انجمن‌های فارسی اوبونتو

کمک و پشتیبانی => برنامه‌سازی => نویسنده: mamadism در 21 خرداد 1400، 05:23 ب‌ظ

عنوان: موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: mamadism در 21 خرداد 1400، 05:23 ب‌ظ
سلام
میخوام بازی سازی کار کنم اما موتور یونیتی روی لینوکس نمیان و انریل هم برای سیستمم خیلی سنگینه
ممنون مشیم اگر کسی موتور بازی سازی برای لینوکس سراغ داره بگه
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟
ارسال شده توسط: warlock در 21 خرداد 1400، 08:59 ب‌ظ
godot فکر کنم بعد یونیتی و آنریل خوب باشه
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟
ارسال شده توسط: S Y N C R E X در 21 خرداد 1400، 09:36 ب‌ظ
Unity نسخه لینوکس داره ، به همون سادگی که روی ویندوز و مک نصب میشه اینجا هم نصب میشه ، آموزش نصبش توی YouTube زیاد هست ،
Godot هم که گفتن خوبه ، به اندازه Unity وسیع نیست ولی متن بازه ،
موتورهای شخمی‌تخیلی زیاد دیگه‌ای هم هست که معمولا فقط بدرد بازی‌سازی دوبعدی می‌خورن و یا موتور نیستن و فقط کتابخانه هستن ، مثل Ogre , Panda .....
کاملترین و بهترین‌هایی که می‌تونی استفاده کنی همون Unreal و Unity هستن .
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟
ارسال شده توسط: mobin1387 در 22 خرداد 1400، 12:02 ق‌ظ
از نظر شما موتور بلندر چطوره؟
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟
ارسال شده توسط: 🇮🇷 در 22 خرداد 1400، 08:43 ق‌ظ
از نظر شما موتور بلندر چطوره؟
Blender نرم افزار مخصوص طراحی سه بعدی هست. در بازیسازی کاربرد داره ولی موتور بازیسازی نیست
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟
ارسال شده توسط: S Y N C R E X در 22 خرداد 1400، 10:27 ق‌ظ
از نظر شما موتور بلندر چطوره؟
بلندر یه موتور بازی‌سازی داخلی داره ، خوب هم هست ، منتهی من تا حالا ندیدم کسی خروجی موفقی ازش گرفته باشه و منتشر کرده باشه ، من خودم چندتا دمو بازی سبک رو توش اجرا کردم ولی بنظرم نسبت به موتورهای دیگه خیلی سنگین بود ، بنظر هم منطقی میاد که وقتی متریال‌ها و افکت‌های پس‌پردازشی که برای رندر استفاده میشه رو برای RealTime استفاده کنید سنگین باشه ،
از نظر من Unreal Engine با اختلاف کاملترین موتور بازی‌سازی در دسترس عموم هست ، همچنین کتابخانه چند‌ده میلیون دلاری Quixel Megascans رو هم رایگان داخلش خودش داره ، و همچنین متن باز هست ! ، سورسش به زبان C++ در گیت‌هاب موجوده و می‌تونید خودتون کامپایلش کنید ، برای استفاده ازش هیچ مبلغی لازم نیست پرداخت کنید ، حتی برای انتشار بازی‌تون هم هیچ لایسنسی لازم نیست تهیه کنید ، فقط زمانی که بازی شما در حد معینی فروش کرد (فکر میکنم 20 هزار دلار اگه اشتباه نکنم) از اون زمان به بعد 5 درصد درآمدتون رو در دوره‌های مشخص به Epic Games پرداخت می‌کنید ، همچنین مزایای خاصی رو برای فروش بازیتون توی فروشگاه خودش در نظر میگیره ، کمی پیچیده و بزرگه و ممکنه برای تیم‌های کوچیک کمی سخت و زمانبر بشه استفاده ازش ، این پیچیدگی بخاطر پیشرو بودنش در تکنولوژی هست ، به شکل عجیبی کیفیت پردازش‌های سنگین مثل Volumetric Light و Volumetric Fog در این موتور بالا و بی‌رغیب هست ، همین کافیه که سرچ کنید که چه بازی‌هایی رو با این موتور ساختن ،
در عوض نسخه رایگان Unity با امکانات خیلی خوب و با تمرکز برای سادگی استفاده حتی برای بازی‌سازی تک‌نفره (Solo Develop) در دسترس هست و فقط یه لوگوی 3 ثانیه‌ای از خودش اول بازیتون نشون میده ، که اونم اگر خاستید میتونید با پرداخت هزینه و تهیه نسخه Pro حذفش کنید ، البته متن‌باز نیست ولی بازی‌سازی رو واقعا راحت‌تر می‌کنه و خروجی پلتفرم‌های مختلف رو فقط با چند کلیک بهتون میده ،
