۱. ما امکان اینکه به همه پیشنهاداتی که تو انجمن انتقادات و پیشنهادات طرح میشه عمل کنیم رو نداریم! به دلایل مختلف مثل ۱. بعضی از این پیشنهادات مورد مخالفت سایر کاربران هستند. ۲. امکان فنی برای انجامش نداریم. ۳. نیروی داوطلب برای انجامش نداریم. ۴. بحث اینقدر به حاشیه رفته که حتی خود ایجاد کننده بحث هم نمیتونه ازش نتیجهگیری کنه. ۵. تیم ناظران یا راهبران این کار رو به صلاح نمیدونن
1. مخالفت سه یا ۴ یا حتی ۱۰ کاربر ملاک تصمیم گیری نمی تونه باشه! چه بسا ۱۰۰ نفر دیگه هم دیده باشند و با موضوع پیشنهاد شده موافق باشند و پست اسپمی به اسم «موافقم»نگذاشته باشند و حتی کاربران موافق و مخالفی که تاپیک رو ندیده باشند. به نظرهای مخالف هم در صورتی می تونید استناد کنید که مستدل بوده باشند و پاسخ قانع کننده ای به نظر مخالف داده نشده باشه.
ثانیا، بالاخره شما مدیرید، ناظرید، استخون خورد کرده اید، باید نظر شخصی خودتون رو داشته باشید، اگر روزی ۱۰۰۰۰۰ تا پیشنهاد هم ارسال بشه تیم مدیریت باید آمادگی داشته باشه که نظر خودش رو در کنار سایر نظرهای کاربران اعلام (نه اعمال مثل قضیه امتیاز) کنه.
در چند تا از تاپیک های انتقاد-پیشنهاد تیم مدیریت نظرش رو اعلام کرده؟ در هیچ کدوم از تاپیک های این چند وقته!
2. −
3. −
4. آیا انحراف بحث دلیل نادیده گرفتن پیشنهاد یا انتقاد مطرح شده است؟ مدیریت و تیم ناظر که باید بتونه نتیجه گیری کنه؟!
5. این صلاح ندونستن رو چرا به سمع جمع نمی رسونید و پیشنهاد دهنده رو «یک لنگه پا» نگه می دارید؟
به نظرم خوبه که از این به بعد یکی از ناظران در صورتی که پیشنهاد و راهحلی خوب و جامع و بدون حاشیه به نتیجه رسیده باشه رو با پاسخی مناسب (چه مثبت چه منفی با ذکر دلیل) قفل کنه و کار ادامه پیدا کنه.
در صورتی که پیشنهاد و راهحلی خوب و جامع و بدون حاشیه به نتیجه رسیده باشه چه نیازیه که ناظر تاپیک رو قفل کنه یا نکنه :|
من که منظورتون رو متوجه نشدم
ضمنا به زودی صفحهای رو آماده خواهیم کرد تا شما راحتتر بتونید با ناظران و مدیران تماس داشته باشید و یا اینکه آدرس ایمیل این افراد در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته مواردی هم بوده که مشکلشون رو از طریق ارسال پیغام خصوصی برای مدیران مطرح کردن و پاسخ هم گرفتن.
حداقل یکی از پیشنهادها رو قبول کردید، جای امیدواری داره!
(از طریق پیغام خصوصی بدترین شکل ممکنه! امیدوارم این کار به یک روال تبدیل نشه!)
ببینید بقیه چه کار می کنند:
http://askubuntu.com/contact/closedhttp://meta.askubuntu.com/questions/tagged/closed-questions۵. کلیه محتوایات تولید شده در انجمنها و ویکی دارای مجوز CC-BY-SA هستند مگر اینکه کسی که محتوی رو تولید کرده اونرو با مجوز دیگری منتشر کنه!
یک جایی از انجمن این رو بنویسید! توی قوانین یا پایین انجمن.
۶. اضافه شدن انجمنهای جدید یا با پیشنهاد کاربران و یا ناظران صورت میگیرد. معمولا درصورتیکه حس شود در مواردی پستهای یک موضوع خاص (ممکن است یک توزیع لینوکس باشد) زیاده از حد شده و کاربران برای ارسال سوالات دچار مشکل میشوند، امکان اضافه شدن زیر انجمنها همواره وجود دارد.
