انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


ارائه ۲۵٫۰۴ اوبونتو منتشر شد 🎉

آخرین ارسال‌ها

صفحه: [1] 2 3 ... 10
1
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : اتصال vpn .
« آخرین ارسال توسط 🇬🇧بریتانیای کبیر🇬🇧 دیروز ساعت 11:41 ب‌ظ »
و البته دوست عزیز با برداشته شدن بیشتر محدودیت ها حالا سایفون به راحتی وصل میشود.
2
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : اتصال vpn .
« آخرین ارسال توسط 🇬🇧بریتانیای کبیر🇬🇧 23 تیر 1404، 07:46 ب‌ظ »
الان نسخه پایدار دبیان ۱۳ در دسترس هست برای ارتقاع؟

خیر. هنوز به عنوان پایدار منتشر نشده. میتونید از خدمت تور استفاده کنید.
3
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : اتصال vpn .
« آخرین ارسال توسط Hashem-khan 23 تیر 1404، 06:40 ب‌ظ »
نقل‌قول
لطفا به دبیان ۱۳ به روز رسانی کنید تا از نسخه های جدید استفاده کنید مشکل برطرف میشه
الان نسخه پایدار دبیان ۱۳ در دسترس هست برای ارتقاع؟
4
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : اتصال vpn .
« آخرین ارسال توسط AliGholipour 21 تیر 1404، 06:46 ب‌ظ »
سلام
من تور رو نصب داشتم.کنجکاو شدم کاربراتور رو نصب کردم نسخه 4.0 برام نصب شد.
پل هارو ذخیره نمیکنه و با گزینه های دیگه هم وصل نمیشه.
راه حل داره؟
توضیع دبیان پایدار ۱۲

لطفا به دبیان ۱۳ به روز رسانی کنید تا از نسخه های جدید استفاده کنید مشکل برطرف میشه
5
برنامه‌سازی / پاسخ : بازی astroid
« آخرین ارسال توسط learner:~$ 20 تیر 1404، 08:51 ب‌ظ »
#include <SFML/Audio.hpp>
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <algorithm>
#include <iostream>
#include <math.h>
#include <random>
using namespace sf;
class Astroids
{
      public:
        CircleShape shape;
        Vector2f    velocity;
        Astroids(Vector2f postion, float speed)
        {
                shape.setRadius(25.f);
                shape.setOrigin(25.f, 25.f);
                shape.setFillColor(Color(150, 150, 150));
                shape.setPosition(postion);

                float angle = static_cast<float>(rand() % 360) * 3.14159f / 180.f;
                velocity    = Vector2f(std::cos(angle) * speed, std::sin(angle) * speed);
        };
        void      move() { shape.move(velocity); }
        FloatRect getBunds() const { return shape.getGlobalBounds(); }
        Vector2f  getPosition() const { return shape.getPosition(); }
        void      wrap(const RenderWindow& win)
        {
                Vector2f pos  = shape.getPosition();
                Vector2u size = win.getSize();
                float    w    = static_cast<float>(size.x);
                float    h    = static_cast<float>(size.y);
                if (pos.x < 0)
                        pos.x += w;
                if (pos.x > w)
                        pos.x -= w;
                if (pos.y < 0)
                        pos.y += h;
                if (pos.y > h)
                        pos.y -= h;
                shape.setPosition(pos);
        }
};
struct Bullet
{
        CircleShape shape;
        Vector2f    velocity;
};
class Soundmanager
{
      protected:
        SoundBuffer shootBuffer;
        Sound       shootSound;

      public:
        void Shootsound(const std::string& full_path)
        {
                if (!shootBuffer.loadFromFile(full_path))
                {
                        std::cerr << "no such file!" << std::endl;
                        std::exit(-1);
                }
                shootSound.setBuffer(shootBuffer);
        }
        void Play() { shootSound.play(); }
};

class astroid
{
      protected:
        Vector2f  pos;
        VideoMode desktop;
        FloatRect bunds;

      public:
        astroid(VideoMode desk) : desktop{desk} {};
        virtual void  Input(ConvexShape* shape, RenderWindow* win, int& playing);
        RenderWindow* init_window();

