انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => برنامه‌سازی => نویسنده: alishegheh در 04 آذر 1393، 03:15 ب‌ظ

عنوان: توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: alishegheh در 04 آذر 1393، 03:15 ب‌ظ
سلام
من با c++ کار میکنم توابع گرافیکی رو نمیشناسه
#include <graphics.h>
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: محمد فدوی در 04 آذر 1393، 03:23 ب‌ظ
graphics.h در کامپایلرای قدیمی Borland وجود داشت و صرفا تحت DOS کاربرد داشت.
http://askubuntu.com/questions/277961/graphics-h-conio-h-and-dos-h-not-working-in-gcc
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: alishegheh در 04 آذر 1393، 03:30 ب‌ظ
graphics.h در کامپایلرای قدیمی Borland وجود داشت و صرفا تحت DOS کاربرد داشت.
http://askubuntu.com/questions/277961/graphics-h-conio-h-and-dos-h-not-working-in-gcc

رفتم یه کد داد زدم تو ترمینال این اومد

Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Package libsdl1.2debian-all is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source
However the following packages replace it:
  libsdl1.2debian:i386 libsdl1.2debian

عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: alishegheh در 04 آذر 1393، 10:12 ب‌ظ
اقا مرسی درست شد
ولی این دفعه اینو نمیناسه
conio.h
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 05 آذر 1393، 04:14 ق‌ظ
conio مربوط به Microsoft C Runtime Library می‌شه. با نصب wine1.6-dev می‌شه ازش استفاده کرد، ولی خب این روش برنامه‌نویسی نه درسته و نه استاندارد. بگو می‌خوای چی‌کار کنی که بهت بگن از چی استفاده کنی به جاش
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: mahmoodp در 05 آذر 1393، 07:43 ب‌ظ
سلام
من هم در حال یادگیری c‎++‎ هستم ولی زبانم خیلی خوب نیست برای همین از کتابهای فارسی موجود استفاده می‌کنم که مثال های همه بر اساس کامپایلر بورلند هست اما من می‌خوام در لینوکس برنامه نویسی کنم با همین مشکل دوستمون مواجه شدم و نمیدونم فایلهای کتابخانه که در مثالها استفاده شده معادل آنها در ‎g++‎ چیست حالا می‌خواستم اگر مرجعی در این مورد هست که من بتونم با استفاده از اون همین کتاب های فارسی که دارم را بخونم ولی فایل های کتابخونه اونها روجایگزین کنم وجود داره معرفی کنید یا راهنمایی کنید چطور پیش برم مثلا معادل همین conio.h که در همین مثال های اولیه کتاب هست چیست؟ یا مثلا تابع getch()‎ در کدوم فایل کتابخانه موجود در لینوکی وجود دارد و ...
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: محمد فدوی در 06 آذر 1393، 03:09 ق‌ظ
اگه میخوای خیالت راحت باشه DosBox نصب کن و بعد روش خیلی راحت TC یا همون ++Turbo C رو اجرا کن.
توی TC به graphics.h و conio.h و خیلی چیزای دیگه دسترسی داری.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 06 آذر 1393، 03:27 ق‌ظ
برای getch می‌تونی بسته‌ی libncurses5-dev رو نصب کنی و با include کردن curses.h، از getch استفاده کنی
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: mahmoodp در 06 آذر 1393، 11:51 ق‌ظ
سلام
با تشکر از پاسخ دوستان باید بگم این ها مشکل من را برطرف نمی کند چون همینطور که با کتاب پیش می‌روم کتابخانه‌ها و توابع دیگری مطرح خواهد شد، من اینها را به عنوان نمونه مطرح کردم، در اصل می‌خواهم مرجعی داشته باشم( اگر باشد) که در مطالعه کتاب هر وقت به کتابخانه یا تابعی برخورد کردم که در کامپایلر لینوکس کار نکرد معادل آن در لینوکس را پیدا کرده جایگزین کنم.یا شزح مبسوطی از کتابخانه‌ها و توابع موجود در آنها داشته باشم.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: محمد فدوی در 06 آذر 1393، 02:40 ب‌ظ
همیشه جایگزینا 100% معادل چیزی که توی کتاب میخونی نیستن و اکثر وقتا برای جایگزین کردن یه راه حل باید یه سری تغییرات در کدنویسی ایجاد کنی. من بازم پیشنهاد میکنم با DosBox پیش بری و خیلی راحت کتابتو بخونی. در پایان مطالعه ت اونوقت اگه خواستی توی محیط لینوکس کدنویسی کنی با یه سرچ ساده هر معادلی رو که بخوای پیدا میکنی.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: mahmoodp در 06 آذر 1393، 05:11 ب‌ظ
سلام
ببینید رفقا، من تو همون قدم اول یعنی نمونه  برنامه معروف Hello World!‎ به مشکل برخوردم. به پیغام ها که نگاه کردم، فهمیدم به فایلهای include ربط داره. با کمی دقت متوجه شدم که  تو این مثال از iostream.h برای cout  و از conion.h برای getch()‎ استفاده شده، خب یه کم ور رفتم و به دایرکتوری include  تو سیستم نگاه کردم دیدم اونجا فایل iostream بدون پسوند ‎.h‎‎ وجود داره در سطر اول include     نام فایل بدون پسوند رو جایگزین کردم، مشکل cout برطرف شد.