پیشنهاد من اینه که ، اگر برنامه ساخت یک بازی رو دارید و یک سند‌بازی تکمیل شده و تیمش رو هم آماده کردید Unreal رو انتخاب کنید ، و اگر علاقه‌مند به بازی‌سازی شدید و تمایل دارید تجربه بدست بیارید حتما Unity رو انتخاب کنید .
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: mamadism در 22 خرداد 1400، 10:56 ق‌ظ
خیلی ممنونم از راهنمایی هاتون
بله انریل خیلی خویه ولی حیف سنگینه
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟
ارسال شده توسط: mobin1387 در 22 خرداد 1400، 02:12 ب‌ظ
از نظر شما موتور بلندر چطوره؟
بلندر یه موتور بازی‌سازی داخلی داره ، خوب هم هست ، منتهی من تا حالا ندیدم کسی خروجی موفقی ازش گرفته باشه و منتشر کرده باشه ، من خودم چندتا دمو بازی سبک رو توش اجرا کردم ولی بنظرم نسبت به موتورهای دیگه خیلی سنگین بود ، بنظر هم منطقی میاد که وقتی متریال‌ها و افکت‌های پس‌پردازشی که برای رندر استفاده میشه رو برای RealTime استفاده کنید سنگین باشه ،
از نظر من Unreal Engine با اختلاف کاملترین موتور بازی‌سازی در دسترس عموم هست ، همچنین کتابخانه چند‌ده میلیون دلاری Quixel Megascans رو هم رایگان داخلش خودش داره ، و همچنین متن باز هست ! ، سورسش به زبان C++ در گیت‌هاب موجوده و می‌تونید خودتون کامپایلش کنید ، برای استفاده ازش هیچ مبلغی لازم نیست پرداخت کنید ، حتی برای انتشار بازی‌تون هم هیچ لایسنسی لازم نیست تهیه کنید ، فقط زمانی که بازی شما در حد معینی فروش کرد (فکر میکنم 20 هزار دلار اگه اشتباه نکنم) از اون زمان به بعد 5 درصد درآمدتون رو در دوره‌های مشخص به Epic Games پرداخت می‌کنید ، همچنین مزایای خاصی رو برای فروش بازیتون توی فروشگاه خودش در نظر میگیره ، کمی پیچیده و بزرگه و ممکنه برای تیم‌های کوچیک کمی سخت و زمانبر بشه استفاده ازش ، این پیچیدگی بخاطر پیشرو بودنش در تکنولوژی هست ، به شکل عجیبی کیفیت پردازش‌های سنگین مثل Volumetric Light و Volumetric Fog در این موتور بالا و بی‌رغیب هست ، همین کافیه که سرچ کنید که چه بازی‌هایی رو با این موتور ساختن ،
در عوض نسخه رایگان Unity با امکانات خیلی خوب و با تمرکز برای سادگی استفاده حتی برای بازی‌سازی تک‌نفره (Solo Develop) در دسترس هست و فقط یه لوگوی 3 ثانیه‌ای از خودش اول بازیتون نشون میده ، که اونم اگر خاستید میتونید با پرداخت هزینه و تهیه نسخه Pro حذفش کنید ، البته متن‌باز نیست ولی بازی‌سازی رو واقعا راحت‌تر می‌کنه و خروجی پلتفرم‌های مختلف رو فقط با چند کلیک بهتون میده ،
پیشنهاد من اینه که ، اگر برنامه ساخت یک بازی رو دارید و یک سند‌بازی تکمیل شده و تیمش رو هم آماده کردید Unreal رو انتخاب کنید ، و اگر علاقه‌مند به بازی‌سازی شدید و تمایل دارید تجربه بدست بیارید حتما Unity رو انتخاب کنید .
البته میشه راحت unreal Engine رو با واین ران کرد فقط ممکنه یک ذره dx12 اذیتتون کنه که با vkd3d قابل حله
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 22 خرداد 1400، 02:57 ب‌ظ
از نظر شما موتور بلندر چطوره؟
خود بلندر از گودو استفاده می‌کنه. گودو خیلی خوبه.
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: sameet در 22 خرداد 1400، 03:53 ب‌ظ
از نظر شما موتور بلندر چطوره؟
خود بلندر از گودو استفاده می‌کنه. گودو خیلی خوبه.
برای متن باز بودنش خوبه ولی اگه کسی با یونیتی کار کرده باشه یکم براش سخته سوییچ روی گودو
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: S Y N C R E X در 22 خرداد 1400، 03:58 ب‌ظ
نقل‌قول
البته میشه راحت unreal Engine رو با واین ران کرد فقط ممکنه یک ذره dx12 اذیتتون کنه که با vkd3d قابل حله
نیازی نیست ، نسخه لینوکسش رو میتونید با چندتا دستور طبق راهنمای خودش کامپایل و اجرا کنید .
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: warlock در 22 خرداد 1400، 07:32 ب‌ظ
آنریل تا قبل یک میلیون دلار رایگانه بعدش 5 درصد

