انجمنهای فارسی اوبونتو
جامعه کاربران => کافه اوبونتو => نویسنده: بی نام تا اطلاع ثانوی در 26 اردیبهشت 1394، 10:28 بظ
-
سلام خدمت عزیزان
دوتا خواهش دارم:
۱- فقط و فقط درصورتی که اطلاعات جامع و کاملی راجع به موضوعی دارید اقدام به پاسخ دادن کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که چون عضو این انجمن هستید پس باید برای تمام موضوعاتی که ایجاد میشود مطلب ارسال کنید.
چند وقتی هست که برخی این فکر به سرشان زده که باید جواب همه را بدهند، حتی اگر منجر به اسپم شود!
۲- وقتی عزیزی درحال پاسخگویی هست عزیز دیگری وارد بحث نشود چراکه فقط باعث سردرگمی سوال کننده میشود.
-
شدیداً با این موضوع موافقت میکنم.
-
من هم با همین مشکل مواجعه شدم در انجمن
بخصوص که در بعضی موارد ( حتی در سوالات خودم ) شاهد این بودم که بجای اینکه به سوال، پاسخ داده شود به نحوی سوال کننده بازخواست می شود.
به نظر من باید انجمن به ۲ قسمت تقسیم بشه. یک جا برای سوالات و یک جا برای آموزش
در قسمت سوالات اولین نکته ای که باید کنترل بشه نبود موضوع تکراری هست.
من خودم در خیلی مواقعه برای یک سوال مشابه بیش از ۲۰ موضوع را دیدم. ( مثلا نصب TOR یا حتی وارد نشدن به Partition های Windows از Ubuntu و... )
به نظر من چند نفر باید وقت بذارند و موضوعات تکراری را حذف کنند و این انجمن را خلوت کنند.
بعد اگر موضوعی خیلی اساسی بود و زیاد در مورش سوال پرسیده شد، در قسمت آموزش، در مورد مطلب یک آموزش جامعه و شامل قرار داده بشه. تا سوالات تکراری پیش نیاد.
اگر هم سوالی تکراری ایجاد شد و جواب در قسمت آموزش بود و مشکل حل شد، میتوان آن موضوع را حذف یا قفل کرد.
-
سلام خدمت عزیزان
دوتا خواهش دارم:
۱- فقط و فقط درصورتی که اطلاعات جامع و کاملی راجع به موضوعی دارید اقدام به پاسخ دادن کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که چون عضو این انجمن هستید پس باید برای تمام موضوعاتی که ایجاد میشود مطلب ارسال کنید.
چند وقتی هست که برخی این فکر به سرشان زده که باید جواب همه را بدهند، حتی اگر منجر به اسپم شود!
۲- وقتی عزیزی درحال پاسخگویی هست عزیز دیگری وارد بحث نشود چراکه فقط باعث سردرگمی سوال کننده میشود.
ببین ما اینجاییم که بهم کمک کنیم دوستان هیچ وظیفه ای در قبال شما ندارن که به من و شما کمک کنن و قانون گذاشتن در این موارد هم کار عبث و غلطیه که بگیم شما حرف نزن نوبت شما نیست
اگر شما از جواب دوستی ناراحتی دکمه گزارش رو برای چنین مواردی گزاشتن اصلا نیاز نیست که براش یه پست بزنی
-
سلام.
مورد ۱ رو یکم قبول دارم.
اما مورد ۲ اصلا درست نیست.
شاید اون عزیزی که در حال جواب دادن به سوال هست اشتباه کنه.
یعنی بقیه نباید چیزی بگن چون ایشون جواب دادن رو شروع کردن؟
مورد ۱ یکم رعایت بشه خوبه. ولی مورد ۲ نه!
-
سلام
منم با نظر حسین دیباپور موافقم
سلام.
مورد ۱ رو یکم قبول دارم.
اما مورد ۲ اصلا درست نیست.
شاید اون عزیزی که در حال جواب دادن به سوال هست اشتباه کنه.
یعنی بقیه نباید چیزی بگن چون ایشون جواب دادن رو شروع کردن؟
مورد ۱ یکم رعایت بشه خوبه. ولی مورد ۲ نه!
همچنین با قسمت جمع بندی و مرطب کردن انجمن که علی رضا گفت سوالات تکراری باید در هم ادغام شود و به قول این دوستمان در قسمت آموزش در مورد مطلبی که زیاد سوال میشود آموزش تهیه شود و لینکش را در انجمن قرار دهند
مثلا من خدم دنبال فارسی شدن بعضی از برنامه ها در wine میگشتم که فقط ۵ صفحه با این عنوان در جاهای مخطلف پیدا کردم و بی ثمر
-
سلام.
مورد ۱ رو یکم قبول دارم.
اما مورد ۲ اصلا درست نیست.
شاید اون عزیزی که در حال جواب دادن به سوال هست اشتباه کنه.
یعنی بقیه نباید چیزی بگن چون ایشون جواب دادن رو شروع کردن؟
مورد ۱ یکم رعایت بشه خوبه. ولی مورد ۲ نه!
عمدا گذاشتمش مورد دوم، اگر مورد اول رعایت بشه مورد دوم هم اجراش مشکلی به وجود نمیاره!
