ممنون.
به نظر من مهمترین ویژگی Ubuntu مارکتینگ و برندینگ فوق العاده اش هست که در سایر توزیع های لینوکسی و اغلب پروژه های آزاد و متن باز پیش از این وجود نداشت.
در حقیقت اوبونتو از دید بازاریابی درحال حاضر دارای برند ارزشمند و شناخته شده ای هست و علت رشدش در تمام این سالها، جدای از بحث فنی همین موضوع بوده: تغییر باور عمومی نسبت به لینوکس. منظور از باور عمومی تصورات اغلب کاربران کامپیوتر و نه صرفا گیک ها و برنامه نویس هاست.
تلاش اوبونتو برای ورود به حوزه های مختلف از نصب پیشفرض روی نت بوک ها و کامپیوترها گرفته تا ورود به بازار اسمارت فون ها همه و همه به دلیل همین اندیشه Market-friendly بودن هست.
تولد اوبونتو اتفاق بزرگی برای دنیا بود.