اگر یونیتی روی لینوکس جواب میده به نظر من یونیتی بهتره(ولی فکر کنم الان پیش نمایشه)
به نظر من بهترین گزینه یونیتی هست و مثلا آنریل مدیریت حافظه داخلش خیلی مشکله و خیلی وقت توسعه رو زیاد میکنه
یه پیشنهاد دیگه اینکه می تونی ویندوز بریزی کنار لینوکس و یونیتی کار کنی

بازی هایی هم که با یونیتی ساختن مثل ori  و hearthstone بازی های بزرگی هستن

عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: mamadism در 22 خرداد 1400، 08:48 ب‌ظ
آنریل تا قبل یک میلیون دلار رایگانه بعدش 5 درصد

اگر یونیتی روی لینوکس جواب میده به نظر من یونیتی بهتره(ولی فکر کنم الان پیش نمایشه)
به نظر من بهترین گزینه یونیتی هست و مثلا آنریل مدیریت حافظه داخلش خیلی مشکله و خیلی وقت توسعه رو زیاد میکنه
یه پیشنهاد دیگه اینکه می تونی ویندوز بریزی کنار لینوکس و یونیتی کار کنی

بازی هایی هم که با یونیتی ساختن مثل ori  و hearthstone بازی های بزرگی هستن


والا میخواستم کلا بیام رو لینوکس
اما انگار ویندوز منو خیلی دوس داره  و ولم نمبخواد بکنه
ببینیم اگر تونستم یونیتی رو تو دبیان بیارم که خیلی خوب میشه
هنوز نتونستم تستش کنم
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: sameet در 22 خرداد 1400، 09:22 ب‌ظ
آنریل تا قبل یک میلیون دلار رایگانه بعدش 5 درصد

اگر یونیتی روی لینوکس جواب میده به نظر من یونیتی بهتره(ولی فکر کنم الان پیش نمایشه)
به نظر من بهترین گزینه یونیتی هست و مثلا آنریل مدیریت حافظه داخلش خیلی مشکله و خیلی وقت توسعه رو زیاد میکنه
یه پیشنهاد دیگه اینکه می تونی ویندوز بریزی کنار لینوکس و یونیتی کار کنی

بازی هایی هم که با یونیتی ساختن مثل ori  و hearthstone بازی های بزرگی هستن


والا میخواستم کلا بیام رو لینوکس
اما انگار ویندوز منو خیلی دوس داره  و ولم نمبخواد بکنه
ببینیم اگر تونستم یونیتی رو تو دبیان بیارم که خیلی خوب میشه
هنوز نتونستم تستش کنم

