انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید

نویسنده موضوع: بازی Battle Zeppelin  (دفعات بازدید: 2426 بار)

0 کاربر و 4 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین محمدرضا حقیری

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 528
    • ذهن زیبا
بازی Battle Zeppelin
« : 18 اردیبهشت 1398، 12:30 ب‌ظ »
چند روز پیش در اوقات بیکاری مشغول طراحی یک بازی کامپیوتری به کمک موتور یونیتی شدم. این بازی نه گرافیک خفنی داره، نه داستان، نه مکانیک خاصی. صرفا شما یک زپلین (کشتی پرنده) دارید که یک سری موشک رو به سمت هواپیماهای جنگی پرتاب می‌کنه :


اما با انجام این پروژه ساده، یک سری موارد خاص رو شخصا یاد گرفتم :

۱. پیاده سازی پرتاب
۲. پیاده سازی مکانیزم pause و game over
۳. پیاده سازی مکانیزم تولید دشمن رندم
۴. تنظیم بازی برای سایزهای مختلف مانیتور

و خب، پروژه با این که یک بازی جدی و قوی نیست، اما تصمیم گرفتم با لایسنس آزاد (WTFPL) در وبسایت گیتهاب قرارش بدم :
https://github.com/prp-e/battle-zeppelin

نکته :
هنوز بیلدهای باینری رو آپلود نکردم ولی به محض آپلود به همین تاپیک اضافه خواهم کرد.

نکته ۲ :
در مورد Unity Editor هایی که برای گنو/لینوکس بیلد شدن مطمئن نیستم که کار کنه، چون آخرین باری که نصب کردم نشد کاری از پیش ببرم. اگر تونستید وارد اون ادیتور کنید و جواب گرفتید ممنون میشم اطلاع بدید.

نکته ۳ :
برای بیلد گرفتن برای گنو/لینوکس و آندروید میتونید از ادیتور ویندوز هم استفاده کنید.

آفلاین Farhaad 1992

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 943
  • جنسیت : پسر
  • گنو با گنوم
پاسخ : بازی Battle Zeppelin
« پاسخ #1 : 18 اردیبهشت 1398، 04:31 ب‌ظ »
برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.
* نام کاربری حساب من Fedora-Red Hat است ولی نام نمایهٔ (پروفایل) من، نام حقیقی + سال تولد من است
* از دی ۱۳۹۸ دیگر فعالیت پیوسته و دائم ندارم
* نظرات و ارسال‌های من فقط در زمان ارسال خود معتبر بودند و نشان‌دهنده طرز فکر و سطح دانش فعلی من نیستند

آفلاین محمدرضا حقیری

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 528
    • ذهن زیبا
پاسخ : بازی Battle Zeppelin
« پاسخ #2 : 18 اردیبهشت 1398، 09:05 ب‌ظ »
برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.

داداش شما کلا بدون حاشیه انگار نمی‌تونی پاسخ به تاپیکی بدی 😂
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.

آفلاین geeksesi | javad

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 685
  • جنسیت : پسر
  • GeekSesi.xyz
    • محمد جواد قاسمی
پاسخ : بازی Battle Zeppelin
« پاسخ #3 : 19 اردیبهشت 1398، 02:29 ق‌ظ »
برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.

گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(

یونیتی داره واقعا غوغا می‌کنه


---

عالی .. خیلی کاش یه خروجی وب می گرفتید می تونستیم خیلی ساده بازیش کنیم :)

منم برنامه نویس سمت سرورم برای تست گیم سرور UDP و همچنین تفریح یه چیزایی با phaser|javascript ساختم.
یه مدتی رو این کار کردم https://github.com/geeksesi/carrot_platform  فعلا یکم سرم شلوغه می خوام یکم توسعش بدم D:
اگر اشتباه کردم راهنمایی کنید تا تکرار نکنم.

آفلاین Farhaad 1992

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 943
  • جنسیت : پسر
  • گنو با گنوم
پاسخ : بازی Battle Zeppelin
« پاسخ #4 : 19 اردیبهشت 1398، 06:15 ق‌ظ »
....
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.

نقل‌قول
گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(

یونیتی داره واقعا غوغا می‌کنه

بله می‌دونم یونیتی اون قابلیت‌ها و جامعه کاربری یونیتی را ندارد، ولی برای یک بازی دو-بعدی موتور Godot انتخاب مناسب‌تری است چو ساده‌تر و متن-باز است. هرچند به نظرم این بازی کلاً نباید با یک موتور بازی سازی ساخته می‌شد! بلکه باید با HTML5 و جاوا اسکریپت ساخته می‌شد تا به راحتی با یک مرورگر وب روی هر پلتفرم و سیستمی با معماری CPU مختلف به راحتی قابل اجرا باشه. این جور بازی‌ها رو زمان‌های قدیم با فلش می‌ساختند، بعداً HTML5 جاشو گرفت.
* نام کاربری حساب من Fedora-Red Hat است ولی نام نمایهٔ (پروفایل) من، نام حقیقی + سال تولد من است
* از دی ۱۳۹۸ دیگر فعالیت پیوسته و دائم ندارم
* نظرات و ارسال‌های من فقط در زمان ارسال خود معتبر بودند و نشان‌دهنده طرز فکر و سطح دانش فعلی من نیستند

آفلاین محمدرضا حقیری

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 528
    • ذهن زیبا
پاسخ : بازی Battle Zeppelin
« پاسخ #5 : 19 اردیبهشت 1398، 07:04 ب‌ظ »
....
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.

