انجمن‌های فارسی اوبونتو

جامعه کاربران => کافه اوبونتو => نویسنده: Thinker's designer - محمدمهدی محمدی در 27 اردیبهشت 1389، 03:17 ق‌ظ

عنوان: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Thinker's designer - محمدمهدی محمدی در 27 اردیبهشت 1389، 03:17 ق‌ظ
به نام ایزد یکتا

یک راست می رم سر اصل مطلب.

در راستای کیفیت سنجی محصولات گنو/لینوکسی در ایران که توسط همین بروبچ فرم ها و فروم های مشابه ، مشغول به محصولات دهی به مشتریان خود در سراسر گشور هستند ، بر آن شدم که نظر شما دوستان رو بپرسم.

چون خودم مار گزیده هستم و از خرید در این شرکت ها ضررهایی کردم و دی وی دی های موجود دارای مشکلات عدیده ای بود بر آن شدم که نظر شما را هم جویا شوم.

شما عزیزان بدون هیچ جانبداری از گروه خاصی و با تکیه بر عقل و درک خود و دیدن شرایط موجود ، لطفا اقدام به شرکت در این نظرسنجی بکنید. تا ببینیم که این دوستان گرامی ای که محصولات رو پخش می کنند در کارشان عیب هست یا اینکه کامپیوترهای ماها. اصلا pc خودم رو مثال می زنم. بهتر از این.

من نمی خوام نون دوستانمان رو آجر کنم ولی باید یه زمانی ، آن هم بر اثر اتفاقی ، بعضی از اشخاص به خود بیاین و بفهمند که مشکل ازکجا آب می خوره.

تشکر میشه.
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و ام&
ارسال شده توسط: فرهاد فرامرزی در 27 اردیبهشت 1389، 03:10 ب‌ظ
من تمام خرید هامو از فروشگاه سی تو می کنم و هیچ مشکلی توی این چند سال با این فروشگاه نداشتم . از اینجا هم به بهنام جان خسته نباشید می گم
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و س
ارسال شده توسط: ellvllan در 27 اردیبهشت 1389، 03:32 ب‌ظ
من هم تمام خرید هام رو از فروشگاه linuxshop انجام دادم و کیفیتشون رضایت کامل داشتم البته یه آخرین محصولی که خریدم کارمیک کوالا بود چون بعدش اینترنت پرسرعت گرفتم و دیگه ازشون خرید نکردم ولی اگه گزینه ای برای خرید محصولات لینوکس خوب باشه اون حتما لینوکس شاپه چون دسته بندی محصولاتش واضضحه و کلا نقشه سایت خوب طراحی شده و کاربر در سایت لینوکس شاپ کمتر گیج میشه
البته این نظر شخصی بنده بود
در ضمن لازم به ذکره تا الان من از فروشگاه سی تو دیدن نکرده بودم و همینجا اعتراف میکنم یه فروشگاه کاملیه که هیچی کم نداره ، طراحیه اون هم بی نظیره و مجموعه هاش کامل
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: heresh در 27 اردیبهشت 1389، 07:01 ب‌ظ
خریدهایی که من کردم هیچ مشکلی نداشتن،‌ مخصوصا اون وقتا که اینترنت پر سرعت نداشتم هما خیلی بدردم می‌خورد.

