سلام
۱: کیوت برای اندروید به اندازه ی کافی بهینه هست؟روی همه ی دستگاه ها اجرا میشه؟حجم برنامه هاش نسبت به sdk اندروید چطوره؟
۲:اگه کیوت مایند با جاوا و sdk اندروید نوشته میشد چه مزیتی میتونست داشته باشه؟و یا حالا که با qt نوشته شده چه مزیتی نسبت به اون حالت داره؟
۳:درکل شما برای اندروید sdk خود اندروید رو پیشنهاد میدید یا qt رو؟چرا؟
۴:به نظر شما چقدر وقت برای یادگیری میخواد؟و بین دو تای بالا کدومش سخت تره؟(هم یادگیریش و هم استفاده ازش.)
۱- برنامههای کیوت در اندروید نیاز به یک سری کتابخونه از کیوت دارند (مثلن libqtwidget, libqtgui, libqtnetwork , ...). برای یک برنامه مثل کیوتمایند حجم این کتابخونهها حدود ۶ مگابایته و برای یه برنامهٔ خیلی گستردهتر ممکنه به ۱۰ مگابایت هم برسه ولی از این بیشتر نمیشه. کیوتمایند روی اندروید ۲.۳ به بالا تست شده (هر صفحه نمایشی) و مشکلی نداشته.
اپلیکیشنی وجود داره به نام Ministro که از گوگلپلی قابل نصبه و بعد از نصب اگر اپلیکیشنی اجرا بشه که بر اساس کیوت نوشته شده باشه، مینیسترو خودش به اینترنت وصل میشه و کتابخانههای مورد نیاز رو دانلود میکنه. در این صورت میشه کیوت مایند رو به حجم ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوبایت ارائه کرد. چون تعداد اپلیکیشنهای اندرویدی بر اساس کیوت کمه، این کار رو به صرفه ندیدم. ولی با توجه به اینکه sailfish و ubuntu touch در راهند و سکوی اپلیکیشن هر دو کیوت + qml است، اپلیکیشنهای بیشتری برای اندروید بر اساس کیوت نوشته خواهد شد و مینیسترو به صرفه میشه.
۲- تنها حجم کمتری داشت.
۳- برای تنها اندروید من جاوا رو پیشنهاد میکنم. ولی برای چندسکویی فقط و فقط کیوت رو توصیه میکنم.
۴- بستگی به توانایی شما داره، و اینکه چقدر وقت میذارید. ولی انقدر گسترده هست که باید حتما در عمل یاد گرفت، همون کاری که من کردم و هنوز هم در حال یادگیری هستم.
و توصیه شخصی من: از جاوا دوری کنید. دورهٔ جاوا تموم شده دیگه و همونطور که گفتم ubuntu touch و sailfish از کیوت + qml استفاده میکنند. بنابراین تا چند وقت دیگه خیلی رو بورس میشه.