بدترین اشتباهی هست که توی عمرت میکنی اگه یک برنامه نویسی واقعا نمیدونم چرا قدرت لینوکس شمارو زده کرده ولی پیشنهاد من اینه که سوییچ کنید روی اوبونتو ! یا داخل دبیان سعی کنید مشکلات رو سرچ کنید . این مشکلات هستن که میتونن یک چیزی رو یاد ما بدن ( به نظر من )
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: sameet در 22 خرداد 1400، 09:24 ب‌ظ
آنریل تا قبل یک میلیون دلار رایگانه بعدش 5 درصد

اگر یونیتی روی لینوکس جواب میده به نظر من یونیتی بهتره(ولی فکر کنم الان پیش نمایشه)
به نظر من بهترین گزینه یونیتی هست و مثلا آنریل مدیریت حافظه داخلش خیلی مشکله و خیلی وقت توسعه رو زیاد میکنه
یه پیشنهاد دیگه اینکه می تونی ویندوز بریزی کنار لینوکس و یونیتی کار کنی

بازی هایی هم که با یونیتی ساختن مثل ori  و hearthstone بازی های بزرگی هستن


والا میخواستم کلا بیام رو لینوکس
اما انگار ویندوز منو خیلی دوس داره  و ولم نمبخواد بکنه
ببینیم اگر تونستم یونیتی رو تو دبیان بیارم که خیلی خوب میشه
هنوز نتونستم تستش کنم
ویندوز شما رو دوست نداره اصلا هم دوست نداره و کلا زیر زره بین هستی این شمایی که ویندوز رو به حاطر راحتی ترجیح میدی
من ۸ بار از ویندوز به لنوکس سوییچ کردم که بلاخره تجربه بدست اوردم که هیچ چیزی ازادی نمیشه !
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: mamadism در 22 خرداد 1400، 09:33 ب‌ظ
آنریل تا قبل یک میلیون دلار رایگانه بعدش 5 درصد

اگر یونیتی روی لینوکس جواب میده به نظر من یونیتی بهتره(ولی فکر کنم الان پیش نمایشه)
به نظر من بهترین گزینه یونیتی هست و مثلا آنریل مدیریت حافظه داخلش خیلی مشکله و خیلی وقت توسعه رو زیاد میکنه
یه پیشنهاد دیگه اینکه می تونی ویندوز بریزی کنار لینوکس و یونیتی کار کنی

بازی هایی هم که با یونیتی ساختن مثل ori  و hearthstone بازی های بزرگی هستن


والا میخواستم کلا بیام رو لینوکس
اما انگار ویندوز منو خیلی دوس داره  و ولم نمبخواد بکنه
ببینیم اگر تونستم یونیتی رو تو دبیان بیارم که خیلی خوب میشه
هنوز نتونستم تستش کنم
ویندوز شما رو دوست نداره اصلا هم دوست نداره و کلا زیر زره بین هستی این شمایی که ویندوز رو به حاطر راحتی ترجیح میدی
من ۸ بار از ویندوز به لنوکس سوییچ کردم که بلاخره تجربه بدست اوردم که هیچ چیزی ازادی نمیشه !
من هیچ دلیلی نداشته باشه فقط و فقط به خاطر امنیت هم شده میام لینوکس
ولی
خیلللیییییی سخته چون
بیشتر برنامه ها و بازی های پرکاربرد روی ویندوز توزیع میشه
منم ویندوزو دوست ندارم حتی با وجودی که باهاش بزرگ شدم
بخدا بدم مباد از ویندوز ۱۰  :(
فقط اینکه برای برنامه هات جایگزین پیدا کنی یکم سخته و زمانبر
ولی ویندوزو زمینگیر میکنیم به امید خدا
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: sameet در 22 خرداد 1400، 09:41 ب‌ظ
آنریل تا قبل یک میلیون دلار رایگانه بعدش 5 درصد

اگر یونیتی روی لینوکس جواب میده به نظر من یونیتی بهتره(ولی فکر کنم الان پیش نمایشه)
به نظر من بهترین گزینه یونیتی هست و مثلا آنریل مدیریت حافظه داخلش خیلی مشکله و خیلی وقت توسعه رو زیاد میکنه
یه پیشنهاد دیگه اینکه می تونی ویندوز بریزی کنار لینوکس و یونیتی کار کنی