تنها یه بار نزدیک ۸ماه پیش از لینوکس شاپ خرید کردم و وقتی از روی هما دسکتاپ KDE رو نصب کردم خیلی مشکل واسم درست شد. نسخه‌ای که توش بود نسخه بتا بود و باگ داشت، کلی باهاش ور رفتم ولی خوشبختانه آدرس این فروم هم همراه سی‌دی بود و امدم اینجا و اولین پستم رو گذاشتم، قبل از اون اتفاق همیشه انگلیسی جستجو می‌کردم. در اصل خیلی واسم خب شد، از اون موقع کلی چیز یاد گرفتم. واسه اون هم ازشون ممنونم  ;)
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: بهزاد (beh7) در 27 اردیبهشت 1389، 07:47 ب‌ظ
منم آخرین دفعه از سیتو دیویدی اوبونتو خرگوش شاخدار و فدورا 11 رو گرفتم
هر دو خوب کار میکنن مثل بنز :)
اما درگوشی میگم اوبونتومو رو دیویدی معمولی زده بودن و روش دستی نوشته بودن اوبونتو 9.04 خوب چه میشه کرد ؟ مگه من پولشو نداده بودم؟ ولی به خاطر این که آورده بودن دلم نیومد پس بفرستم لطفا تکرار نشود :(
اما از نحوه پرداخت در محل تحویل سیتو خوشم اومد چرا لینوکس شاپ این کارو نمیکنو یا چرا حالا این سیاستو در پیش نگرفته ؟
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Caesar در 27 اردیبهشت 1389، 07:56 ب‌ظ
من که فقط یه بار مشکل داشتم. اونم Scientific بود که دیسک مشکل داشت،که هنوز گزارش نکردم(احتمالا سریعا رسیدگی کنند.)(البته یه بار هم «آفتاب‌پرست» خوب رایت نشده بود که دو روزه تصحیح شد.)
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Sajjad Baroodkoo در 28 اردیبهشت 1389، 10:59 ق‌ظ
نمیدونم این مشکل یک بار اتفاق افتاده یا چندین بار
اما به هر حال خودم بارها از این فروشگاه ها خرید کردم و نقصی ندیدم

تا جایی هم که از نزدیک در ارتباطم می دونم حتی اگر شکستگی و اتفاقات دیگه ای که دال بر کوتاهیه شرکت پست هست در بسته ها به وجود بیاد، این دوستان تقبل می کنن و بسته رو دوباره می فرستن

شما اگر مشکلی در دی وی دی و یا سی دی و یا حتی هر محصول دیگه ای که از این فروشگاه ها خریداری می کنید می بینید باید بلافاصله با تلفن و یا ایمیل اونها رو مطلع کنید تا دوباره واستون بفرستن

هرجا هم باشید ماکسیموم دو روزه به دستتون میرسه


راستی می دونستید هر دوی این فروشگاه ها یه جورایی از جیبشون هم دارن پول میذارن تا سرپا بمونن واسه ی ماها ؟
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Caesar در 28 اردیبهشت 1389، 01:24 ب‌ظ
نمیدونم این مشکل یک بار اتفاق افتاده یا چندین بار
اما به هر حال خودم بارها از این فروشگاه ها خرید کردم و نقصی ندیدم

تا جایی هم که از نزدیک در ارتباطم می دونم حتی اگر شکستگی و اتفاقات دیگه ای که دال بر کوتاهیه شرکت پست هست در بسته ها به وجود بیاد، این دوستان تقبل می کنن و بسته رو دوباره می فرستن

شما اگر مشکلی در دی وی دی و یا سی دی و یا حتی هر محصول دیگه ای که از این فروشگاه ها خریداری می کنید می بینید باید بلافاصله با تلفن و یا ایمیل اونها رو مطلع کنید تا دوباره واستون بفرستن

هرجا هم باشید ماکسیموم دو روزه به دستتون میرسه


راستی می دونستید هر دوی این فروشگاه ها یه جورایی از جیبشون هم دارن پول میذارن تا سرپا بمونن واسه ی ماها ؟
کاملا درسته...
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Thinker's designer - محمدمهدی محمدی در 28 اردیبهشت 1389، 02:47 ب‌ظ
نمیدونم این مشکل یک بار اتفاق افتاده یا چندین بار
اما به هر حال خودم بارها از این فروشگاه ها خرید کردم و نقصی ندیدم

تا جایی هم که از نزدیک در ارتباطم می دونم حتی اگر شکستگی و اتفاقات دیگه ای که دال بر کوتاهیه شرکت پست هست در بسته ها به وجود بیاد، این دوستان تقبل می کنن و بسته رو دوباره می فرستن

