انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


ارائه ۲۴٫۱۰ اوبونتو منتشر شد 🎉

نویسنده موضوع: لینوکس برای بازی سازی  (دفعات بازدید: 645 بار)

0 کاربر و 2 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین HusseinDTS

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 375
  • جنسیت : پسر
    • کام آرت
لینوکس برای بازی سازی
« : 14 شهریور 1399، 09:49 ق‌ظ »
در یک جمله. بنظرتون لینوکس برای بازی سازی مناسب هست؟
چون یونیتی رو نصب کردم خیلی باگ و ارور داره . تا بخوای یه کاری کنی کرش میکنه.
ممنون از نظرهایتان

آفلاین S Y N C R E X

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 807
  • جنسیت : پسر
  • The Control Is The Power
    • syncrex.me
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #1 : 14 شهریور 1399، 10:08 ق‌ظ »
در یک جمله. بنظرتون لینوکس برای بازی سازی مناسب هست؟
چون یونیتی رو نصب کردم خیلی باگ و ارور داره . تا بخوای یه کاری کنی کرش میکنه.
ممنون از نظرهایتان
یونیتی در لینوکس فقط ادیتور هست و نه همه یونیتی ٬ آنریل انجین در لینوکس کاملتره ولی باز خبری از لانچرش و دانلود محتویات رایگان لانچز و .... نیست ٬ اما موتورهای زیاد دیگه‌ای هستن که نسخه کامل برای گنو/لینوکس دارن ٬ معمولا زمانی فرایند توسعه بازی رو روی گنو/لینوکس انجام میدن که قراره خروجی برای این پلتفرم داشته باشن ٬ چون معمولا محصول نهایی بصورت کدبسته و کپی‌رایت به فروش میره ٬
اما اگر دوست داری تجربش کنی Unreal , Godot , Unigine موتورهای مطرحی که الان به ذهنم میرسن ٬ و Blender هم که عالیه .

آفلاین bed123derkelo

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 658
  • جنسیت : پسر
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #2 : 14 شهریور 1399، 12:45 ب‌ظ »
باسلام
اگه برنامه نویسی ت قوی هست میتونی از موتور گرافیکی Ogre 3D استفاده کنی رایگان بدون محدودیت.
تو یوتوپ سرچ کن اموزشها هست یه document قوی هم داره.

آفلاین S Y N C R E X

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 807
  • جنسیت : پسر
  • The Control Is The Power
    • syncrex.me
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #3 : 14 شهریور 1399، 03:35 ب‌ظ »
موتورهای متن باز زیادی هستن ٬ مثل موتور گرافیکی Orge یا Panda و .... ٬ البته این ها فقط موتور گرافیکی هستن و بقیه قسمت‌های لازم برای بازی‌سازی رو ندارن ٬ مثل موتور صدا ٬ فیزیک ٬ هوش مصنوعی ٬ سیستم انیمیشن ٬ و بیشتر از ده مورد مهم دیگه ٬ و الان هم که زمانی هست که پیشرفته‌ترین موتورهای بازی سازی و کاملترین‌هاشون مثل Unreal Engine در دسترس عموم هستن یکم عجیبه آدم بخواد خودش مستقیم بره سراغ مچ کردن فلان موتور گرافیکی با سیستم فیزیک فلان و بهمان و بعد شیش ماه تا یک سال تازه شروع کنه به درست کردن لول‌ادیتور برای بازیش ٬ مگر اینکه پروژه بخصوصی باشه که کسی یا تیمی بخواد اینجور کاری بکنه ٬ وگرنه برای بازی‌سازی مستقل منطقی‌ترین انتخاب ابزاری هستن که برای این کار ساخته شدن ٬ برای گنو/لینوکس پیشنهاد میکنم Godot رو امتحان کنید ٬https://godotengine.org/ اگر برای یک کار حرفه‌ای و جدی میخواید UE4 (باید روی گنولینوکس کامپایلش کنید ٬ من روزی که عرضه شد این کار و کردم و اونقدر برام جذاب بود و منتظرش بودم که اسکرینشاتش رو تروفی برداشتم!) .
« آخرین ویرایش: 14 شهریور 1399، 03:43 ب‌ظ توسط vmxcodex »

آفلاین bed123derkelo

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 658
  • جنسیت : پسر
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #4 : 14 شهریور 1399، 09:07 ب‌ظ »
باسلام
Ogre در حقیقت یه کتابخونه برا رندر کردن گرافیک 3 بعدیه
یه کتابخونه خیلی قوی که تو خیلی از گیم انجینا ازش استفاده میشه
بلندر یه نمونش هست
برای بازی سازی تجاری باید یک تیم با قابلیت برنامه نویس گرافیست طراح آهنگ ساز و صدابردار و...
داشته باشی.
موتورهای بازی هم با استفاده از کیت های گرافیکی توست تیم سازنده درست میشن.


