استفاده از نرم افزارهای متن باز به تامین کننده خدمات کنترل ترافیک هوایی آلمان،DFS کمک کرده است تا هزینه های خود را کاهش دهند.
الکساندر شانز (Alexander Shanz)، مدیر مرکز خدمات لینوکس در PFS در ماه ژانویه در کنفرانسی در نورنبرگ به اعضای DFS توضیحاتی در خصوص استفاده از لینوکس و دیگر برنامه های کاربردی متن باز را ارائه داد و این در حالی است که DFS در حدود 1030 برنامه کاربردی را بر روی لینوکس اجرا می کند.شانز افزود که در آینده تمامی سیستم ها بر مبنای لینوکس خواهند بود.
لازم به ذکر است که عملیاتهای DFS با استفاده از قوانین ترافیک هوایی بین المللی و قوانین سخت اروپایی انجام می شود. کنترل کننده ها به خدمات IT از جمله پردازش داده های برنامه پروازی یا پردازش داده های اداری که در بیش از 99.9 درصد زمان موجود می باشد نیاز دارند.
DFS سرمایه گذاری جهت انتقال به نرم افزارهای متن باز را آغاز کرد و دلیل عمده آن این است که نسخه ها یا بخشی از سیستم های عامل اختصاصی استفاده شده دارای پشتیبانی طولانی مدت توسط شرکت های سازنده آنها نبوده یا بر روی سخت افزارهایی که مدت زیادی ساخته شده اند اجرا می شوند.
از زمان انتقال لینوکس زوزه ناول،این شرکت انتقال به برخی از توزیعهای یونیکس را مرحله بندی کرده است. البته مهاجرت هنوز کامل نشده است و DFS در حال ادامه پشتیبانی برخی از برنامه های کاربردی قدیمی تر حتی در حال خرید که منبع برنامه هایی است که بر روی سیستم های کامپیوتری در حال حاضر فرسوده شده اند است.
از دلایل دیگر این شرکت برای انتقال به اجرای لینوکس کاهش هزینه سخت افزاری و یک روش مناسب برای کاهش هزینه های ملی است.
منبع خبر:
http://ec.europa.eu/idabc/en/document/7382/469مطلب از :
http://www.foss.ir