چند روز پیش در اوقات بیکاری مشغول طراحی یک بازی کامپیوتری به کمک موتور یونیتی شدم. این بازی نه گرافیک خفنی داره، نه داستان، نه مکانیک خاصی. صرفا شما یک زپلین (کشتی پرنده) دارید که یک سری موشک رو به سمت هواپیماهای جنگی پرتاب میکنه :
اما با انجام این پروژه ساده، یک سری موارد خاص رو شخصا یاد گرفتم :
۱. پیاده سازی پرتاب
۲. پیاده سازی مکانیزم pause و game over
۳. پیاده سازی مکانیزم تولید دشمن رندم
۴. تنظیم بازی برای سایزهای مختلف مانیتور
و خب، پروژه با این که یک بازی جدی و قوی نیست، اما تصمیم گرفتم با لایسنس آزاد (WTFPL) در وبسایت گیتهاب قرارش بدم :
https://github.com/prp-e/battle-zeppelin نکته :
هنوز بیلدهای باینری رو آپلود نکردم ولی به محض آپلود به همین تاپیک اضافه خواهم کرد.
نکته ۲ :
در مورد Unity Editor هایی که برای گنو/لینوکس بیلد شدن مطمئن نیستم که کار کنه، چون آخرین باری که نصب کردم نشد کاری از پیش ببرم. اگر تونستید وارد اون ادیتور کنید و جواب گرفتید ممنون میشم اطلاع بدید.
نکته ۳ :
برای بیلد گرفتن برای گنو/لینوکس و آندروید میتونید از ادیتور ویندوز هم استفاده کنید.