سلام
من کلنگ یک برنامه رو زده بودم که یک دفعه کلنگم تو زمین گیر کرد.
از شوخی گذشته من می خواستم یک برنامه بوسیله ی پایتون و gtk بسازم که متاسفانه همون اول کار بدلیل نبودن شیی مناسبی برای جا دادن ابزار (شیی که مثل برنامه گیمپ ابزار رو در خودش جا بده) در کتاب خانه ی pygtk نا امید شدم اما اشیائی مثل wrapbox در gtk تحت C و C++ وجود داره حالا میشه اون شیی رو در C یا C++ فراخوانی کرد و در پایتون استفاده کرد؟ چطوری؟
میشه یه کد ++C رو با کمک swig به ماژول پایتون کامپایل کرد(با سه خط دستور طولانی) و توی پایتون بصورت ماژول استفاده کرد. اما در مورد یه شیئ gtk فکر نمیکنم به این راحتی باشه. اگه بخواید یه شیئ (نه یه نوع دادهٔ اصلی) رو از کد ++C (یعنی از اون ماژول باینری) return کنید به کد پایتون، توی پایتون نوع اون شیئ شناخته نمیشه(شایدم روش خاصی داشته باشه)
حتی یه بار مجبور شدم متغیر unsigned int رو توی کد ++C (که return میشد به کد پایتون) نوعش رو به int تغییر بدم تا توی پایتون بعنوان عدد صحیح شناخته بشه.
نمیدونم شایدم بشه یه کارایی کرد. حالا بعداً اگه وقت کردم بررسی میکنم.