بازم یه کمی ور رفتم به این نتیجه رسیدم که می‌تونم با include کردن stdio.h از تابع getc(stdin)‎ به جای getch()‎ استفاده کنم که همن کار رو برام انجام میده. این مشکل هم رفع شد اما خب با این وضعیت پیشرفت من خیلی کند شده برای همین فکر کردم اگر مرجعی باشه که من بتونم تو این موارد بهش مراجعه کنم یا از قبل یه نگاه کلی به اون داشته باشم و توی اون فایل‌های کتابخونه و توابعی که توی اونها هست و کار اونها رو معرفی کرده باشه سرعت یادگیری خیلی بالاتر میره و گرنه خوب میشه همین روال رو ادامه بدم هر وقت هم که مورد خاصی را بعد از کلی این در و اون در زدن  بلد نشدم بیام اینجا سؤال کنم تا دوستانی  مثل شما جواب بدن اما این سرعت یادگیریم رو خیلی خیلی پایین میاره.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: mahmoodp در 06 آذر 1393، 05:18 ب‌ظ
 دوست عزیز، آقای فدوی من دوست دارم با g++‎ کار کنم و گرنه که می‌رفتم مستقیما از بورلند c++‎ استفاده می‌کردم دیگه.
در ضمن دوستان از اینکه تو دو تا یاداشت قبلی در اثر حواس پرتی اشتباهاً به جای گنو-لینوکس از لینوکس استفاده کردم معذرت میخوام حواسم پرت شد، ببخشید آخه اینقدر بعضی ها  این سیستم رو به غلط به این صورت نام می‌برن که گاهی باعث بی دقتی ناخودآگاه  ما میشه. بازم ببخشید.  دیگه نمی‌گم.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 06 آذر 1393، 08:09 ب‌ظ
خب مشکلت اینه که داری کتاب بورلند رو می‌خونی و می‌خوای با gcc کار کنی. اگه واقعاً می‌خوای ++C استاندارد رو یاد بگیری باید از یه چنین چیزهایی استفاده کنی:
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ (توصیه شده)
http://www.cprogramming.com/tutorial/
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: alend در 06 آذر 1393، 08:19 ب‌ظ
http://en.cppreference.com/w/
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: mahmoodp در 08 آذر 1393، 04:33 ب‌ظ
سلام
دوستان از بابت لینک‌ها و به طور کلی از بابت محبت دوستان در پاسخگویی در حد مقدورات تشکر می‌کنم اما...
خب مشکلت اینه که داری کتاب بورلند رو می‌خونی و می‌خوای با gcc کار کنی. اگه واقعاً می‌خوای ++C استاندارد رو یاد بگیری باید از یه چنین چیزهایی استفاده کنی:
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ (توصیه شده)
http://www.cprogramming.com/tutorial/
آقای بهزادی من که در یادداشت اولم گفتم مشکل من چیه!
سلام
من هم در حال یادگیری c‎++‎ هستم ولی زبانم خیلی خوب نیست برای همین از کتابهای فارسی موجود استفاده می‌کنم که مثال های همه بر اساس کامپایلر بورلند هست اما من می‌خوام در لینوکس برنامه نویسی کنم
بله دوست عزیز مشکل من این نیست که «دارم کتاب بورلند رو می‌خونم اما میخوام باgcc کار کنم» بلکه مشکل من اینه که میخوام با gcc کار کنم اما غیر از کتاب بورلند و مشابه آن در زبان فارسی چیزی پیدا نمی‌کنم. شما که بهتر از من می‌دونید ‎a=var با ‎var=a‎ خیلی فرق داره!  مشکل من اینه که می‌خوام در گنو-لینوکس کار کنم ولی راهنمای مناسبی به زبان خودمون برای gcc پیدا نمی‌کنم و بنابراین مجبور میشم از کتاب‌هایی که در دسترسم هست استفاده کنم.
مشکل من اینه که وقتی از دوستان خوب میخوام مرجع مناسبی در این مورد اگر هست به من معرفی کنند جواب متناسبی دریافت نمی‌کنم البته شاید من سؤالم رو درست مطرح نکرده باشم اما چه میشه کرد؟ تازه کاریه دیگه، ببخشید.
می‌دونید دراصل مشکل من اینه که از میون این همه دوست خوب و کارشناس و خبره که در بین علاقمندان نرم‌افزارهای آزاد هست یکی همت نمی‌کنه دانش و اطلاعات خودشو صرف ترجمه یا نگارش یک راهنمای خوب برای ما تازه‌کارها بکنه البته شاید زیاده‌خواهی باشه ولی خب آرزو  بر جوانان عیب نیست. حالا چه دیدین شایدم یکی پیدا شد!
به هرحال مثل اینکه فعلاً غیر از استفاده از اون لینک توصیه شده چاره دیگری نیست. متشکرم.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: nixoeen در 08 آذر 1393، 04:48 ب‌ظ
این ها مشکل من را برطرف نمی کند چون همینطور که با کتاب پیش می‌روم کتابخانه‌ها و توابع دیگری مطرح خواهد شد
خوب دارید کتاب نامناسبی رو می‌خونید :) یک کتاب استاندارد مثل C++: The Complete Reference رو بخونید.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: اوبونتو1 در 08 آذر 1393، 08:40 ب‌ظ
فکر کنم برنامه نویسی بازی در لینوکس (SDL) کمکت کنه (http://gamedevgeek.com/tutorials/getting-started-with-sdl/)
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: alend در 09 آذر 1393، 01:54 ق‌ظ
این ها مشکل من را برطرف نمی کند چون همینطور که با کتاب پیش می‌روم کتابخانه‌ها و توابع دیگری مطرح خواهد شد
خوب دارید کتاب نامناسبی رو می‌خونید :) یک کتاب استاندارد مثل C++: The Complete Reference رو بخونید.