شما اگر مشکلی در دی وی دی و یا سی دی و یا حتی هر محصول دیگه ای که از این فروشگاه ها خریداری می کنید می بینید باید بلافاصله با تلفن و یا ایمیل اونها رو مطلع کنید تا دوباره واستون بفرستن

هرجا هم باشید ماکسیموم دو روزه به دستتون میرسه


راستی می دونستید هر دوی این فروشگاه ها یه جورایی از جیبشون هم دارن پول میذارن تا سرپا بمونن واسه ی ماها ؟

من این رو قبول دارم.
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: بهنام توکلی در 30 اردیبهشت 1389، 07:28 ب‌ظ
از لطف تمامی دوستان و نظراتی که می‌دهید بسیار ممنونم.
و اما در رابطه با نظر زیر :

منم آخرین دفعه از سیتو دیویدی اوبونتو خرگوش شاخدار و فدورا 11 رو گرفتم
هر دو خوب کار میکنن مثل بنز :)
اما درگوشی میگم اوبونتومو رو دیویدی معمولی زده بودن و روش دستی نوشته بودن اوبونتو 9.04 خوب چه میشه کرد ؟ مگه من پولشو نداده بودم؟ ولی به خاطر این که آورده بودن دلم نیومد پس بفرستم لطفا تکرار نشود :(
اما از نحوه پرداخت در محل تحویل سیتو خوشم اومد چرا لینوکس شاپ این کارو نمیکنو یا چرا حالا این سیاستو در پیش نگرفته ؟

خوشبختانه از ابتدای سال ۸۹ حتی یک دیسک هم به صورت معمولی (بدون چاپ) ارسال نشده و تمام محصولات به صورت چاپ رنگی تحویل مشتریان گردیدند.
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: aref3d در 30 اردیبهشت 1389، 07:45 ب‌ظ
من از لینوکس شاپ خرید می‌کردم که مدتی پیش به خاطر غیر فعال بودن سایت از سی تو خرید کردم.
از هر دوشون راضی بودم فقط به خاطر فاصله شهری نزدیکتر به سی تو سفارشات زودتر به دستم میرسه.
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: رضا مظاهری در 30 اردیبهشت 1389، 09:40 ب‌ظ
معمولن در مدل‌های ریاضی برای سنجش میزان رضایت‌مندی گزینه‌ها پنج‌تایی هستند
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
تا به نتایج قابل تحلیل‌تری برسن برای همین توی این نظرسنجی شرکت نکردم.
من همیشه از سی تو خرید میکنم و تاحالا به هیچ مشکل سخت‌افزاری -خرابی یا شکستگی دی وی دی یا سی دی- بر نخوردم
فقط به یه مشکل جدی نرم افزاری برخورد کردم  اونم یه دی وی دی بود به اسم آموزش جامع لینوکس که فقط روی ویندوز نصب میشد که بنظر من اصلن قابل توجیه نیست و بهتره اون محصول از لیست محصولات حذف بشه.
البته من در محل کار از ویندوز استفاده میکنم -بخاطر آفیس و عدم توانایی اتصال به اینترنت از پراکسی و همچنین ئی آر پی- ولی اونجا وقت کافی برای استفاده از این بسته رو ندارم.
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Thinker's designer - محمدمهدی محمدی در 01 خرداد 1389، 01:50 ق‌ظ
دوستان ، من شاید در این قضیه تند روی ای کرده باشم. من از فروشگاه سی تو خرید نکردم. ار لینوکس شاپ خرید کردم. بعضی از دوستان که با بنده در تماس بودند ، به من در مورد بعضی از خرابی های سی دی یا دی وی دی های ارسالی سی تو صحبت هایی کردند و گفتند که ما رویمان نمی شود به دوستانمان بگوییم که کارشان عیب دارد. و من هم گفتم چرا؟ بری بگید. این حق شماست. و آن ها هم همین طور از مشتری هایشان توقع دارند. نمی دانم آن ها رفتند بگویند یا نه؟

