من آشنایی زیادی با سیستم ندارم، ولی شانس اینو داشتم که چند جا در قسمت فناوری اطلاعاتش کار کنم و چیزهایی که به نظرم میاد اینا هستند:
۱.برخی ارگانها اصلا کار تیمی ندارن و هر کسی کار خودش رو به روش خودش انجام میده، تا یک مساله پیش میاد کلی زمان برای هماهنگی بین افراد با سیاست های گاها مخالف ، پیدا کردن اینکه مشکل مربوط به کدوم قسمت هست و پیدا کردن قیف و قیر و البته مسئول مربوطه
نابود میشه. که همه اینا با یک روحیه کار تیمی و اولویت دونستن حل مساله مرتفع میشه. ( همین الآن یکی از سرورها خوابیده مسئول مربوطش نیست، زنگ زدم شرکت پیمانکارش میگه مشکل sql داره امکان دسترسی از بیرون نداریم ، ریستارت کنید شاید درست بشه؛ منم که مجوز دسترسی به اون سرور ندارم پس فعلا هیچی تا روز کاری بعد که خیلی آزار دهندست.)
۲.افرادی که سواد کافی ندارند (مثل من و امثال من البته یکم بهتر) گاها مسئول قسمت هایی میشن که ......
۳.اصلا اهمیتی به رفع مشکل کاربر داده نمیشه مثل صحبت زیر (البته شماره ۳ نقل قول رو دیگه نداریم) در پی پیچیده کردن قضیه هستند که معمولا کاربرا بیخیال موضوع میشن.
1. هیچوقت اجازه ندین که کلاینتهاتون پررو بشن. اگر قراره که هر کدوم از کلاینتها 256kbps سرعت داشته باشن و شما بعد از تخصیص سرعتها دیدین که چند مگابیت پهنای باند خالی دارین، به هیچ کسی اضافهتر از حقش ندین؛ حتی اگه پهنای باندتون بلااستفاده بمونه.
2. اگه برای یکی از کلاینتها مشکلی پیش اومد و شما دیدین که با یه کلیک حل میشه، هیچوقت با یه کلیک حلش نکنی. قشنگ یه دو سه ساعتی طولش بدین. کلاینت شما و کارفرمای شما نمیدونن که تبحر و تجربه ی شماس که باعث میشه با یه کلیک بتونین مشکل رو حل کنین. بلکه اونا به شما به چشم کسی نگاه میکنن که با کمترین کار، حقوق خوبی میگیره.
3. شبکهای که کامل و روان و بی عیب کار کنه، باگ ِ ادمین هستش. گاهی اوقات عمدا بزنین یه قسمت شبکه رو مختل کنین تا بقیه بدونن که شما الکی حقوق نمیگیرین و بودنتون در اون قسمت واقعا برای اون مجموعه مهمه!
۴.افزایش سطح علمی .........ههههه.........چی هست (البته از انصاف نگذریم شامل همه نمیشه)