        ConvexShape* player_ship(const RenderWindow& win);
};
ConvexShape* astroid::player_ship(const RenderWindow& win)
{

        Vector2u     size = win.getSize();
        float        x    = static_cast<float>(size.x) / 2.f;
        float        y    = static_cast<float>(size.y) / 2.f;
        ConvexShape* ship = new ConvexShape;
        ship->setPointCount(3);
        ship->setPoint(0, {0.f, -7.f});
        ship->setPoint(1, {-2.5f, 4.f});
        ship->setPoint(2, {2.5f, 4.f});
        ship->setFillColor(Color::Transparent);
        ship->setOutlineThickness(1.7f);
        ship->setOutlineColor(Color::White);
        FloatRect local = ship->getLocalBounds();
        ship->setOrigin(local.width / 2.f, local.height / 2.f);

        ship->setPosition(x, y);
        return ship;
}
RenderWindow* astroid::init_window()
{

        RenderWindow* window = new RenderWindow;
        window->create(desktop, "astroid", Style::Default);
        return window;
}
void astroid::Input(ConvexShape* shape, RenderWindow* win, int& playing)
{
        Vector2u size = win->getSize();
        float    winw = static_cast<float>(size.x);
        float    winh = static_cast<float>(size.y);
        pos           = shape->getPosition();
        float speed   = 0.4f;
        bunds         = shape->getGlobalBounds();
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Right) && bunds.left + bunds.width < winw)
                shape->move(speed, 0.f);
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Left) && bunds.left > 0)
                shape->move(-speed, 0.f);
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Up) && bunds.top > 0)
                shape->move(0.f, -speed);
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Down) && bunds.top + bunds.height < winh)
                shape->move(0.f, speed);
        if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Escape))
        {
                playing = false;
        }
}
class rotation : public astroid
{
      protected:
        std::vector<Bullet> bullets;
        Clock               fireCooldown;
        float               firedelay = 0.3f;
        Soundmanager*       sounds;
        Clock               astroidsclock;
        float               astroid_dela = 2.f;

      public:
        std::vector<Astroids>& getAsteroids() { return asteroids; }
        std::vector<Astroids>  asteroids;
        std::vector<Bullet>&   getBullets() { return bullets; }
        rotation(VideoMode desk, Soundmanager* sm) : astroid(desk), sounds(sm){};
        using astroid::astroid;

        virtual void Input(ConvexShape* shape, RenderWindow* win, int& playing) override
        {

                astroid::Input(shape, win, playing);
                FloatRect shipBounds = shape->getGlobalBounds();

                if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Space) && Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Up))
                        shape->rotate(1.f);
                if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Space) &&
                    Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Left))
                        shape->rotate(-1.f);

                if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Space) &&
                    Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Right))
                        shape->rotate(1.f);
                if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Space) &&
                    Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::Down))
                        shape->rotate(-1.f);
                if (Keyboard::isKeyPressed(Keyboard::F) &&
                    fireCooldown.getElapsedTime().asSeconds() > firedelay)
                {
                        if (asteroids.size() < 10 &&
                            astroidsclock.getElapsedTime().asSeconds() > astroid_dela)
                        {

                                Vector2f pos(rand() % win->getSize().x, rand() % win->getSize().y);
                                asteroids.emplace_back(pos, 0.6f);
                                astroidsclock.restart();
                        }
                        Bullet bullet;
                        bullet.shape = CircleShape(2.f);
                        bullet.shape.setOrigin(bullet.shape.getRadius(), bullet.shape.getRadius());
                        bullet.shape.setFillColor(Color::Red);

                        Transform trans = shape->getTransform();
                        Vector2f  tip   = trans.transformPoint(shape->getPoint(0));
                        bullet.shape.setPosition(tip);
                        Vector2f dir = trans.transformPoint(shape->getPoint(0)) -
                                       trans.transformPoint(shape->getPoint(1));
                        float    length = std::sqrt(dir.x * dir.x + dir.y * dir.y);
                        Vector2f norm   = dir / length;

                        bullet.velocity = norm * 1.5f;