بازی هایی هم که با یونیتی ساختن مثل ori  و hearthstone بازی های بزرگی هستن


والا میخواستم کلا بیام رو لینوکس
اما انگار ویندوز منو خیلی دوس داره  و ولم نمبخواد بکنه
ببینیم اگر تونستم یونیتی رو تو دبیان بیارم که خیلی خوب میشه
هنوز نتونستم تستش کنم
ویندوز شما رو دوست نداره اصلا هم دوست نداره و کلا زیر زره بین هستی این شمایی که ویندوز رو به حاطر راحتی ترجیح میدی
من ۸ بار از ویندوز به لنوکس سوییچ کردم که بلاخره تجربه بدست اوردم که هیچ چیزی ازادی نمیشه !
من هیچ دلیلی نداشته باشه فقط و فقط به خاطر امنیت هم شده میام لینوکس
ولی
خیلللیییییی سخته چون
بیشتر برنامه ها و بازی های پرکاربرد روی ویندوز توزیع میشه
منم ویندوزو دوست ندارم حتی با وجودی که باهاش بزرگ شدم
بخدا بدم مباد از ویندوز ۱۰  :(
فقط اینکه برای برنامه هات جایگزین پیدا کنی یکم سخته و زمانبر
ولی ویندوزو زمینگیر میکنیم به امید خدا

تفکر اشتباهیه اما به نظر من برای شروع از اوبونتو شروع میکردی بهتر بود ! ولی ادامه بدی بهتره
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: mamadism در 22 خرداد 1400، 09:53 ب‌ظ

تفکر اشتباهیه اما به نظر من برای شروع از اوبونتو شروع میکردی بهتر بود ! ولی ادامه بدی بهتره
چرا ؟
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: sameet در 22 خرداد 1400، 10:04 ب‌ظ

تفکر اشتباهیه اما به نظر من برای شروع از اوبونتو شروع میکردی بهتر بود ! ولی ادامه بدی بهتره
چرا ؟
شما تسلط کامل روی فایل ها و ... خودتون توی ویندوز ندارین و هر وقتی که نیاز باشه این اطلاعات برای ماکروسافت ارسال میشه و .... تحقیق کنید بهتره !
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: mamadism در 22 خرداد 1400، 10:24 ب‌ظ

تفکر اشتباهیه اما به نظر من برای شروع از اوبونتو شروع میکردی بهتر بود ! ولی ادامه بدی بهتره
چرا ؟
شما تسلط کامل روی فایل ها و ... خودتون توی ویندوز ندارین و هر وقتی که نیاز باشه این اطلاعات برای ماکروسافت ارسال میشه و .... تحقیق کنید بهتره !
منم گفتم بخاطر امنیت دارم میام لینوکس دیگ :(
قبلا ویندوزو دوست داشتم اما الان اصلا رغبتی بهش ندارم
اگر نیاز نداشتم دوال بوت نمیکردم
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: warlock در 24 خرداد 1400، 07:05 ب‌ظ
این پست فقط برای اون دوستانی که گفتن روی ویندوز رفتن اشتباه است و اصلا نباید روش کار کنیم(من نمیگم ویندوز خوبه و چه بهتر که روش کار نکنیم ولی...)

شما توسعه دهنده موبایل که باشی اخر مجبوری برای انتشار و جذب کاربر بیشتر از اندروید و آی او اس استفاده کنی یعنی آخر دست باید مک بریزی تا بتونی و بازیتو تست و توسعه بدی و خروجی بگیری که یک سیستم بسته هست

برای بازی سازی موبایل دوباره همین شرایط هست و مجبور به استفاده از mac و ios هستی

برای بازی سازی دسکتاپ دوباره همینطور شاید مجبور به استفاده از mac و به احتمال خیلی زیاد مجبور به استفاده از windows هستی چون بیشتر بازیکن ها روی این سیستم عامل هستند و اگر بازیت روی این سیستم عامل نسخه ای ارائه نده خیلی از کاربرهاتو از دست میدی

در آخر و وقتی داخل بازی سازی پشرفت کنید باید برای تست بازیت باید با یک سیستم عامل دیگه کار کنی


مگر اینکه بازیت رو بخوای روی مرورگر ارائه بدی که زیاد طرفدار نداره

واقعیت رو هم باید در نظر بگیریم؟
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: دانیال بهزادی در 24 خرداد 1400، 07:54 ب‌ظ
این پست فقط برای اون دوستانی که گفتن روی ویندوز رفتن اشتباه است و اصلا نباید روش کار کنیم(من نمیگم ویندوز خوبه و چه بهتر که روش کار نکنیم ولی...)

