انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید

نویسنده موضوع: kdevelop or codeBlocks or eclips  (دفعات بازدید: 8649 بار)

0 کاربر و 3 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین firethumbs

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 173
پاسخ به: kdevelop or codeBlocks or eclips
« پاسخ #15 : 23 بهمن 1387، 08:07 ب‌ظ »
دوستان سلام

آقا یه سوال دیگه . من نت بینز(ورژن کاملش) را با موفقیت نصب کردم کسی می تونه برام شرح بده که چطوری یه پروژه ی سی پلاس پلاس می شود نیو کرد و یک hello world ساده نوشت. سعی کردم ولی نتونستم یعنی سر در نمی اورم .مراحلی که طی می کنم ایناست:
new project->categori c/c++->project c/c++application
یه سری پوشه خالی باز می شه که نمی دونم چیه و بعد که روی پروژه راست کلیک می کنم و یه main c++ file را نیو می کنم header file اون را ایراد می گیره و پیغام <can not find include <stdlib.h را میده. و بعد هم باید نوع کامپایلرc/c++ را مشخص کنم که نمی دونم چطوری؟

با تشکر
« آخرین ویرایش: 23 بهمن 1387، 09:04 ب‌ظ توسط firethumbs »

آفلاین RezaVM

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 20

آفلاین GLinBoy

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 17
  • جنسیت : پسر
    • دو دوست
پاسخ به: پاسخ به: kdevelop or codeBlocks or eclips
« پاسخ #17 : 16 فروردین 1388، 06:38 ب‌ظ »
دوستان بازم سلام

من کد بلاکس را نصب کردم و آی دی ای هم با موفقیت باز می شه . ولی نمی دونم چطوری می شه پروجه جدید ایجاد کرد
(ببخشید پروجه را اینطوری نوشتم چون تو لینوکس ر سه نقطه نمی دونم کجاست و پیداش نکردم)
file->new project را می زنم پنجره new template باز می شه با کلی آیکن که نمی دونم برای سی پلاس پلاس کدوم را بزنم و یک hello world  ساده بنویسم
در تب فایل موجود در پنجره ظاهر شده گزینه c/c++ source را میزنم و پس از طی مراحل ویزارد  یه همچین کدی هم می نویسم

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{

cout<<"hello world"<<endl;

return 0;
{
ولی هنگام هنگام بیلد که nothing to be done  می ده و هنگام ران کردن هم صفحه مشکی باز می شه و permission denied می ده



من به شخصه کد::بلاک رو ترجیح میدم  ;)  واقعا کارش عالیه  \\:D/ . ( خوب این نظر شخصی منه  :P )
نمیدونم تازه کاری یا نه این کدی که نوشتی مشکل نداره ولی استاندارد نیست! (این نتیجه ای که من تو هفته گذشته گرفتم؛ چون منم تازه برنامه نویسی ++C رو دارم کار میکنم، و مشکل منم بود)، کدت باید شبیه زیر باشه:
نقل‌قول
#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{

std::cout<<"hello world"<<std::endl;

return 0;
{

کامپایلر هم همون گزینه پیش فرض (GNU GCC Compiler) درسته.

امیدوارم موفق باشی!
بازم سئوال داشتی در خدمتیم.

آفلاین firethumbs

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 173
پاسخ به: kdevelop or codeBlocks or eclips
« پاسخ #18 : 16 فروردین 1388، 06:55 ب‌ظ »
دوست عزيز سلام

اولا موقعي كه شما سطر
using namespace std;
را اضافه مي كني نيازي با نوشتن
std::cout
نداري. يه كدومش را بايد اضافه كني يا اين يا اون البته روش دومي بهتره.
ثانيا من سئوالم اينه كه چطور مي تونم يه پروژه ايجاد كنم . يعني مراحل ايجاد يك پروژه در كد::بلاكس چيه؟

ممنون

آفلاین GLinBoy

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 17
  • جنسیت : پسر
    • دو دوست
پاسخ به: kdevelop or codeBlocks or eclips
« پاسخ #19 : 16 فروردین 1388، 08:08 ب‌ظ »
من در مورد using namespace std; رو نمیدونستم  :oops: از اطلاعاتون متشکرم (اما برای من اونجوری دیگه خطا نگرفتا  :o )
پروژه جدید هم File | New | Project اینجا لیست پروژه هایی که میتونید بسازید رو میبینید (این یکی از مزایای کد::بلاک که من عاشقشم، دقیقتر بگم IrrLicht Project   ;D ) خوب مگه شما چجور پروژه ای رو میخواید؟ از بخش Category هم نوع پروژه فیلتر میشه (اینجا هم بخش مورد علاقم 2D/3D Graphics   \\:D/ )


همین الان از طرف info@sito.ir بهم خبر دادن سفارشم رو فرستادن وای خیلی باحاله  \\:D/  \\:D/  \\:D/  \\:D/  \\:D/  (لینوکس اوبونتو 8.10 با مخازن کاملش) این معرکه اس
   :lolflag: :guitar:   :guitar:  :lolflag:   :guitar:   :guitar:   :lolflag:


آفلاین firethumbs

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 173
پاسخ به: kdevelop or codeBlocks or eclips
« پاسخ #20 : 17 فروردین 1388، 07:47 ب‌ظ »
دوست عزيز سلام

من اين انواع پروژه را نمي دونم چيه و براي چه كارهائي است اگه مي شه يه توضيح در مورد انواع آنها بده و بگو كدام كي و كجا بكار مي ره

ممنون

آفلاین GLinBoy

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 17
  • جنسیت : پسر
    • دو دوست
پاسخ به: kdevelop or codeBlocks or eclips
« پاسخ #21 : 17 فروردین 1388، 09:04 ب‌ظ »
دوست عزیز قرار نشد سئوال سخت بپرسی، چون منم تازه کارم   :P ، ولی بین خودمون باشه با کمک به شما خودمم بیشتر دارم باهاش آشنا میشم  :biggrin: .
این اطلاعاتی که من در مورد هر طبقه بندی دارم:
Console: برنامه های کنسولی
D language : نوشتن برنامه به زبان D
2D/3D Graphics: این برای کارای 2 بعدی و 3 بعدی از جمله بازی سازیه
Native: حدس میزنم این یکی برای نوشتن درایور برای کرنل باشه Kernel Mode Driver  ???
GUI: این یکی دیگه از اسمش تابلوست؛ برای تولید برنامه با رابط کاربری (البچ با  2D/3D Graphics هم میشه ولی خیلی خفنه!!!)
Code::Blocks: برای توسعه دادن برنامه با کمک نوشتن پلاگینه

منظور شما این بود؟  [-o<