نقل‌قول
گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(

یونیتی داره واقعا غوغا می‌کنه

بله می‌دونم یونیتی اون قابلیت‌ها و جامعه کاربری یونیتی را ندارد، ولی برای یک بازی دو-بعدی موتور Godot انتخاب مناسب‌تری است چو ساده‌تر و متن-باز است. هرچند به نظرم این بازی کلاً نباید با یک موتور بازی سازی ساخته می‌شد! بلکه باید با HTML5 و جاوا اسکریپت ساخته می‌شد تا به راحتی با یک مرورگر وب روی هر پلتفرم و سیستمی با معماری CPU مختلف به راحتی قابل اجرا باشه. این جور بازی‌ها رو زمان‌های قدیم با فلش می‌ساختند، بعداً HTML5 جاشو گرفت.

باز هم در مورد گودو، گودو یک زبان شبیه پایتون داره (و نه خود پایتون) ولی یونیتی بر اساس سی‌شارپ و جاوااسکریپت کار میکنه. یعنی دو زبان شناخته شده و خب من سی‌شارپ بلدم و این یعنی یک برتری. گودو فقط هم دوبعدی نیست. سه بعدی هم میتونید باهاش بسازید.
در مورد ساخت بازی با موتور، این بازی بخشی از مطالعات من برای پروژه بزرگتری بود که قراره شروع بشه و من هم قراره در طراحی و کدنویسی گیم‌پلی اون مشارکت کنم؛ یعنی یک پروژه برای یادگیری یونیتی :)

برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.

گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(

یونیتی داره واقعا غوغا می‌کنه


---

عالی .. خیلی کاش یه خروجی وب می گرفتید می تونستیم خیلی ساده بازیش کنیم :)

منم برنامه نویس سمت سرورم برای تست گیم سرور UDP و همچنین تفریح یه چیزایی با phaser|javascript ساختم.
یه مدتی رو این کار کردم https://github.com/geeksesi/carrot_platform  فعلا یکم سرم شلوغه می خوام یکم توسعش بدم D:

خروجی وب؟ اطلاعی ندارم که با یونیتی میشه یا نه (دیدم یک سری یکپارچه سازی هایی با ASP داره ولی دروغ چرا، سمتش نرفتم!)

اون ریپوی شما رو هم حتما می‌بینم :D

آفلاین geeksesi | javad

  • High Sr. Member
  • *
  • ارسال: 685
  • جنسیت : پسر
  • GeekSesi.xyz
    • محمد جواد قاسمی
پاسخ : بازی Battle Zeppelin
« پاسخ #6 : 17 خرداد 1398، 10:26 ب‌ظ »
....
موتور گودو، به قدرتمندی یونیتی نیست. نه کامیونیتی به اون بزرگی داره نه تیم به اون بزرگی پشتشن. نتیجتا انتخاب عقلانی تر و منطقی تر، یونیتی بود.

نقل‌قول
گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(

یونیتی داره واقعا غوغا می‌کنه

بله می‌دونم یونیتی اون قابلیت‌ها و جامعه کاربری یونیتی را ندارد، ولی برای یک بازی دو-بعدی موتور Godot انتخاب مناسب‌تری است چو ساده‌تر و متن-باز است. هرچند به نظرم این بازی کلاً نباید با یک موتور بازی سازی ساخته می‌شد! بلکه باید با HTML5 و جاوا اسکریپت ساخته می‌شد تا به راحتی با یک مرورگر وب روی هر پلتفرم و سیستمی با معماری CPU مختلف به راحتی قابل اجرا باشه. این جور بازی‌ها رو زمان‌های قدیم با فلش می‌ساختند، بعداً HTML5 جاشو گرفت.

باز هم در مورد گودو، گودو یک زبان شبیه پایتون داره (و نه خود پایتون) ولی یونیتی بر اساس سی‌شارپ و جاوااسکریپت کار میکنه. یعنی دو زبان شناخته شده و خب من سی‌شارپ بلدم و این یعنی یک برتری. گودو فقط هم دوبعدی نیست. سه بعدی هم میتونید باهاش بسازید.
در مورد ساخت بازی با موتور، این بازی بخشی از مطالعات من برای پروژه بزرگتری بود که قراره شروع بشه و من هم قراره در طراحی و کدنویسی گیم‌پلی اون مشارکت کنم؛ یعنی یک پروژه برای یادگیری یونیتی :)

برخلاف اون پروژه StrongPC مزخرف، این یکی واقعاً جالب است! البته یک موتور بازی سازی هست به نام Godot که بهتر بود این بازی با اون ساخته شود.

گودوتو اصلا انتخاب جالبی نیست.. :(

یونیتی داره واقعا غوغا می‌کنه


---

عالی .. خیلی کاش یه خروجی وب می گرفتید می تونستیم خیلی ساده بازیش کنیم :)

منم برنامه نویس سمت سرورم برای تست گیم سرور UDP و همچنین تفریح یه چیزایی با phaser|javascript ساختم.
یه مدتی رو این کار کردم https://github.com/geeksesi/carrot_platform  فعلا یکم سرم شلوغه می خوام یکم توسعش بدم D:

خروجی وب؟ اطلاعی ندارم که با یونیتی میشه یا نه (دیدم یک سری یکپارچه سازی هایی با ASP داره ولی دروغ چرا، سمتش نرفتم!)

اون ریپوی شما رو هم حتما می‌بینم :D

یونیتی خیلی راحت با یه سری ابزار های دات.نت بازیتون رو تبدیل می کنه به یه بازی HTML ( البته خب JS )

در ضمن یونیتی دیگه از JS پشتیبانی نمی کنه... اون جاوااسکریپتی هم که داشته به چیز من‌درآوردی مثل ts بوده برای خودش... شباهت زیادی به JS نداشته...
اگر اشتباه کردم راهنمایی کنید تا تکرار نکنم.