حالا اینکه اون پکیج ها به هم یک ورژن هستن و ریپو ها با هم تفاوت نداشته باشن بحث دیگه ای هست ولی این هیچ ربطی به میرور نداره و اینطور نیست که در یک زمان فقط یک میرور استفاده بشه و اگر دردسترس نبود سوئیچ کنه رو دیگری
میرور تعریف داره
دقیقا میرور تعریف داره! همونطور که از اسمش پیداست! دوست عزیز میرور های رسمی اوبونتو (همون چیزی که من دنبالشم) دقیقا کپی میرور های خود کنونیکال هستند. برای مثال میرور من از روی uk.archive.ubuntu.com خودش رو روزی دو بار آپدیت می کنه در نتیجه محتویات این دو با هم دقیقا مشابه اند.
این قسمت کاملاً درسته
ولی این قسمت
در نتیجه Apt یا synaptic اگر نتونند از روی میرور اول در لیست sources بسته هارو بگیرند میرن سراغ دومی. امتحانش هم خیلی سادست:
دومی کجاست؟
در همون sources دیگه؟
پس هر دو همیشه چک میشن و اطلاعات هر دو باید در سیستم باشه ( بر خلاف چیزی که باید باشه )
در میرورشما می گید که این ریپو ها میرور فلان ریپو ها هستن که اگر اون ریپو های اولی در دسترس نبودن با میرور ها جایگزین بشن
ولی در اوبنتو و deb اینطور نیست
بلکه همه اطلاعات از هر دو گرفته میشه و کاربر می تونه از یکیشون انتخاب کنه و یا حتی ورژن های مختلف که در این ریپو هستن انتخاب کنه و بگه این پکیج رو زا فلان ریپو می خوام
این میرور نیست
بلکه شما چند ریپو بهش دادید که پیکج هاش یکی هست
در هر حال آپدیت متا فایل ها که برای ریپو ها هست برای هر یک جدا دانلود میشه و بار جدیدی روی دستور aptitude update کاربران ایجادمی کنه
( اضافه کردن یا تغییر یک ریپو برای کاربران حدود ۶ مگ دانلود در update ایجاد می کنه تا بتونن فایل های متا رو بگیرن و بتونن از اون ریپو استفاده کنن)
حالا اگر یک ریپو به روز نباشه باز می ره از اون ریپو جدیده دانلود می کنه
پس می بینید که معنای میرور رو نداره و همونطور که گفتم شما دوتا ( یا چند تا ریپو بهش معرفی کردید که پکیج های مشابه دارن )
این بحث ها همه یه طرف
بحث اصلی اینه که ایجاد منابع به تنهایی هیچ هنری نیست و هر فردی می تونه با ویکی این کار رو در کمتر از ۱ هفته یاد بگیره
بحث اصلی پشتیبانی و کیفیت هست
چه کسی می تونه تضمین کنه پشتیبانی شما و امکانات شبکه شما بهتر از منابع رسمی هست؟
چه کسی می تونه بگه شما حتماً در روز ۲ باز آپدیت می کنید؟
اگر شما ۱ هفته برید مسافرت و بنا به مشکلی سرور نتونه به روز بشه یا حتی از سرویس دهی خارج بشه چه کسی پاسخگو هست؟
اگر سیاست های سازمانی که شما دارید شما رو مجبور به انجام کارهایی که درست نیست ( قبلاً گفته شد ) بکنه چه کسی پاسخگو هست؟ چه تضمینی هست شما اون سازمان رو به ما کاربران ترجیح بدید؟
اگر سیاست اون سازمان یکهو عوض بشه ( که کم هم از این قضایا نداشتیم ) و دیگه سرویسی در کار نباشه و شما رو مجبور به قطعش بدن چی؟
حتی اگر فرض کنیم همه این موارد هم مشکلی نباشه وفکر کنیم همه اینها درست باشه
چه سودی برای کاربران داره؟
چه سودی برای شما داره؟
و چه سودی برای سازمان های دولتی و کسانی که پهنای باند رو برای کاربران نهایی جیره بندی کردن و چند برار قیمت می دن ( و کاربران رو آدم حساب نمی کنن ) داره؟