به نظر من این کتاب خوبی برای یادگیری C++ نیست به علت اینکه از زبان سی شروع می کند (از سخت به ساده).

لینک:
http://stackoverflow.com/questions/388242/the-definitive-c-book-guide-and-list
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: doomhammer65ir در 09 آذر 1393، 08:23 ق‌ظ
از روى کتاب دايتل و دايتل بخوانىد
براى برنامه نوىسى پيشرفته هم کتاب ترجمه شده هست
"سى پلاس پلاس دايتل و دايتل" را گوگل کنىد
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: mahmoodp در 09 آذر 1393، 10:55 ق‌ظ
سلام
دوستان از راهنمایی‌های شما متشکرم. با همین موارد معرفی شده ادامه می‌دهم و اگر به مشکلی برخوردم باز هم روی راهنمایی شما حساب می‌کنم، اما این دفعه سوال رو خیلی دقیق‌تر مطرح می‌کنم چون مثل اینکه سوالم خیلی واضح نبوده. متشکرم
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: nixoeen در 09 آذر 1393، 01:55 ب‌ظ
به نظر من این کتاب خوبی برای یادگیری C++ نیست به علت اینکه از زبان سی شروع می کند (از سخت به ساده).
خوب C پایه ++C هستش و اگر درست یاد بگیرینش از ++C ساده‌تره. توی ++C مباحث دیگه‌ای مثل شئ‌گرایی و همچنین تابع‌های STL اضافه می‌شه که باعث می‌شه پیچیده‌تر بشه و بلد بودن C بسیار به یادگیری اون‌ها کمک می‌کنه.
عنوان: پاسخ : توابع گرافیکی
ارسال شده توسط: alend در 10 آذر 1393، 06:39 ق‌ظ
به نظر من این کتاب خوبی برای یادگیری C++ نیست به علت اینکه از زبان سی شروع می کند (از سخت به ساده).
خوب C پایه ++C هستش و اگر درست یاد بگیرینش از ++C ساده‌تره. توی ++C مباحث دیگه‌ای مثل شئ‌گرایی و همچنین تابع‌های STL اضافه می‌شه که باعث می‌شه پیچیده‌تر بشه و بلد بودن C بسیار به یادگیری اون‌ها کمک می‌کنه.

صحبت شما درست است ولی نویسنده سی دو مثبت معتقد است که توابع کتابخانه استاندارد مثل وکتور جزو قسمت پیشرفته نیستند و باید ابتدا آموزش داده شوند(به کتاب خودش که جدیدا نوشته مراجعه کنید).
http://www.stroustrup.com/Programming/
 من خودم ابتدا با اشاره گرها مشکل داشتم. کتاب سی جعفر نژاد قمی یک ترجمه ناقص از کتاب مرجع کامل سی دو مثبت است که باعث دلزدگی من از سی در ابتدا شد. در این کتاب اشاره گرها به خوبی توضیح داده نشده اند.