انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید

نویسنده موضوع: زبان های برنامه نویسی برای کودکان  (دفعات بازدید: 13943 بار)

0 کاربر و 6 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین Mehdi

  • ناظر ویژه انجمن
  • *
  • ارسال: 3284
  • جنسیت : پسر
    • هزاردستان
پاسخ : زبان های برنامه نویسی برای کودکان
« پاسخ #15 : 25 بهمن 1391، 10:15 ق‌ظ »
دوستان عزیز مراقب باشید بحث به حاشیه نره! و در صورتیکه این بحث براتون جذابیتی نداره تو ادامه اون شرکت نکنید! ممنون :)
Of one Essence is the human race,
Thusly has Creation put the Base;
One Limb impacted is sufficient,
For all Others to feel the Mace.
~Saadi (persian poet) -1258
Hezardastan | Free As in Freedom

آفلاین کیان

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 2338
  • جنسیت : پسر
آموزش زبان برنامه نویسی پایتون به کودکان
« پاسخ #16 : 04 اسفند 1391، 12:54 ق‌ظ »
کتاب پایتون برای بچه ها: http://www.amazon.com/Python-Kids-Playful-Introduction-Programming/dp/1593274076#reader_1593274076
چاپ ماه آخر سال 2012
کتاب رو می تونید از سایتهای تورنت دانلود کنید

فهرست خلاصه کتاب:
About the Author, Illustrator, and Technical Reviewers  . . . . . . . . . . . . . . . xv
Acknowledgments  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  xvii
Introduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . xix
Part I: Learning to Program
Chapter 1: Not All Snakes Slither  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . .  3
Chapter 2: Calculations and Variables . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . .  15
Chapter 3: Strings, Lists, Tuples, and Maps . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . .  25
Chapter 4: Drawing with Turtles . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . .  43
Chapter 5: Asking Questions with if and else  . . . . . . . . . . . . . . . . .  . .  53
Chapter 6: Going Loopy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  67
Chapter 7: Recycling Your Code with Functions and Modules . . . . . . . . . .  . . .  81
Chapter 8: How to Use Classes and Objects . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . .  93
Chapter 9: Python’s Built-in Functions  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  109
Chapter 10: Useful Python Modules . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  129
Chapter 11: More Turtle Graphics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  . . .  145
Chapter 12: Using tkinter for Better Graphics  . . . . . . . . . . . . . . .  . . .  163
Part II: Bounce!
Chapter 13: Beginning Your First Game: Bounce!  . . . . . . . . . . . . . . . . . .  193
Chapter 14: Finishing Your First Game: Bounce! . . . . . . . . . . . . . .  . . . .  205
Part III: Mr. Stick Man Races for the Exit
Chapter 15: Creating Graphics for the Mr. Stick Man Game . . . . . . . . .  . . . .  221
Chapter 16: Developing the Mr. Stick Man Game . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  233
Chapter 17: Creating Mr. Stick Man  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  251
Chapter 18: Completing the Mr. Stick Man Game  . . . . . . . . . . . . . .  . . . .  259
Afterword: Where to Go from Here . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  .  285
Appendix: Python Keywords . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  293
Glossary  . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  307
Index . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  313


چند کتاب دیگر برای کودکان:
« آخرین ویرایش: 04 اسفند 1391، 10:42 ق‌ظ توسط کیان »