سلام
در
http://www.indiedb.com/engines می تونین بر اساس لایسنس سرچ کنین. غیر از commercial و proprietary بقیه آزاده اگه اشتباه نکنم.
البته باید توجه داشته باشین که اگه بخواین بازی رو توزیع کنین بسته به لایسنس یا باید سورس کدتون رو منتشر کنین(GPL) یا می تونین سورس رو منتشر نکنین ولی باید بگین که از چه انجینی استفاده کردین(BSD و ...) یا می تونین سورس رو منتشر نکنین و نیازی هم نداشته باشین از انجین اسم ببرین(MIT).
از طرفی اگه بخواین بازی رو در مارکتهای رسمی موبایل بزارین نمی تونین از انجینهای با لایسنس GPL و LGPL استفاده کنین.
از انجینهای آزادی که خودم می شناسم می تونم از cocos2d-x و godot اسم ببرم که لایسنسشون MIT هست و قدرت کافی هم برای ساخت بازی توسط تیمهای کوچیک رو دارن هم اکثر پلتفرمهای رایج رو ساپورت می کنن.در cocos2d-x می تونین با c++, lua و javascript کد بزنین و در گودو با ++c و GDScript که یه زبان اختصاصی و مشابه پایتونه.اگه در لینوکس محیط توسعه کامل این انجین رو راه بندازین می تونین مستقیما از لینوکس برای ویندوز ،اندروید و وب خروجی بگیرین و حتی امکان خروجی گرفتن مستقیم از لینوکس برای osx و ios هم وجود داره که فرآیند مشکل تری داره. البته اینجا منظورم اینه که مثلا می تونین از تو لینوکس ادیتور و templateهایی تولید کنین که خودشون روی ویندوز اجرا بشن و از همونجا بشه خروجی برای سایر پلتفرمها گرفت.