انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


توزیع گنو/لینوکس اوبونتو ۲۰ ساله شد 🎉

نویسنده موضوع: کالبدشکافی، نرم افزار تا سخت افزار[عمومی/جالب]  (دفعات بازدید: 376 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین غیاث

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 12
  • جنسیت : پسر
  • غیاث
بسم الله الرحمن الرحیم
بنده هدفم از ایجاد این پست برسی شیوه روابط بین س.افزار و ن.افزار
هست ، در کل موضوع دقت در شیوه کار سیستم عامله و خب طبیعتا اطلاعات خوبی در این زمینه ممکنه داشته باشید ؛
همونطور که میدونید نزدیک ترین زبان(برنامه نویسی) ها به این موضوع زبان هایی چون اسمبلی و ماشین هستند؛
بنده از این دو زبان حقیقتا اطلاعات کافی ای ندارم پس اگه میشه درباره اینها هم توضیحاتی ارائه فرمایید؛
باب بعدی هم ، همونطور که مشخصه دونستن تاریخ هر چیزی موجب یادیگیری بهتره (احتمالا غالبا چنینه)
نگاهیی به دستگاه های کنسول قدیمی کنیم ، بازی هایی حتی گاها با حدود 4 کیلوبایت!! هرچند کیفیت مشخصا متفاوته ولی دقت کنیم که عواملی مثل زبان های برنامه نویسی هم موثره خصوصا که قدیما با کد هش و اسمبلی کار میکردن ولی الآن با امثال زبونای سطح بالا  //
ولی اصل مطلب همین باب برسیه ؛
مثلا برسی اینکه چطور یه سیستم عامل ۷۵۰ بایتی رو میشه ساخت !!
برادران عزیز خواهشا دست به قلم شید *_*

آفلاین hartin

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1586
  • جنسیت : پسر
گرافیک خیلی تاثیرگذار بوده الان بازی ها فورکی و با قابلیت ریتریسینگ عرضه میشن قابل مقایسه نیستن ولی درکل بله برنانه نویس یکم تنبل شدن چون نیازی به بهینه کردن نیست خیلی
:My Instagram
_.hartin._

آفلاین غیاث

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 12
  • جنسیت : پسر
  • غیاث
صحیح،لکن وقتی بحث موارد اقتصادی میشه مدیریت
حجم بسته اهمین چشمگیری پیدا میکنه ، چنانچه مثلا
اگه ما بخواهیم با اسمبلی یه میکرو کنترلر رو راه بندازیم
گزینه های اقتصادی زیادی داریم ولی اگر بخواهیم با مثلا
میکرو پایتون کار کنیم ! خیلی از گزینه ها رو دیگه
باید دورشون رو خط کشید؛ و در مقیاس بزرگ تر هم
میشه اشاره کرد که اگر نرم افزار ها بیشتر به عدم تجمل گرایی،
انتخاب های بهینه،دقت در کد اولیه، و عدم پرداخت به ایجاد قابلیت
های .... میپرداختن شاید الآن بسیاری از سخت افزار های ضعیف‌تر
 رو میدیدم که با توان محدود قابلیت های چشمگیری ارائه می‌کنند
شما تاحالا با بازی های میکرو کار کردید ؟ توی ۲۴ کیلوبایت میشه
یه گرافی ضضعیف اما چشمگیر رو دید که به نسبت حجم اش یه
 شاهکاره!! خب به حاشیه بهتره نرم ، موضوع همون ساخت یک
رابط سریع نرم افزاره ، البته بهتره بگم یه سیستم عامل فوق بهینه ،
 اما خب دانش زیادی میخواد ...

آفلاین MADMAN

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 804
  • جنسیت : پسر
  • We are not users we are friends.
فکر می کنم این انتقال از زبانهای سطح پایین مثل اسمبلی و سی به سمت زبانهای سطح بالا مثل پایتون و کاتلین و امثالهم زمان دولوپ باشه. یعنی تایم بیشتری مطلبه با اسمبلی تا یه چیز نوشته بشه یه مقایسه کنید برنامه ساده hello world رو در دو زبان پایتون و اسمبلی.
به نظر من سی در حال حاضر در حد معقولیه به خاطر کامپایلرهاش بهینه سازی هایی انجام می دن که خیلی از مواقع از اینکه من و شما به صورت دستی اسمبلی بزنیم سریع تره و کد نویسیش هم به سرعت معقولی جلو می ره ولی ران کردن هر پروژه یه مقدار سخته که میک فایل میاد کنارش و مشکل رو حل می کنه.
سلامتی پنگوئن که یه ذره قد داره، اما بازم لاتی راه میره ....

آفلاین hartin

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1586
  • جنسیت : پسر
دقیقا اسمبلی و سی کنترل روی سخت افزار دارن برنانه نویس های اون موقع مثل لینوس توروالز و... میشدن
:My Instagram
_.hartin._