ولی در مورد خودم بگویم که چند باری توسط منوی تماس یا ارتباط با ما " از طریق میل" با لینوکس شاپ در تماس بودم و چندباری هم برای آنها موضوعاتی از این فبیل فرستادم ولی جوابی نرسید. شاید من اشتباه کرده باشم و یا اینکه سرور خراب بوده و در کل شاید نامه ام به دست آن ها نرسیده باشد که آن ها بخواهند جوابی دهند. از طرفی می دانم که اگر دوستان لینوکس شاپ یا سی تو و غیره بدانند که همچین مشکلی برای مشتریشان اتفاق افتاده باشد ، با منطق و صمیمت کار را به خیر می رسانند. در ضمن این نکته را فراموش نباید کرد که شاید بنده و یا دوستان مزکور در نصب و کار با آن نرم افزارها توانا نبودند و شاید کوتاهی از جانب بنده و آنان بوده. ولی در مورد لینوکس مینت 7 در این مورد شکی ندارم که مشکل ار بنده نیست.

مشکل مینت7 یونیورسال را در اولین فرصتی که توانستم برای نصب چند باره امتحان کنم را دقیقا نوشته و به بصر سمع و بصر دوستان گرامی می رسانم. چون ممکن است چیزی را اشتباه بگویم.

در هر صورت باز هم تلاش می کنم که مشکلات را از طریق سایت فروشگاه مذکور و یا اگر راه ارتباط دیگری باشد به سمع شخص های مورد نظر برسانم.

در اینجا هم از تمامی دوستان زحمتکش لینوکس شاپ و سی تو و غیره تشکر می کنم و در همین جا اعلام آمادگی برای همکاری می کنم.

با تمامی این حرف ها ، فکر نکنم این پست از محبوبیت فروشگاه ها در بین کاربران کم کرده ، فکر کنم حتی زیادتر هم کرده است. چون از میزان رای های نظر سنجی معلوم می شود که محبوبیت این فروشگاه ها در بین کاربران چقدر هست.

به امید همکاری های بیشتر با فروشگاه های گنو/لینوکسی ای که در ایران به کار مشغول هستند.

 ;)
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و س
ارسال شده توسط: ellvllan در 01 خرداد 1389، 10:10 ق‌ظ
درود بر شما دوست عزیز محمدمهدی محمدی
نقل‌قول
ولی در مورد خودم بگویم که چند باری توسط منوی تماس یا ارتباط با ما " از طریق میل" با لینوکس شاپ در تماس بودم و چندباری هم برای آنها موضوعاتی از این فبیل فرستادم ولی جوابی نرسید
لازم دیدم تجربه شخصیم رو در این رابطه بگم
من هر بار که با لینوکس شاپ از طریق ایمیل یا تماس با ما تماس گرفتم ظرف 24 ساعت باهام تماس گرفتند و شاید ایمیل شما به دستشون نرسیده باشه
عنوان: پاسخ به: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و س
ارسال شده توسط: Thinker's designer - محمدمهدی محمدی در 01 خرداد 1389، 02:14 ب‌ظ
درود بر شما دوست عزیز محمدمهدی محمدی
نقل‌قول
ولی در مورد خودم بگویم که چند باری توسط منوی تماس یا ارتباط با ما " از طریق میل" با لینوکس شاپ در تماس بودم و چندباری هم برای آنها موضوعاتی از این فبیل فرستادم ولی جوابی نرسید
لازم دیدم تجربه شخصیم رو در این رابطه بگم
من هر بار که با لینوکس شاپ از طریق ایمیل یا تماس با ما تماس گرفتم ظرف 24 ساعت باهام تماس گرفتند و شاید ایمیل شما به دستشون نرسیده باشه


خب دیگه دوست عزیز، باید بگویم که حتما مشکل از اینترنت یا بنده بوده که تماس هایم به آن ها نرسیده است.

عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: ریچارد استالمن بزرگ! در 04 خرداد 1389، 03:55 ق‌ظ
در کشور ما ایران که البته ملت غیور و صبوری داریم شما البته این حق رو نداری که خیلی هم به نرسیدن محصولت ایراد بگیری: دوست داشتن می فرستن دوست نداشتن نه! دلشون خواست کامل رایت می کنن دلشون نخواست نه ولی این به هیچ وجه به معنی دلسرد شدن شما نیست! شما همچنان به خریدت ادامه بده تا پول ها توی جیبت انبار نشن که کاریست بسیار مذموم و ناپسند. این صاب سایت سی تو هم من اون چند روزا دیدمش یکیو معرفی کرد که اگه محصولات ناقص بود یا نرسید یا تا هفتاد سال گارانتی تعویض کامل نداشت (حتی در صورت سلامت کالا) از طرف همه دوستان علاقه مند و غیر علاقه مند و بصورت کاملا رفاقتی و با گارانتی گردنشو بشکنم! از این جهت شما می تونی خریدتو با خیال راحت انجام بدی و اگر مشکلی پیش اومد به خودم بگو تا برات بکنمش پیرن عثمون!  ;)
در ضمن یه چیز دیگه: من خودم فروشگاه دارم و به مشتریان بیگانه زبان جنس غالب می کنم. کیفیت در حد دربی تیم ملی با گارانتی برو پشتتم نبین! این تجربه شخصی منه که هر چقدر هم تلاش کنی تا از محصولت راضی باشن آخرش همیشه یکی پیدا می شه که محصولی که براش می فرستی ایراد داشته باشه اما مهمتر از این مسئله اینه که طرف پشت محصولش ایستاده باشه و بخواد که شما رو راضی نگه داره که همه این دوستان این آخری رو دارن ;D
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر صدام
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: Thinker's designer - محمدمهدی محمدی در 04 خرداد 1389، 04:21 ق‌ظ
در کشور ما ایران که البته ملت غیور و صبوری داریم شما البته این حق رو نداری که خیلی هم به نرسیدن محصولت ایراد بگیری: دوست داشتن می فرستن دوست نداشتن نه! دلشون خواست کامل رایت می کنن دلشون نخواست نه ولی این به هیچ وجه به معنی دلسرد شدن شما نیست! شما همچنان به خریدت ادامه بده تا پول ها توی جیبت انبار نشن که کاریست بسیار مذموم و ناپسند. این صاب سایت سی تو هم من اون چند روزا دیدمش یکیو معرفی کرد که اگه محصولات ناقص بود یا نرسید یا تا هفتاد سال گارانتی تعویض کامل نداشت (حتی در صورت سلامت کالا) از طرف همه دوستان علاقه مند و غیر علاقه مند و بصورت کاملا رفاقتی و با گارانتی گردنشو بشکنم! از این جهت شما می تونی خریدتو با خیال راحت انجام بدی و اگر مشکلی پیش اومد به خودم بگو تا برات .....
در ضمن یه چیز دیگه: من خودم فروشگاه دارم و به مشتریان بیگانه زبان جنس غالب می کنم. کیفیت در حد دربی تیم ملی با گارانتی برو پشتتم نبین! این تجربه شخصی منه که هر چقدر هم تلاش کنی تا از محصولت راضی باشن آخرش همیشه یکی پیدا می شه که محصولی که براش می فرستی ایراد داشته باشه اما مهمتر از این مسئله اینه که طرف پشت محصولش ایستاده باشه و بخواد که شما رو راضی نگه داره که همه این دوستان این آخری رو دارن ;D
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر صدام

سلام و تشکر از اظهار نظرتان

در مورد کل حرفتان نظرم مخالف شماست ولی اگر جزیی بنگریم نه. یعنی با قسمتی از این حرفتان موافقم. همانطور که بررسی کردم و اعلام هم کردم ، مشکل از بنده و اینترنت مورد استفادۀ بندۀ بنده بوده که نتوانسته بودم ایمیلم را به آن ها برسانم.

