انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


توزیع گنو/لینوکس اوبونتو ۲۰ ساله شد 🎉

نویسنده موضوع: پایتون: مدلسازی سه بعدی مکعب (نصفه حل شد)  (دفعات بازدید: 942 بار)

0 کاربر و 2 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین سید وحید رضا برهانی

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1668
  • جنسیت : پسر
  • یک مخالف نرم افزار اوپن سورس
سلام
من ۶ تا عکس مربعی دارم و می خوام به صورت یک مکعب نشون داده بشه طوری که بشه چرخوندش.
mathplot خیلی خوب اینکار رو می کنه ولی  نمی تونم بهش بگم عکس رو یه جای وجه درنظر بگیر.
vpython6 هم خیلی خوبه ولی وقتی مکعب رو می کشم و texture رو انتخاب می کنم texture رو روی مکعب نمی کشه و همش رو روی یک وجه در نظر میگره و برای بقیه وجوه هم همون رو کپی می کنه.(اگر بلندر رو دیده باشید وقتی texture رو انتخاب می کنی خودش روی همه وجوه می کشه)
vpython7 راستش این یکی چون خروجی رو روی مرورگر نشون می ده و اصلا هم نتونستم غیرفعالش کنم که برگرده به wx بیخیالش شدم چون عملا بدرد من نمی خوره. وخب اصلا هم تست نکردم که جواب می ده یا نه.
pyopengl رو هم تست نکردم ( نمی خوام خوانایی و سادگی برنامه پایین بیاد - pyopengl مستقیما با c درارتباطه و برنامه رو طولانی می کنه) ولی اگر راه دیگه ای نباشه مجبورم استفاده کنم.

------------------------ویرایش----------------
توی matplot اگر از facecolors استفاده کنید می تونید مستقیما با imread عکس رو نشون بدید( به s آخر facecolors توجه کنید . facecolor (بدون s ) فقط یک رنگ رو می گیره ولی s دارش عکس رو قبول می کنه) . با اینحال matplot خیلی خیلی کند هست و نمی شه برای اینکار ازش استفاده کرد
pygame : اینم قابلیت این رو داره ولی باید چرخش و 3d projoction رو روی تک تک پیکسل ها انجام بشه که هم کد رو پیچیده می کنه وهم سرعتش می یاد پایین. به هر حال pygame اصلا برای پردازش سه بعدی طراحی نشده.
panda3d : این یکی یک موتور قوی و پیشرفته بازی سازی سه بعدی هست که خب با این خیلی راحت و سریع می شه به چیزی که می خوام برسم ولی خیلی حجیمه.
چیزی که دنبالش هستم بهش می گن cubemap که یک نوعی از texture سه بعدی هست. که این panda3d هیلی خوب این کار رو می کنه.
« آخرین ویرایش: 03 آبان 1397، 09:15 ب‌ظ توسط سید وحید رضا برهانی »
نرم افزاری که نشه سیخ انگولکش کرد (به هر دلیلی چه به‌خاطر قانون و چه پیچیدگی یا توسعه سریع)نرم افزار آزاد نیست حالا مهم نیست چه بنیادی یا چه افرادی اون رو نوشته باشند یا GPL باشه یانه!
نرم افزار آزاد یک جنبش هست نه یک تیکه کاغذ پاره(GPL)
حق فهمیدن از حق خوندن مهمتره

آفلاین Dexter

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 3
  • جنسیت : پسر
پاسخ : پایتون: مدلسازی سه بعدی مکعب
« پاسخ #1 : 25 مهر 1397، 03:07 ب‌ظ »
بنده اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم ولی فکر میکنم بتونید از blenderpy استفاده کنید
https://pypi.org/project/bpy/

آفلاین سید وحید رضا برهانی

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 1668
  • جنسیت : پسر
  • یک مخالف نرم افزار اوپن سورس
پاسخ : پایتون: مدلسازی سه بعدی مکعب
« پاسخ #2 : 26 مهر 1397، 04:37 ب‌ظ »
سلام
ممنون ولی این بسته جالب نیست. چون مستندات نداره و فقط روی ویندوز تست می شه و به احتمال زیاد به بلندر وابسته است (خود بلندر با پیشنیازهاش حدود ۳۰۰ مگ هست.) و با pip هم روی سیستمم خطا داد.

من یک چیزی پیدا کردم که توی matplot بشه به facecolor به جای کد رنگ عکس داد منتها بین نسخه ۲ و۳ گویا تغییرات صورت گرفته که گیجم کرده. اگر به جواب برسم همینجا می زارم
نرم افزاری که نشه سیخ انگولکش کرد (به هر دلیلی چه به‌خاطر قانون و چه پیچیدگی یا توسعه سریع)نرم افزار آزاد نیست حالا مهم نیست چه بنیادی یا چه افرادی اون رو نوشته باشند یا GPL باشه یانه!
نرم افزار آزاد یک جنبش هست نه یک تیکه کاغذ پاره(GPL)
حق فهمیدن از حق خوندن مهمتره

آفلاین Dexter

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 3
  • جنسیت : پسر
پاسخ : پایتون: مدلسازی سه بعدی مکعب
« پاسخ #3 : 27 مهر 1397، 12:20 ب‌ظ »
در ضمن یادم رفت بگم شاید بتونید از tkinter هم استفاده کنید.ولی در هر صورت خوشحال میشم اگر نتیجه ای گرفتید به اشتراک بگذارید