انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید




نویسنده موضوع: وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم  (دفعات بازدید: 1409 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین HSN6

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 866
  • جنسیت : پسر
  • یک راَکتیست اسپرانتیست پایتونیست گودوئیست!
    • بلاگ شخصی
وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم
« : 24 اردیبهشت 1393، 04:08 ب‌ظ »
بسم الله
همین‌طور که دارید این متن رو می‌خونید ، این دو تا PDF کتاب‌های کار و فناوری پایه‌های ششم و هفتم رو هم بگیرید :
http://www.chap.sch.ir/sites/default/files/lbooks/92-93/4/kole%20ketab%20C34-10.pdf

http://www.chap.sch.ir/sites/default/files/lbooks/92-93/555/kole%20ketab%20C102.pdf

-------------------------------
  من اطلاعی از تاریخچه‌ی مدرک منفور ICDL یا همون ECDL ندارم  ولی بی‌شک ، مایکروسافت متولی اصلی آن است.
  به نظرتون چرا ۱۱ میلیون نفر ( به نقل از ویکیپدیا ) این مدرک رو گرفتن؟
  *** یک مدرک چه طوری می‌تونه معتبر و آزادانه در یک کشور صادر و استناد بشه؟ ***
  اگه بارگیری اون دوتا PDF تموم شد ، یه نگاهی بهشون بندازید.


   کل کتاب اصن یه جوریه انگار هر کامپیوتری رو که روشن می‌کنیم : اول برنامه‌ای به نام « ویندوز » اجرا می‌شه ؛ بعد باید با زدن آدرس فلان سایت توی « اینترنت اکسپلورر » فلان صفحه‌شو باز کنیم و متنش رو « کپی » می‌کنیم و سپس « وُرد » را اجرا می‌کنیم و پیست می‌کنیم و یک بسم‌الله الرحمن الرحیم از توی اینترنت پیدا می‌کنیم  می‌ذاریم اولش ( به این کار می‌گن « مستندسازی » !! اگه نمی‌دونستید ، حالا بدونید! )


  و این که نویسنده‌ی کتاب ، اولین چیزی که در مورد فایرفاکس به ذهنش رسیده ، رایگان بودنه :
https://db.tt/KsKYkHN6



  به نظر من ، این که این قدر این کتاب‌ها آلوده هستند مربوط به تأثیر همین ICDL ـه.
  به نظرتون چه‌طوری می‌شه یک مدرک علیه‌ش عَلَم کرد؟
       آیا چیز خوبی وجود داره؟
       *** می‌تونیم یکی بسازیم؟ ***
این کارها به کدوم سازمان یا نهادی مربوط می‌شه؟
آیا کسی علاقه‌ای به هم‌کاری در این کار داره؟
« آخرین ویرایش: 24 اردیبهشت 1393، 04:10 ب‌ظ توسط HSN6 »

آفلاین بهنام …

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1028
  • إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم وإن أسأتم فلها
پاسخ : وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم
« پاسخ #1 : 24 اردیبهشت 1393، 04:56 ب‌ظ »
سلام و البته بسم الله.
من مطمئنم اکثر کسایی که همین به اصطلاح icdl را گرفتن (واقعا icdl سرفصل‌هاش این نیست) یا رایگان گرفتن یا تفریحی یا به زور و ... و کمتر کسی پیدا می‌کنی با یه قیمت بالا مثل lpi یا مثل مراکز پر سروصدا با پول زیاد icdl گرفته باشه.
و سراغ دارم هر ساله تابستون و غیر تابستون مراکزی مثل بنیاد شهید، کمیته امداد، بهزیستی، ذوب آهن، فولاد و سایر شرکت‌ها و سازمان‌ها فرزندان کارگران و اعضاشون را به کلاس کامپیوتر رایگانی توی شهر می‌فرستن و این مدارک قلابی را بهشون عطا می‌کنند!

نتیجه این میشه همه با یه دید وحشتناکی نسبت به کامپیوتر، کامپیوترکار میشن و دیگه نمیشه جمعش کرد.