قبلا هم گفتم وجود دسته های توزیع های دیگه برای این انجمن و کاربران مفید نیست! در غیر این صورت من رو توجیه کنید که چرا آریوس دسته داره ولی ج--- دسته نداره؟ راه اجتناب از مشکلات، خالص کردن انجمن برای کاربران اوبونتو است! از دنیا یاد بگیرید. در askubuntu سوال فدورا پرسیده میشه؟ در کانال IRC دبیان سوالی درباره اوبونتو پرسیده میشه؟ در ask fedora سوالی درباره اوبونتو پرسیده می شه؟ در فروم اوپن سوسه، سوال درباره اوبونتو کسی می پرسه؟
۷. امکان اضافه نمودن دکمه تشکر در حال حاضر وجود ندارد. تنها چیزی که میتوان از آن استفاده نمود گزینه کارما است که با نظرسنجی و جمعبندی دانیال بهزادی عزیز غیرفعال شد!
اما نظر کاربران اعمال نشد!
۹. انجمنهای فارسی اوبونتو تحت هیچ شرایطی بسته نخواهند شد و همواره برای استفاده کاربران علاقهمند، بالا خواهند بود.
آره خوبه که این رو تاکید کردید. چون یک بحثی شده بود که IRC می تونه جایگزین بشه فقط به یک نکته درباره اشکال پایه ای این ایده اشاره کنم: دانش پایین؛ irc زمانی جوابگویه که جامعه پویا و با دانش باشه، در irc دیگه وقت نیست بریم به جای دیگران سرچ کنیم و جواب سوالهاشون رو پیدا کنیم! کاربر متخصص در خیلی از زمینه ها کم داریم! در مورد شبکه تنها یک کارشناس خبره داریم که ایشون هم طبیعتا تمام وقت در انجمن نیست (و در IRC هم نمی تونه تمام وقت حاضر باشه) و در خیلی زمینه های دیگه اصلا متخصص نداریم!
۱۰. تهیه سیستم پرسش و پاسخ جدید Ask نیاز به همکاری کاربران علاقهمند دارد. کار روی توسعه این نوع سیستمهای پرسش/پاسخ پس از مراسم انتشار اوبونتو ۱۳.۰۴ در پی پیشنهاد برخی کاربران شروع شد ولی متاسفانه به نتیجهای نرسید.
اگر exchange inc امکاناتش رو در اختیارتون می ذاره (همونطور که سرویس askUbuntu رو میزبانی می کنه)، این ask فارسی می تونه تحولی بزرگ در جامعه باشه، وگرنه اگر قراره یکی از این اسکریپت های رایگان آزاد رو بردارید و فارسی کنید، بعد یک کاربری بگه چرا تشکر نداره، یکی بگه چرا load پایینه، چرا امکان جستجوش ضعیفه، چرا پسورد hash نشده، چرا A نداره، چرا B نداره وووو، ASK نداشته باشیم اعصابمون آروم تره!
۱۱. از نظر ما بهترین روش حل مشکل پراکندگی استفاده از ویکی است.
مشکل پراکندگی چی هست که راه حلش ویکی باشه؟
۱۳. امکان تبدیل این انجمن به یک انجمن جامع لینوکسی وجود ندارد ولی میشود برای سایر توزیعهای لینوکس زیرانجمن داشته باشیم.
ای وایِ من، ای وایِ من!
http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,61232.0.html۲. ما یک سری قوانین داریم برای ناظران و یک سری قوانین داریم برای کاربران. نهایت سعی خودمون رو کردیم که هیچ ناظری به تنهایی نتونه کاربری رو منع کنه (البته میتونه هشدار بفرسته)، یا پستی رو حذف و قفل کنه! مگر اینکه اون پست اسپم یا تبلیغاتی باشه!
پس یک دستورالعمل تهیه کنید! به متن شیکی که پایین این تاپیک گذاشته نگاه کنید:
http://askubuntu.com/questions/318601/are-you-all-sleeping-at-conical-wtfبه پیشنهادات هم گوش نمی دید:
http://forum.ubuntu.ir/index.php/topic,60722.msg533537.html#msg533537شاد و سلامت باشید
و همین طور شما
به امید پربار(تر) شدن روز به روز انجمن.