                        bullets.push_back(bullet);
                        fireCooldown.restart();
                        if (sounds)
                                sounds->Play();
                }

                for (auto& a : asteroids)
                {
                        a.move();
                        a.wrap(*win);
                        if (shipBounds.intersects(a.getBunds()))
                        {
                                playing = false;
                                std::cout << "GameOver!" << std::endl;
                        }
                }
                for (auto& b : bullets)
                {
                        b.shape.move(b.velocity);
                }
                for (auto bull = bullets.begin(); bull != bullets.end();)
                {
                        bool hit = false;
                        for (auto ast = asteroids.begin(); ast != asteroids.end();)
                        {
                                if (bull->shape.getGlobalBounds().intersects(ast->getBunds()))
                                {
                                        ast = asteroids.erase(ast);
                                        hit = true;
                                        break;
                                }
                                else
                                        ++ast;
                        }

                        if (hit)
                                bull = bullets.erase(bull);
                        else
                                ++bull;
                }
        }
};
int main()
{
        VideoMode desktop = VideoMode::getDesktopMode();
        srand(time(0));

        Soundmanager sounds;
        sounds.Shootsound("/home/learner/Downloads/Pew_Pew-DKnight556-1379997159.wav");
        astroid*      world   = new rotation(desktop, &sounds);
        RenderWindow* window  = world->init_window();
        ConvexShape*  ship    = world->player_ship(*window);
        int           playing = true;
        while (window->isOpen() && playing)
        {
                Event event;
                while (window->pollEvent(event))
                {
                        if (event.type == Event::Closed)
                                window->close();
                }
                window->clear(Color::Black);
                window->draw(*ship);
                if (rotation* r = dynamic_cast<rotation*>(world))
                {
                        for (auto& b : r->getBullets())
                                window->draw(b.shape);
                        for (auto& a : r->getAsteroids())
                                window->draw(a.shape);
                }
                world->Input(ship, window, playing);
                window->display();
        }

        delete window;
        delete ship;
        delete world;
        return 0;
}

دبگه بیشتر از این کشش ندارم  :-X

برای کامپایل هم میتونید این دستور رو بزنید:
g++ main.cpp -o game -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system -lsfml-audio

6
سخت‌افزار / پاسخ : مشکل Mount شدن هارد SSD
« آخرین ارسال توسط 🇬🇧بریتانیای کبیر🇬🇧 20 تیر 1404، 08:08 ب‌ظ »
آیا در زمان سوار کردن ssd تون خطایی میگیرید؟ اگه بله، خطاشو بذارید.

اگه فایل‌سیستم ssd شما ntfs هست بسته‌ی ntfs-3g را نصب کنید یک nftsfix روش بگیرید. فکر کنم برای این کار ssd تون نباید سوار شده باشه. برای نمونه:
sudo ntfsfix /dev/sdb1
7
سخت‌افزار / مشکل Mount شدن هارد SSD
« آخرین ارسال توسط Hooman-M 20 تیر 1404، 07:29 ب‌ظ »
سلام دوستان
من یه هارد SS‌D از برند ADATA دارم که وقتی به لپ‌تاپم وصلش میکنم Ubuntu بعضی اوقات اون رو Mount میکنه ولی بعضی اوقات Mount نمیکنه.
Ubuntu من ورژن 25.04 هستش.
لطفا راهنمایی کنید که چطور این مشکل رو حل کنم.
ممنون
8
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : اتصال vpn .
« آخرین ارسال توسط Hashem-khan 19 تیر 1404، 07:43 ب‌ظ »
سلام
من تور رو نصب داشتم.کنجکاو شدم کاربراتور رو نصب کردم نسخه 4.0 برام نصب شد.
پل هارو ذخیره نمیکنه و با گزینه های دیگه هم وصل نمیشه.
راه حل داره؟
توزیع دبیان پایدار ۱۲
9
انجمن تازه‌کاران / پاسخ : اتصال vpn .
« آخرین ارسال توسط دانیال بهزادی 18 تیر 1404، 12:46 ب‌ظ »
برای راحتی کار با تور پیشنهاد می‌کنم از کاربراتور استفاده کنی:
https://wiki.ubuntu-ir.org/wiki/Carburetor
10
انجمن عمومی / پاسخ : ماتریکس
« آخرین ارسال توسط behzad1 18 تیر 1404، 09:33 ق‌ظ »
wiiz.ir
صفحه: [1] 2 3 ... 10