پیشنهاد: مبانی فکری و دینی (هر دینی) خیلی به این زمینه کمک می‌کنه: مثلا من خودم علوم انسانی می‌خونم و پنج نفر را تا حالا به سمت این قضیه کشوندم که آقا یه چیزی را میخواید استفاده کنید یه نگاهی هم به مجوزش بندازید و آقا آموزش ما ایراد داره و به پیشرفت علوم کامپیوتر توی ایران جهت دادن و نمیذارن واقعی پیشرفت کنید و در نهایت نرم افزار آزاد. یکی ازون 5تا هم علوم انسانیه و تصمیم دارم در مرحله بعدی بزنم به خط حوزه علمیه!

چرا که حل این مشکلی که شما مطرح کردید با آشنایی مردم با سیستم عامل‌های مختلف و مجوزهای مختلف آسان‌تر و سریع‌تر پیش میره و دانشجویان و دانش آموزان فعال و جوان علوم انسانی دو فایده دارن: 1. اگه پیشرفت کنن بقیه به اجبار پیشرفت می‌کنند 2. به ابزار کمتری نسبت به مهندسی نیاز دارن و مهاجرتشون به مثلا لینوکس خیلی راحت‌تره (یه آفیس و یه پلیر و یه مرورگر و ویرایشگر صدا و تصویر و بلاگ هم به زور لازم دارن)

بدون جبهه‌گیری خاصی همه اینا را گفتم. نظر یا پیشنهاد بقیه نسبت به موضوع اصلی که hsn6 گفتن چیه؟
:) :)

آفلاین hassan.yavar

  • Jr. Member
  • *
  • ارسال: 59
  • جنسیت : پسر
پاسخ : وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم
« پاسخ #2 : 24 اردیبهشت 1393، 08:20 ب‌ظ »
نقل‌قول
علوم انسانی

تو ایران علوم انسانی هنوز نفس می کشه؟فکر می کردم با یه استحاله تبدیل شده به علوم اسلامی

نقل‌قول
  و این که نویسنده‌ی کتاب ، اولین چیزی که در مورد فایرفاکس به ذهنش رسیده ، رایگان بودنه

باز گلی به گوشه جمال نویسنده کتاب
مسوول آموزش خواهر زاده من که تو همین پایه است در مورد مرورگرهای دیگه گفته بود احتیاج به نصب کردن داره!!و این رو جزو معایبش شمرده بود


آفلاین HSN6

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 866
  • جنسیت : پسر
  • یک راَکتیست اسپرانتیست پایتونیست گودوئیست!
    • بلاگ شخصی
پاسخ : وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم
« پاسخ #3 : 25 اردیبهشت 1393، 04:51 ب‌ظ »
کسی نیست که دلش بخواد این جریان برعکس بشه؟؟
من می‌خوام یک کتاب بنویسم.
مدرکی علیه ICDL نیست؟؟
کسی می‌دونه چه‌جوری می‌شه یک مدرک رو بنا کرد؟

آفلاین Asghar0077

  • Jr. Member
  • *
  • ارسال: 73
پاسخ : وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم
« پاسخ #4 : 27 اردیبهشت 1393، 10:55 ب‌ظ »
کسی نیست که دلش بخواد این جریان برعکس بشه؟؟
من می‌خوام یک کتاب بنویسم.
مدرکی علیه ICDL نیست؟؟
کسی می‌دونه چه‌جوری می‌شه یک مدرک رو بنا کرد؟
بنا کردن یک مدرک خیلی کار سختی نیست. قانونی کردنش و اعتبار بخشیدن بهش کار سختیه :).
وگرنه میتونید یک سری نرم افزار روزمره رو به توزیع هایی مثل اوبونتو یا فدورا اضافه کنید ، یک توزیع بسازید و کار کردن باهاش رو آموزش بدید (به علاوه مسائل فلسفی و ...) و در نهایت یک امتحان بگیرید و یک مدرک بدید :).

آفلاین KARA_KRAL

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 178
  • جنسیت : پسر
  • GNU / Linux for humanity
پاسخ : وضعیت آموزش ICT در پایه‌های ششم و هفتم
« پاسخ #5 : 08 خرداد 1393، 01:09 ب‌ظ »
نقل‌قول
   کل کتاب اصن یه جوریه انگار هر کامپیوتری رو که روشن می‌کنیم HSN6

 
آفرین داشت
چیزی که هستی را رها کن شاید چیزی که می خواهی بشوی   لائو تسو