ممنون از دوستانی که اهمیت میدن.
من طراحم ولی اغلب با ویندوز کار میکنم
قبلا تلاش هایی کردم .فکر میکنم تا وقتی برنامه ها رایگان واسه ویندوز داریم کسی از لینوکس اونم برای گرافیک استفاده نمیکنهخیلی عجیبه این وضعیت
بله اکثر گرافیست های دنیا (حالا ۱۰۰٪ نمیگم چون واقعا ۱۰۰٪ نیست اما شاید بیش از ۹۰٪) باشن که همشون یا از مکینتاش استفاده میکنن یا از ویندوز و اصلا هم قابل چشم پوشی نیست.
وجود پروژه هایی مثل Sintel - Gosspberry , .... نشون داده جامعه متن باز هم میتونن انیمیشن های بسیار باکیفیت و تجاری با نرم افزار Blender بسازن.
من به شخصه سال هاست که با انواع شرکت ها و سایت های آموزشی خارجی آشنا هستم و جدیدترین تکنیک ها و ترفند های گرافیک رو از این کانال ها دنبال میکنم. به عنوان مثال شرکت آموزشی Digital Tutors و Lynda اینها در ابتدا آموزش هایی رو برای نرم افزار های Blender و Gimp .... نداشتن. با توجه به پیشرفت بسیار عالی Blender امروز شاهد ارائه آموزش هایی به شدت حرفه ای توسط دیجیتال توتورز و لیندا هستیم وبه راحتی این برنامه رو در دسته بندی این شرکت ها مشاهده میبینیم.
اگر در محیط ویندوز و مک از نرم افزار های گرافیکی دنیای متن باز گنو/لینوکس استفاده میکنید توصیه میکنم تمام تمرکزتون رو هم روی این سیستم بزارین. شاید تا چندسال پیش بستر گرافیکی لینوکس برای کاربران مک و ویندوز خیلی جذاب نبود اما امروز ابونتو و Elementery os و Mint و ..... محیط های بسیار زیبایی رو ارائه میدن که قابل رقابت هستن.
تو همین تاپیک دوستان میتونن لینک از نمونه کارهاشون هم قرار بدن. سه بعدی،دوبعدی ،و..... هر فعالیت گرافیکی میتونه باشه. امیدوارم بتونم کم کم همه علاقه مند ها رو در اینجا جمع کنم تا یک گروه گرافیکی متن باز تشکیل بشه
.
من تفریحی بلندر کار میکنم. شاید اگه وقت کردم بعد از کنکور بتونم همکاری کنم.
حتما توصیه میکنم این نرم افزار رو به صورت حرفه ای کار کنید. بلندر بشدت در حال توسعه هست و این خیلی مهم هست که تا هنوز به یک قول نرم افزاری مثل مایا و مکس و .... تبدیل نشده (که البته الانش هم تبدیل شده منظورم این هست که تا پیچیده تر نشده) با روند این رشدش همراه بشین. من از نسخه ۲.49 با این نرم افزار آشنا شدم و ورود Cycles و انواع پلاگین ها رو شاهد بودم که به جرات میگم بلندری که من در ابونتو ۸ بازم کردم رو ۵ دقیقه بعد بستم اما الان من به عنوان یکی از بهترین و سبک ترین نرم افزار های سه بعدی قبولش دارم.
تنها نرم افزاری که تا الان میتونه با زیبراش در اسکالپت رقابت کنه بلندر هست و تقریبا یک سالی هست که با بلندر من اسکالپت میکنم، اگر سایر نرم افزار های اسکالپتر رو میشناسید حتما میدونید ویژگی Zsphere ها اختصاصی برای زیبراش هستند ولی در بلندر شما میتونید دقیقا این امکان رو پیدا کنید
حتما سایت هایی مثل BLender Guru رو دنبال کنید و به جامعه بلندر کاران در سایت Blendernation و CGCookie ملحق بشید که پیشرفت بسیار زیادی میکنید.
.
من داوطلبم بلندر و اینک اسکیپ
این دو نرم افزار رو به صورت ترکیبی برای ساخت کلیپ های موشن گرافیک دوبعدی فلت به عنوان جایگیزین AfterEffect و Illustrator میشه استفاده کرد و به نتایج بسیار عالی هم دست پیدا کرد.