از طرفی دوستانمان را زیر سئوال درست ببریم نه اشتباه. بنده به علت فرض اشتباه ، این پست را زدم ولی پس از حرف های گفته شده و کمی تحقیق فهمیدم که ایراد از بنده بوده ، نه دوستان. از طرفی دوستانمان که در فروشگاه فعالیت می کنند ، حتی از جیب خودشان هم برای برپا نگه داشتن فروشگاه مایه می زارند و زحمت می کشند ، پس اینطور نباید به آنها گفت.

در مورد نگه داشتن مشتری و مشتری مداری هم باید بگویم (تا آنجایی که اطلاع دارم) ، دوستانمان فعالیت می کنند و در کل این یک رسم در فروش هست.

پس بنابراین بر طبق گفته های قبلی و همکنونم باید گویم که باید با امتحان کردن تمام راه های ارتباطی با فروشگاه یا شرکت مورد نظر در مورد گارانتی محصول و جواب نگرفتن از این راه ها ، آن وقت باید پست می دادم.

حالا برای دفعۀ بعدی که خرید می کنیم ، انشاءالله اتفاق خاصی نمی افتد و اگر هم خدایی نکرده اتفاق افتاد ، راه حل این مشکل بوجود آمده را بلد شدم.

 ;)
عنوان: پاسخ به: چگونگی کیفیت محصولات لینوکس شاپ و سی تو و...
ارسال شده توسط: ریچارد استالمن بزرگ! در 04 خرداد 1389، 02:10 ب‌ظ
نقل‌قول
......و اگر هم خدایی نکرده اتفاق افتاد ، راه حل این مشکل بوجود آمده را بلد شدم
البته بر هر کسی واضح و مبرهن است که این دوستان ما دزد یا کلاه بردار یا شیاد نیستند و ما هر آنچه قلم فرسائی و یا به نحو بهینه کلیدگان فرسائی می کنیم در این باب نبوده که حکم برائت این دوستان شفیق و بلبلان شکر شکن شیرین گفتار به ساحل آرام رسیده که در غیر اینصورت روبهان پنیر دزد از کلاغان مادر مرده بی نوا چنانشان بکوفتند با گرز گران ، کزان برتر اندیشه بر نگذرد و لاکن محاورات ما درباب شیاد ، بود و شیادی و نه صیاد و صیادی که خواجه فرمود او را بخر تا من از تباهیت بگیرم جلو!
اما به خاطر معزز مبذول نمایید که لطافت روح دوستان و حسن جمالشان دال بر ضعف در کوفتن به تاراج نفرستادن نیست! محبت بی دریغ این عناصر مطلوب هست که کالا را به دستان قدرقدرت شما می رساند چه اگر نخواهند دیگر نخواهد رسید و هیچ مرجعی را توان حمایت از متوفی ، در این مناقصه نخواهد داشتن.
بصورت کلان یا خزان این محیط پر از حیله و نیرنگ که طرفندی محتسب راه بندان شبش را نیست ما حصل جهد دوستان در جهل و حلم یاران در زهر است که اگر نمی بودند این چنین امروز بالغ بر پنج میلیون ارتزاق کننده از ابواب کنونیکال در ایران دلیران بیانباشته بود و بیش از پنجاه عرضه گر محصولات فرهنگی و غیر فرهنگی رها بند که در رقابت نه یاور هم که مجادل بودند و باریکه مسیر تا به منزل مقصودشان از معذورشان کاسته و به کنج عزلت کشیده و معقولشان را چنان آسمان هند بر آبی پشت تار نمایمان نمودار می گردید
وانگهی چنان همیشه:
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر صدام