شما توسعه دهنده موبایل که باشی اخر مجبوری برای انتشار و جذب کاربر بیشتر از اندروید و آی او اس استفاده کنی یعنی آخر دست باید مک بریزی تا بتونی و بازیتو تست و توسعه بدی و خروجی بگیری که یک سیستم بسته هست

برای بازی سازی موبایل دوباره همین شرایط هست و مجبور به استفاده از mac و ios هستی

برای بازی سازی دسکتاپ دوباره همینطور شاید مجبور به استفاده از mac و به احتمال خیلی زیاد مجبور به استفاده از windows هستی چون بیشتر بازیکن ها روی این سیستم عامل هستند و اگر بازیت روی این سیستم عامل نسخه ای ارائه نده خیلی از کاربرهاتو از دست میدی

در آخر و وقتی داخل بازی سازی پشرفت کنید باید برای تست بازیت باید با یک سیستم عامل دیگه کار کنی


مگر اینکه بازیت رو بخوای روی مرورگر ارائه بدی که زیاد طرفدار نداره

واقعیت رو هم باید در نظر بگیریم؟
می‌دونی یه چیزی وجود داره به اسم cross-compile؟
فکر می‌کنی این‌هایی که برنامه می‌نویسن، به تعداد بن‌سازه‌هایی که برنامه روشون اجرا می‌شه، دستگاه تست دارن؟
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: warlock در 24 خرداد 1400، 11:00 ب‌ظ
این پست فقط برای اون دوستانی که گفتن روی ویندوز رفتن اشتباه است و اصلا نباید روش کار کنیم(من نمیگم ویندوز خوبه و چه بهتر که روش کار نکنیم ولی...)

شما توسعه دهنده موبایل که باشی اخر مجبوری برای انتشار و جذب کاربر بیشتر از اندروید و آی او اس استفاده کنی یعنی آخر دست باید مک بریزی تا بتونی و بازیتو تست و توسعه بدی و خروجی بگیری که یک سیستم بسته هست

برای بازی سازی موبایل دوباره همین شرایط هست و مجبور به استفاده از mac و ios هستی

برای بازی سازی دسکتاپ دوباره همینطور شاید مجبور به استفاده از mac و به احتمال خیلی زیاد مجبور به استفاده از windows هستی چون بیشتر بازیکن ها روی این سیستم عامل هستند و اگر بازیت روی این سیستم عامل نسخه ای ارائه نده خیلی از کاربرهاتو از دست میدی

در آخر و وقتی داخل بازی سازی پشرفت کنید باید برای تست بازیت باید با یک سیستم عامل دیگه کار کنی


مگر اینکه بازیت رو بخوای روی مرورگر ارائه بدی که زیاد طرفدار نداره

واقعیت رو هم باید در نظر بگیریم؟
می‌دونی یه چیزی وجود داره به اسم cross-compile؟
فکر می‌کنی این‌هایی که برنامه می‌نویسن، به تعداد بن‌سازه‌هایی که برنامه روشون اجرا می‌شه، دستگاه تست دارن؟

 اگر با همین روش بازی رو کامپایل کنیم دیگه نیاز به اجرا و تست بازی نیست؟
عنوان: پاسخ : موتور بازی سازی ؟(حل شد)
ارسال شده توسط: Dragon- در 25 خرداد 1400، 12:03 ق‌ظ
کامپایل یه چیزه، تست و بررسی برنامه یه چیز دیگه.
ممکنه کد شما بدرستی کامپایل بشه و خطا یا هشداری هم دریافت نکنید اما اونجوری که باید اجرا نشه.
اگه خطای منطقی اتفاق بیوفته، کامپایل بدون مشکل انجام میشه اما نتیجه اون چیزی که باید باشه، نیست. در این حالت معمولا یه قسمت کد، کار دیگه‌ای به‌جای کار اصلی انجام میده.
پس لازمه که تست رو هم انجام بدید تا از عملکرد برنامه مطمئن بشید.