سلام
من ۶ تا عکس مربعی دارم و می خوام به صورت یک مکعب نشون داده بشه طوری که بشه چرخوندش.
mathplot خیلی خوب اینکار رو می کنه ولی نمی تونم بهش بگم عکس رو یه جای وجه درنظر بگیر.
vpython6 هم خیلی خوبه ولی وقتی مکعب رو می کشم و texture رو انتخاب می کنم texture رو روی مکعب نمی کشه و همش رو روی یک وجه در نظر میگره و برای بقیه وجوه هم همون رو کپی می کنه.(اگر بلندر رو دیده باشید وقتی texture رو انتخاب می کنی خودش روی همه وجوه می کشه)
vpython7 راستش این یکی چون خروجی رو روی مرورگر نشون می ده و اصلا هم نتونستم غیرفعالش کنم که برگرده به wx بیخیالش شدم چون عملا بدرد من نمی خوره. وخب اصلا هم تست نکردم که جواب می ده یا نه.
pyopengl رو هم تست نکردم ( نمی خوام خوانایی و سادگی برنامه پایین بیاد - pyopengl مستقیما با c درارتباطه و برنامه رو طولانی می کنه) ولی اگر راه دیگه ای نباشه مجبورم استفاده کنم.
------------------------ویرایش----------------
توی matplot اگر از facecolors استفاده کنید می تونید مستقیما با imread عکس رو نشون بدید( به s آخر facecolors توجه کنید . facecolor (بدون s ) فقط یک رنگ رو می گیره ولی s دارش عکس رو قبول می کنه) . با اینحال matplot خیلی خیلی کند هست و نمی شه برای اینکار ازش استفاده کرد
pygame : اینم قابلیت این رو داره ولی باید چرخش و 3d projoction رو روی تک تک پیکسل ها انجام بشه که هم کد رو پیچیده می کنه وهم سرعتش می یاد پایین. به هر حال pygame اصلا برای پردازش سه بعدی طراحی نشده.
panda3d : این یکی یک موتور قوی و پیشرفته بازی سازی سه بعدی هست که خب با این خیلی راحت و سریع می شه به چیزی که می خوام برسم ولی خیلی حجیمه.
چیزی که دنبالش هستم بهش می گن cubemap که یک نوعی از texture سه بعدی هست. که این panda3d هیلی خوب این کار رو می کنه.