در ضمن من فکر می کنم خیلی از مشکلات من توی برنامه نویسی بلد نبودن مفاهیم اونه، بنظرتون اول مفاهیم اولیه رو باید یاد بگیرم؟
پیش از نوشتن یک خط کد، باید الگوریتم و فلوچارت رو یاد بگیری.
اگه قصد دارید توی وب کار کنید دوتا گزینه ی بسیار محبوب دارید توی دنیای پایتون !
flask - django
توصیهٔ من همیشه اینه که اول جنگو رو یاد بگیرید. وقتی به جنگو مسلّط شدید، میتونید با فلسک هم درست کد بزنید. ولی وقتی چنگو رو بلد نباشید، احتمالاً کد بسیار کثیفی توی فلسک یا DRF یا FastAPI خواهید زد.
اقای بهزادی پروژه ای که میخواستند چی بود ؟ بیست دقیقه ای یاد گرفتید و نیم ساعته یاد گرفتند و یک روزه تموم کردند ؟
کیف پول الکترونیک.
من بیست دقیقهای یاد گرفتم. اونّا دو سه ساعته یاد گفتن و تا آخر شب تمومش کردن. هرچند طبیعتاً کد بینقصی نبود.
حدس میزدم نتونم منظورم برسونم، به خاطر این هست که این بیشتر توی روند پروژهها حس میشه، به همین خاطر میگم، شاید اینطور عرض کنم بهتره، من اگه JS بلد باشم، خیلی راحت، واقعا راحت میتونم از تمام فریمورکهاش حتی بدون استفاده از داکیومنشن استفاده کنم، مثال میزنم:
چند وقت پیش من یک برنامه تقریبا ساده میخواستم بنویسم برای لینوکس که یکسری اطلاعات متنی را به صورت رئالتایم رمزنگاری و رمزگشایی کنه با AES و خوب باید یک ادیتور ساده هم برای ویرایش متن داخلش میبود، من فقط همون ++C و جاوا را تا حدودی کار کرده بودم که اونا هم فقط میتونستم روی ترمینال اجراشون کنم و گرافیک داخلشون بلد نبودم، رفتم سراغ پایتون که از اون استفاده کنم که دیدم طراحی گرافیکی برنامه فقط چند روز طول میکشه با این روند، فقط یادم افتاد JS یک فریمورک برای برنامههای دسکتاپ داره به اسم الکترون، صرفا با یک مقاله بیست خطی من توی یک نصف روز برنامه را نوشتم، تا حالا هم از الکترون استفاده نکرده بودم.
خیلی زبانهای دیگه این یکپارچگی حفظ کردن ولی به نظر من، تاکید میکنم حداقل من نتونستم اینو توی پایتون ببینم
خب پایتون فلسفهاش این نیست. هدفش اینه که یه منطق محکم و یه هستهٔ کوچیک داشته باشه و بقیه بیان این رو برای کاربردشون گسترش بدن.
مثلاً خود پایتون چیزی به اسم ماتریس رو نمیشناسه. اونهایی که نیاز به محاسبات ماتریسی داشتن، با همون منطق، بستهٔ numpy رو براش نوشتن که الآن با متلب قابل مقایسه نیست و در بعضی جاها از R هم عملگرد بهتری داره.
اگه پایتون میخواست خودش ماتریسها رو اضافه کنه،هم از هدف و شعارش دور میشد، هم هیچوقت نمیتونست اینقدر قدرتمند بشه. چون توسعهدهندههای خودش برنامهنویسن، نه ریاضیدان. در حالی که توسعهدهندههای numpy، ریاضیدانن دقیقاً.
البته اینجوری هم نست که طراحی گرافیکی برنامه تو پایتون چند روز طول بکشه. طراحی رابط گرافیکی
کاربراتور با
گلید نیم ساعت هم زمان نبرد.