از طرفی شما درست میفرمایید اگر کسی داره اشتباه میگه باید مداخله کرد ولی اگر کسی داره جواب رو میده و طرف را راهنمایی میکنه هیچ دلیل منطقی وجود نداره که جواب دیگه ای شروع بشه. هروقت تمام شد، راه حل بعدی
-
سلام خدمت عزیزان
دوتا خواهش دارم:
۱- فقط و فقط درصورتی که اطلاعات جامع و کاملی راجع به موضوعی دارید اقدام به پاسخ دادن کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که چون عضو این انجمن هستید پس باید برای تمام موضوعاتی که ایجاد میشود مطلب ارسال کنید.
چند وقتی هست که برخی این فکر به سرشان زده که باید جواب همه را بدهند، حتی اگر منجر به اسپم شود!
۲- وقتی عزیزی درحال پاسخگویی هست عزیز دیگری وارد بحث نشود چراکه فقط باعث سردرگمی سوال کننده میشود.
ببین ما اینجاییم که بهم کمک کنیم دوستان هیچ وظیفه ای در قبال شما ندارن که به من و شما کمک کنن و قانون گذاشتن در این موارد هم کار عبث و غلطیه که بگیم شما حرف نزن نوبت شما نیست
اگر شما از جواب دوستی ناراحتی دکمه گزارش رو برای چنین مواردی گزاشتن اصلا نیاز نیست که براش یه پست بزنی
همهی ما اینجا هستیم تا بدون هیچ چشم داشتی اطلاعاتمون در اختیار همدیگه بزاریم، ولی درست و از روی منطق و با قوانین خاص خودش. باید مواظب باشیم کارمون منجر به دوستی خاله خرسه نشه!
-
به نظرم ادغام شدن موضوعات تکراری خیلی خوبه و همچنین با توجه به تاریخ ارسال بشه سوالات رو جواب داد اخیرا یه سری ارسالات قدیمی پاسخ داده میشن !!!
اگر هم بشه به هر پاسخ امتیاز داد مثل stackoverflow.com خیلی خوب میشه اینجوری پاسخ صحیح میاد بالا
-
سلام خدمت عزیزان
دوتا خواهش دارم:
۱- فقط و فقط درصورتی که اطلاعات جامع و کاملی راجع به موضوعی دارید اقدام به پاسخ دادن کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که چون عضو این انجمن هستید پس باید برای تمام موضوعاتی که ایجاد میشود مطلب ارسال کنید.
چند وقتی هست که برخی این فکر به سرشان زده که باید جواب همه را بدهند، حتی اگر منجر به اسپم شود!
۲- وقتی عزیزی درحال پاسخگویی هست عزیز دیگری وارد بحث نشود چراکه فقط باعث سردرگمی سوال کننده میشود.
به نظر شما هر کسی که به سوالات پاسخ میده باید کاملا از چگونگی حل مشکل اطلاع داشته باشه؟ اگرچه، با پاسخ غلط موافق نیستم، اما هر کسی میتونه به اندازه اطلاعات و توانایی که داره اظهار نظر کنه، شخص حرفهایتر هم میتونه هم اشتباه پاسخ دهنده رو بگه و هم به شروع کننده تاپیک راهنمایی بده، که اینکار باعث پیشرفت و از اشتباه درآوردن همه میشه. گاهی وقتها یه راهنمایی یا اشاره ساده میتونه مشکل کاربر رو حل کنه. نه در اینجا و نه در هیچ انجمن دیگهای کسی وظیفه پاسخ گویی نداره، و اگه کسی به سوالی جواب میده لطف میکنه.
شخص سوال کنندهای که نمیتونه اینقدر تشخیص بده که چه پاسخی درسته و چه پاسخی غلط، نمیتونه توقع داشته باشه یه متخصص و اهل فن جوابش رو بده، حالا اگه یه حرفهای وقت گذاشت و پاسخش رو داد، لطف کردن.
علاوهبر این، اگه کاربری وارد صحبت دو نفر بشه، شاید چیز بیشتری میدونه و قصد کمک داره؛ حالا اگر هم پاسخ اشتباه داد، دلیل بر این نمیشه به اون کاربر بیاحترامی بشه. اتفاقا، من به شدت با این عمل کاربرا مخالف هستم، که به کاربری که قصد راهنمایی داره -حالا چه درست گفته و چه غلط- بیاعتنایی میشه، بجای این رفتار، سپاس و راهنمایی کردن، نتیجه بهتری میده.
-
دوستانی که میخواند تاپیک ها رو ادغام کنند بهتره کمی صبر کنند تا ویکی راه بیافته و در ویکی مشارکت کنند
البته نمیدونم ویکی چه زمانی راه اندازی میشه ولی نکسیون خان گفتند که به زودی :)
-
سلام دوستان.
به نظر من یکی از راه هایی که میشه جلوی این مشکل رو گرفت سیستم امتیاز دهی (توی انجمن بود ولی برداشتن) یا تشکر کردن هست.
با ی نگاه میشه تعداد دفعات تشکر کردن و تعداد پستهایی که ی نفر فرستاده رو با هم مقایسه کرد و اسپمر بودن و یا نبودنش رو فهمید. دیگه کسی هم بی جهت برا خودش پست نمیفرسته.
-
از هفتم خرداد با رونمایی از ویکی فارسی جدید اوبونتو، قراره نقش فروم کمرنگتر بشه و محصول اصلی سایت اوبونتو ایران ویکی اون خواهد بود. بنابراین انتظار میره دیگه شاهد چنین مشکلاتی نباشیم و پاسخ اکثر موضوعات، یک پیوند از ویکی باشه