اسپلیتر با سیم خودش وصل شده همین.
-
کدوم کامنت ؟ همون که ادیت کردم یا چیز دیگهای منظورت هست؟
اسپلیتر ورودی و خروجی داره، منظورم ورودی و خروجیهاش هست / اگه اشتباه زدید که اصلاح کنید مساله حل بشه اگه هم درست زدید و مشکل پابرجاست اسپلیتر خراب هست و عوضش کنید.
-
کدوم کامنت ؟ همون که ادیت کردم یا چیز دیگهای منظورت هست؟
اسپلیتر ورودی و خروجی داره، منظورم ورودی و خروجیهاش هست / اگه اشتباه زدید که اصلاح کنید مساله حل بشه اگه هم درست زدید و مشکل پابرجاست اسپلیتر خراب هست و عوضش کنید.
همون که ادیت نمودید.
با توجه به این تفاسیر بله حق با شماست اسپلیتر خراب و نیازمند تعوض است یعنی مورد دیگه ای به ذهنم نمیرسه چون تلفن تازه و نو خریداری شده.
-
اون جمله بخاطر این بود که ندیدم شما زیر شکلکا متن هم نوشتی برام سوال شد که چیا وصل بوده :-X
بهرحال موفق باشید :)