انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


ارائه ۲۴٫۱۰ اوبونتو منتشر شد 🎉

نویسنده موضوع: یه راهنمایی کوچولو درباره‌ی نحوه‌ی نوشتن یک کد پایتون  (دفعات بازدید: 2025 بار)

0 کاربر و 3 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین HSN6

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 866
  • جنسیت : پسر
  • یک راَکتیست اسپرانتیست پایتونیست گودوئیست!
    • بلاگ شخصی
این چیزی که دارم می‌نویسم یکی از اولین کدهای من با پایتونه.  ;D

چیزی که قراره بشه :
 یک تابلو (مثل تابلوهای تبلیغاتی) که بشه باهاش انیمیشن ساخت. خط‌زمان (TimeLine) در پایین و خود خونه‌ها هم بالا.

چیزی که تا الآن شده:
  هر خونه روشن و خاموش میشه ؛ در خط‌زمان هم به صورت RadioButton میشه بین فریم‌ها جابه‌جا شد.


 لطفا تا یه جایی کد رو برسونید که هر فریم بتونه خونه‌های روشن و خاموش خودشو تشخیص بده و بشه پشت سرهم فریم‌ها رو نشون داد.......


import pygame

pygame.init()



size = (800, 600)
screen = pygame.display.set_mode(size)
pygame.display.set_caption("Tablo")

black    = (   0,   0,   0)
white    = ( 255, 255, 255)
green    = (   0, 255,   0)
red      = ( 255,   0,   0)
blue     = (   0,   0, 255) 



done = False

first_nps = True

first_kh = True

ni = 0
nj = 0
nps = 0
R = {}
F = 0
FC = {}


clock = pygame.time.Clock()



while done == False:
  #Event processing:
  for event in pygame.event.get():
    if event.type == pygame.QUIT:
      done = True
    p = pygame.mouse.get_pos()
    x = p[0]
    y = p[1]
    ms = pygame.mouse.get_pressed()
  #Event processing
 
  #Draw Table
  for x_offest in range(0, 850, 50):
    pygame.draw.line(screen, blue, (x_offest, 0), (x_offest, 400), 5)
  for y_offest in range(0, 650, 50):
    pygame.draw.line(screen, blue, (0 , y_offest), (800 , y_offest), 5)
  pygame.draw.line(screen, black, (0 , 0 + 500), (800 ,  500), 5)
  #Draw Table

  #on/off LEDs
  if ms == (1,0,0):
    for i in range(0, 800, 50):
      for j in range(0, 400,50):
        if x > i and x < i + 50 and y > j and y < j + 50:
          ni = i / 50
          nis = str(ni)
          nj = j / 50
          njs = str(nj)
          nps = nis + njs
         
          if R.has_key(nps) == 0:
            pygame.draw.circle(screen, red, (i + 25, j+ 25), 20, 20)
            R[nps] = 1
            pygame.time.delay(200)
          else:
            pygame.draw.circle(screen, black, (i + 25, j + 25), 20, 20)
            del R[nps]
            pygame.time.delay(200)
         
          pygame.display.flip()
  #on/off LEDs

  #Draw Timeline
  for x_offest in range(0, 800, 40):
    pygame.draw.line(screen, white, (x_offest, 450), (x_offest, 550), 4)
  #Draw Timeline
    if ms == (1,0,0) and x > x_offest and x < x_offest + 40 and y > 450 and y < 550:
      fi = x_offest / 40
      F = fi + 1
      FC[F] = R
      print FC
       
          #Frames radio button
      for gclearer in range(0, 800, 40):
        pygame.draw.circle(screen, black, (gclearer + 20, 500), 15 , 4)
      pygame.draw.circle(screen, green, (x_offest + 20, 500), 15 , 4)
          #Frames radio button
               
               
       
       
      pygame.time.delay(50)
      pygame.display.flip() 

  pygame.display.flip()
  clock.tick(25)


پیشاپش از همه‌ی کسانی که به من شلیل کمک می‌کنند و همین‌طور کسانی که اگه می‌تونستند کمک می‌کردند ، تشکر می‌کنیم (به این دلیل این فعل آخری رو جمع اوردم که ممکنه دوستانی که کمک می‌کنند زیاد بشن و یک نفر برای تشکر کردن کم باشه  ;D )
« آخرین ویرایش: 27 تیر 1392، 09:14 ق‌ظ توسط HSN6 »

آفلاین Geek

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1116
  • جنسیت : پسر
  • The answer to life the universe and everything: 42
سلام
ببخشید به خاطر این پست شبه اسپم!!!

نقل‌قول
پیشاپش از همه‌ی کسانی که به من علیل و ذلیل کمک می‌کنند و همین‌طور کسانی که اگه می‌تونستند کمک می‌کردند ، تشکر می‌کنیم

دوست من حتی برای شوخی هم این واژه جذاب نیست!
علیل و ذلیل دیگه چیه؟
شما اگه بخوای خودت هم میتونی کاملش کنی ممکنه وقت بیشتری ازت بگیره...اما این دلیل نمیشه شما ناتوان باشی...

اگر واقعا از پیدا کردن پاسخ خسته شدی میتونی خیلی راحت سوالتو طرح کنی و مثل همیشه دوستان کمک می کنن اگر هم جواب ندادن فوقش تو انجمن های انگلیسی میپرسی...


