متاسفانه کارایی که من گفتم هم کامل انجام ندادی که من بتونم تشخیص دقیقتری بدم.
من فکر کنم همهی موارد (تقریباً غیر از ۱) رو انجام دادم و نتایجش رو توضیح دادم. با این حال یک بار دیگه از اول مرور میکنم:
خونهی ما طبقهی اول هست (روی پیلوت). باکس ورودی تلفن کل آپارتمان دقیقاً زیر پنجرهی یکی از اتاقهاست و با یک سیم دو رشتهای کلفت از یک سوارخ زیر پنجره میآد توی اتاق. همون جا یک اسپلیتر وصل هست و تلفن توی اون اتاق قرار داره. مودم با یک سیم تلفن بلند حدود ۶متر از اتاق من به اسپلیتری که گفتم وصل بود.
روزی که این اتفاق برای من افتاد، اولین کاری که کردم اینبود که مودم رو به نزدیک اسپلیتر بردم و اون رو با یک سیم کوتاهتر امتحان کردم که نتیجه همون بود که بود.
سیم ها رو چک کردم و از سالم و تمیز بودن سوکتها و اتصالات اطمینان پیدا کردم(حتی باکس دم در). وقتی باز هم نتیجه نگرفتم گفتم شاید اسپلیتر خرابه. کلاً مودم رو بدون اسپلیتر به سیم ورودی وصل کردم. داستان کمی فرق کرد. دیگه هر چند دقیقه قطع و وصل نمیشد، ولی هر چند ساعت این اتفاق میافتاد. گفتم شاید اسپلیتر سوخته و رفتم یه جنس خوب ۴۰۰۰ تومنی خریدم. ولی با اون اسپلیتر هم اوضاع به حالت اول میفت. (پص مشکل از اسپلیتر نبود.) تا اینجا شد مراحل ۲ تا ۴.
از اینجا به بعد شاید خیلی به مرحلهی ۱ نزدیکه. زنگ زدم به دوستم که خط رو از اون به عنوان نمایندهی صبانت گرفته بودم. اومد خونمون و از همون دم در شروع کرد به چک کردن همه چی. آخر سر بعد از چک کردن مودم، مودمی که همراه خودش ورده بود رو وصل کرد به خط و تنظیم کرد و حدود ۴۵ دقیقه ping گرفت.(مرحلهی ۵). توی اون ۴۵ دقیقه اصلاً قطع نشد و اوضاع خیلی خوب بود. دوستم مودم رو باز کرد و خازنهاش رو چک کرد و گفت بنظر سالم میآن و مشکلی ندارن (ظاهراً اگه خراب بشن یا باد میکنن و یا یه صدای ویز-ویز خیلی کم ازشون در میآد.).
گفت مودمت تقریباً مرخص هست و باید یه مودم دیگه بگیری. مودم خودش رو امانت گذاشت و رفت. من هم یه مودم معمولی قدیمی Symphony داشتم که اون رو آوردم و تنظیم کردم و فرداش مودم دوستم رو بهش دادم. و قضیه منجر به اون MyRack شد.
![Wink ;)](https://forum.ubuntu-ir.org/Smileys/default/wink.gif)
و همون داستان هر چند ساعت قطعیها ادامه داشت و البته باز هم کمتر.(این هم ۵)
این دوست من از اونجا که پدرش توی مخابرات کار میکرد و خودش هم یه مدت توی مخابرات کار می کرد. گفت احتمال زیاد مشکل از خط تلفن ماست.
و اینکه شاید با انتقال تلفنتون روی یک جفت سیم دیگه قضیه حل شه. (چقدر حرف زدم!)
والبته جستجوهای من توی اینترنت به این نتیجه رسیده که احتمالاً (اونهم زیاد) با تغییر سرویس ADSL و گرفتن سرویس با سرعت پایینتر میتونه مشکل رو تا حدود زیادی حل کنه. چون تقریباً می شه گفت این مشکل تقریباً از وتی شروع شد که من سرویس رو تمدید کردم و سرویس ۱۲۸ رو که تا ۱۰۲۴ باز بود، به ۵۱۲ که تا ۴۰۹۶ بازه تبدیل کردم.
و بعد از همهی این داستانها و این آمارهای مودم، من اصلاً باید برم مخابرات و بگم این چه وضعشه؟ و یا نه این فقط به سرویس دهنده مربوط میشه و یا اینکه مشکل از مودم من بوده و هست(خلاصه این قدیمیه رو سال ۸۸ خریدم)؟