آفلاین bed123derkelo

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 658
  • جنسیت : پسر
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #5 : 14 شهریور 1399، 09:11 ب‌ظ »
باسلام
نقل‌قول
پروژه ی Ogre  همان پروژه ای است که در آن متال گیر سالید ۵ تولید خواهد شد
https://www.dbazi.com/1390/09/28/13174/%da%a9%d9%88%d8%ac%db%8c%d9%85%d8%a7-%d8%af%d9%88-%d8%b5%d8%ad%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-ogre-%d9%86%d8%b4%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c-%d8%af%d9%87%d8%af/

آفلاین HusseinDTS

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 375
  • جنسیت : پسر
    • کام آرت
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #6 : 15 شهریور 1399، 08:23 ق‌ظ »
موتورهای متن باز زیادی هستن ٬ مثل موتور گرافیکی Orge یا Panda و .... ٬ البته این ها فقط موتور گرافیکی هستن و بقیه قسمت‌های لازم برای بازی‌سازی رو ندارن ٬ مثل موتور صدا ٬ فیزیک ٬ هوش مصنوعی ٬ سیستم انیمیشن ٬ و بیشتر از ده مورد مهم دیگه ٬ و الان هم که زمانی هست که پیشرفته‌ترین موتورهای بازی سازی و کاملترین‌هاشون مثل Unreal Engine در دسترس عموم هستن یکم عجیبه آدم بخواد خودش مستقیم بره سراغ مچ کردن فلان موتور گرافیکی با سیستم فیزیک فلان و بهمان و بعد شیش ماه تا یک سال تازه شروع کنه به درست کردن لول‌ادیتور برای بازیش ٬ مگر اینکه پروژه بخصوصی باشه که کسی یا تیمی بخواد اینجور کاری بکنه ٬ وگرنه برای بازی‌سازی مستقل منطقی‌ترین انتخاب ابزاری هستن که برای این کار ساخته شدن ٬ برای گنو/لینوکس پیشنهاد میکنم Godot رو امتحان کنید ٬https://godotengine.org/ اگر برای یک کار حرفه‌ای و جدی میخواید UE4 (باید روی گنولینوکس کامپایلش کنید ٬ من روزی که عرضه شد این کار و کردم و اونقدر برام جذاب بود و منتظرش بودم که اسکرینشاتش رو تروفی برداشتم!) .


سوال اصلی ام اینه که اصلا کار درستی هست که بخوای روی لینوکس بازی سازی کنی؟
بعد هم اگه میشه یه آموزش کوتاه درباره ی کامپایل کردن UE بگید.پیچ انگلیسی هم باشه ایراد نداره میتونم بخونم . و اینکه زبان برنامه نویسی توی Unreal چیه؟ تشکر

آفلاین S Y N C R E X

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 807
  • جنسیت : پسر
  • The Control Is The Power
    • syncrex.me
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #7 : 15 شهریور 1399، 09:27 ق‌ظ »
بزارید اول یه نکته آموزنده بهتون بگم ! : زمانی که در دوراهی‌ها و چندراهی‌های انتخاب قرار می‌گیرید ٬ یعنی در مسیر درست قرار ندارید ٬ در مسیر درست انتخاب و دوراهی وجود نداره و فقط یک مسیر و یک هدف مشخص درش هست که شما هم برای رسیدن به اون هدف اون مسیر رو طی می‌کنید ٬ (اگر شما واقعا درگیر ساخت یک بازی به شکل هدفمند بودید این دسته سوال‌های این یا آن براتون پیش نمیومد و همه انتخاب‌ها بر اساس نیازتون از قبل و خودبخود مشخص بود) ٬ پس این دید رو کنار بگذارید که باید یک چیز درست رو انتخاب کنم و تا آخرش برم ٬ این‌ها همه تبدیل به تجربه‌هایی میشن که زمینه این رو فراهم می‌کنن که مسیر و هدفتون رو پیدا کنید ٬ پس هر زمانی که در یک انتخاب احساس کردید اشتباه کردید راحت می‌تونید اون رو کنار بزارید و سراغ گزینه بعدی برید ٬ این نکته رو در جواب سوال "آیا اصلا کار درستی هست ...." گفتم ٬ و البته که کار درستی هست ٬ این هم یک گزینه و انتخاب مناسب هست ٬ شما می‌تونید بازی مستقل برای گنو/لینوکس توسعه بدید و در فروشگاه استیم بفروشید : https://store.steampowered.com/linux
ولی این یک کار متفاوت هستش ٬ حتما نتیجه میده ولی متفاوته ٬ چون در گنو/لینوکس ابزار کمتری برای توسعه بازی وجود داره ٬ در ویندوز ده‌ها و شاید بیشتر از صد نرم‌افزار برای طراحی کاراکتر و لباس و انیمیشن و .... وجود داره (البته کدبسته و پولی و با مبالغ بسیار زیاد ٬ اگه از نسخه کرکی استفاده نمی‌کنید!) و در کل توسعه بازی در ویندوز خیلی راحت‌تر می‌تونه باشه ٬ ولی خیلی استدیوها هستن که بازی‌ای که میخان طراحی کنن بازار هدفش گنو/لینوکسه (بخصوص بعد از منتشر شدن SteamOS) پس اون‌ها حتما این کار رو می‌کنن .