آفلاین HSN6

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 866
  • جنسیت : پسر
  • یک راَکتیست اسپرانتیست پایتونیست گودوئیست!
    • بلاگ شخصی
باتشکر از همه‌ی دوستانی که کمک کردند.  ???
در خود انجمن پایتون مطرح کردم و یک‌نفر زحمت کشید و کد رو برام نوشت.  8)
فکر کنم باید بیشتر از کلاس‌ها و توابع استفاده کنم.

import sys,os
import pygame as pg


SCREEN_SIZE = (805, 600)
CELL_SIZE = (50,50)
TIMELINE_CELL_SIZE = (40,100)

BLACK = (0,0,0)
WHITE = (255,255,255)
GREEN = (0,255,0)
RED   = (255,0,0)
BLUE  = (0,0,255)


class Control(object):
    def __init__(self):
        os.environ["SDL_VIDEO_CENTERED"] = '1'
        pg.init()
        pg.display.set_caption("Tablo")
        self.screen = pg.display.set_mode(SCREEN_SIZE)
        self.done = False
        self.clock = pg.time.Clock()
        self.fps = 60
        self.grid_image = self.make_grid()
        self.grid_rect = pg.Rect(0,0,800,400)
        self.timeline_rect = pg.Rect(0,450,800,100)
        self.frames = [None for i in xrange(20)]
        self.current_frame = 0
        self.frames[self.current_frame] = Frame()
        self.animate = False
        self.animate_frame = 0
        self.animate_frames = []
        self.animate_fps = 5.0
        self.timer = 0.0

    def make_grid(self):
        image = pg.Surface(SCREEN_SIZE).convert()
        for i in xrange(0,SCREEN_SIZE[0]+50,50):
            image.fill(BLUE,(i,0,5,400))
        for j in xrange(0,SCREEN_SIZE[1]+50,50):
            image.fill(BLUE,(0,j,SCREEN_SIZE[0],5))
        image.fill(BLACK,(0,500,SCREEN_SIZE[0],5))
        for i in range(0,SCREEN_SIZE[0],40):
            image.fill(WHITE,(i,450,5,105))
        return image

    def get_target(self,mouse,cell_size):
        return mouse[0]//cell_size[0],mouse[1]//cell_size[1]

    def draw_frame_select(self):
        location = (5+self.current_frame*TIMELINE_CELL_SIZE[0],450+5)
        size = TIMELINE_CELL_SIZE[0]-5,TIMELINE_CELL_SIZE[1]-5
        rect = pg.Rect((0,0),size)
        image = pg.Surface(size).convert_alpha()
        image.fill((0,0,0,0))
        pg.draw.circle(image,GREEN,rect.center,15)
        pg.draw.circle(image,(0,0,0,0),rect.center,10)
        self.screen.blit(image,rect.move(location))

    def draw_nonempty_frames(self):
        for i,frame in enumerate(self.frames):
            if frame:
                self.fill_timeline_frame(i,(75,75,255))

    def fill_timeline_frame(self,index,color):
        location = (5+index*TIMELINE_CELL_SIZE[0],450+5)
        size = TIMELINE_CELL_SIZE[0]-5,TIMELINE_CELL_SIZE[1]-5
        rect = pg.Rect(location,size)
        self.screen.fill(color,rect)

    def animating(self):
        current_time = pg.time.get_ticks()
        if current_time-self.timer > 1000/self.animate_fps:
            self.animate_frame = (self.animate_frame+1)%len(self.animate_frames)
            self.timer = current_time
        index,frame = self.animate_frames[self.animate_frame]
        frame.update(self.screen)
        self.fill_timeline_frame(index,GREEN)

    def change_frame(self,coord):
        current_dict = self.frames[self.current_frame].cell_dict
        self.current_frame = coord
        if not self.frames[self.current_frame]:
            self.frames[self.current_frame] = Frame(current_dict)

    def event_loop(self):
        for event in pg.event.get():
            if event.type == pg.QUIT:
              self.done = True
            elif event.type == pg.MOUSEBUTTONDOWN:
                self.process_mouse_events(event)
            elif event.type == pg.KEYDOWN:
                if event.key == pg.K_SPACE:
                    self.setup_animation()

    def process_mouse_events(self,event):
        if not self.animate:
            if self.grid_rect.collidepoint(event.pos):
                coord = self.get_target(event.pos,CELL_SIZE)
                if event.button == 1:
                    self.frames[self.current_frame].add_cell(coord)
                elif event.button == 3:
                    self.frames[self.current_frame].delete_cell(coord)
            elif self.timeline_rect.collidepoint(event.pos):
                if event.button == 1:
                    coord = self.get_target(event.pos,TIMELINE_CELL_SIZE)
                    self.change_frame(coord[0])

    def setup_animation(self):
        self.animate = not self.animate
        self.animate_frames = [(i,frame) for (i,frame) in enumerate(self.frames) if frame]
        self.animate_frame = 0
        self.timer = pg.time.get_ticks()

    def update(self):
        self.screen.blit(self.grid_image,(0,0))
        if not self.animate:
            self.frames[self.current_frame].update(self.screen)
            self.draw_nonempty_frames()
            self.draw_frame_select()
        else:
            self.draw_nonempty_frames()
            self.animating()

    def game_loop(self):
        while not self.done:
            self.event_loop()
            self.update()
            pg.display.update()
            self.clock.tick(self.fps)


class Frame(object):
    def __init__(self,cell_dict=None):
        if cell_dict:
            self.cell_dict = cell_dict.copy()
        else:
            self.cell_dict = {}

    def update(self,surface):
        for cell in self.cell_dict:
            location = 6+cell[0]*CELL_SIZE[0],5+cell[1]*CELL_SIZE[1]
            size = CELL_SIZE[0]-5,CELL_SIZE[1]-5
            rect = pg.Rect(location,size)
            pg.draw.circle(surface,RED,rect.center,15)

    def add_cell(self,coords):
        self.cell_dict[coords] = True

    def delete_cell(self,coords):
        if coords in self.cell_dict:
            self.cell_dict.pop(coords)


if __name__ == "__main__":
    run_it = Control()
    run_it.game_loop()
    pg.quit();sys.exit()