اون تغییراتی که اونا دادن واسه اینه که راحتتر بتونن برنامه رو بنویسن یا گسترشش بدن. هم توی لینوکس و هم توی ویندوز این کار شدنی هست و کلا کار سختی نیست.
اکثر توابع که مختص لینوکس هست یه معادل برای ویندوز دارن. البته ممکنه با دردسر کمتر یا بیشتر آدم همون کار رو انجام بده.
مثلا توی لینوکس یه هدر هست به نام unistd.h که یه سری چیزای مخصوص لینوکس رو داره. البته هدرهای دیگه هم هست. توی ویندوز هم همچین چیزایی هست مثل windows.h یا conio.h یا dos.h و... که البته هیچ کدوم از این دو دسته هدر، استاندارد ِ سی++ نیستن.
چون من تا جایی که میدونم برنامه نویس دستش توی ویندوز بسته است و خیلی نمیتونه وارد لایه های پایین سیستم بشه ... حالا نمیدونم این حرف تا چقدر درسته؟
نه این حرف درست نیست. تقریبا هیچ فرقی بین لینوکس و ویندوز نیست. فقط چیزی که هست اینه که مثلا شما توی لینوکس یه کامپایلر استاندارد که بسیار هم عالیه به صورت پیشفرض روی کامپیوترت نصبه (gcc) ولی توی ویندوز باید visual c++ رو نصب کنی. تازه بعدش هم اگه خواستی dll هایی رو اضافه کنی که بتونی ازشون استفاده کنی کلی دنگ و فنگ داره. مثلا واسه اینکه بتونی از open gl استفاده کنی باید اول dll هاشو بریزی توی system32 بعد کتابخونه هاشو اضافه کنی و بعد هم هدرهاشو. تازه بعدش میتونی برنامه بنویسی. بعدش هم اینکه شما برای یه برنامه ربات چرا نیاز به لایه های پایین سیستم داری؟
زیاد حرف زدم
در کل کار نشد نداره. اگه open source هست حتما اون هدرهایی که خودشون نوشتن هم در دسترس هست و میشه فهمید چیکار میکنن و معادل ویندوزیشو پیدا کرد یا نوشت که خیلی کار سختی نیست فقط ممکنه نیاز باشه چنتا از هدرهای ویندوزی رو توابعش رو یاد بگیرید.
در ضمن اگه کمک خواستی من در حد توانم میتونم کمکتون کنم. پیغام خصوصی بده.