کامپایل UE4 :
https://docs.unrealengine.com/en-US/Platforms/Linux/BeginnerLinuxDeveloper/SettingUpAnUnrealWorkflow/index.html
در آنریل انجین از زبان برنامه نویسی ++C و همچنین ویژوال‌اسکریپتینگ Blueprint پشتیبانی میشه که دومی رو پیشنهاد می‌کنم .

« آخرین ویرایش: 15 شهریور 1399، 01:31 ب‌ظ توسط vmxcodex »

آفلاین HusseinDTS

  • Sr. Member
  • *
  • ارسال: 375
  • جنسیت : پسر
    • کام آرت
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #8 : 15 شهریور 1399، 04:44 ب‌ظ »
بزارید اول یه نکته آموزنده بهتون بگم ! : زمانی که در دوراهی‌ها و چندراهی‌های انتخاب قرار می‌گیرید ٬ یعنی در مسیر درست قرار ندارید ٬ در مسیر درست انتخاب و دوراهی وجود نداره و فقط یک مسیر و یک هدف مشخص درش هست که شما هم برای رسیدن به اون هدف اون مسیر رو طی می‌کنید ٬ (اگر شما واقعا درگیر ساخت یک بازی به شکل هدفمند بودید این دسته سوال‌های این یا آن براتون پیش نمیومد و همه انتخاب‌ها بر اساس نیازتون از قبل و خودبخود مشخص بود) ٬ پس این دید رو کنار بگذارید که باید یک چیز درست رو انتخاب کنم و تا آخرش برم ٬ این‌ها همه تبدیل به تجربه‌هایی میشن که زمینه این رو فراهم می‌کنن که مسیر و هدفتون رو پیدا کنید ٬ پس هر زمانی که در یک انتخاب احساس کردید اشتباه کردید راحت می‌تونید اون رو کنار بزارید و سراغ گزینه بعدی برید ٬ این نکته رو در جواب سوال "آیا اصلا کار درستی هست ...." گفتم ٬ و البته که کار درستی هست ٬ این هم یک گزینه و انتخاب مناسب هست ٬ شما می‌تونید بازی مستقل برای گنو/لینوکس توسعه بدید و در فروشگاه استیم بفروشید : https://store.steampowered.com/linux
ولی این یک کار متفاوت هستش ٬ حتما نتیجه میده ولی متفاوته ٬ چون در گنو/لینوکس ابزار کمتری برای توسعه بازی وجود داره ٬ در ویندوز ده‌ها و شاید بیشتر از صد نرم‌افزار برای طراحی کاراکتر و لباس و انیمیشن و .... وجود داره (البته کدبسته و پولی و با مبالغ بسیار زیاد ٬ اگه از نسخه کرکی استفاده نمی‌کنید!) و در کل توسعه بازی در ویندوز خیلی راحت‌تر می‌تونه باشه ٬ ولی خیلی استدیوها هستن که بازی‌ای که میخان طراحی کنن بازار هدفش گنو/لینوکسه (بخصوص بعد از منتشر شدن SteamOS) پس اون‌ها حتما این کار رو می‌کنن .

کامپایل UE4 :
https://docs.unrealengine.com/en-US/Platforms/Linux/BeginnerLinuxDeveloper/SettingUpAnUnrealWorkflow/index.html
در آنریل انجین از زبان برنامه نویسی ++C و همچنین ویژوال‌اسکریپتینگ Blueprint پشتیبانی میشه که دومی رو پیشنهاد می‌کنم .
ممنون اما من کارم برنامه نویسی اندرویده . این رو برای یکی از دوستانم پرسیدم و کلی داستان داره که جاش اینجا نیست.ممنون یه نگاهی به سایتش میندازم

آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19708
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
پاسخ : لینوکس برای بازی سازی
« پاسخ #9 : 18 شهریور 1399، 02:43 ب‌ظ »
من خیلی از گودو تعریف شنیدم. مخصوصاً برام جالب بود که با بلندر یکپارچه شده و آنریل و یوبی‌سافت هم دارن می‌رن به سمت استفاده ازش.
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن