مثلا بازی کلش اف کلنز اندروید یک وب سرویس اپلیکیشن است که می بینید برخلاف گرافیکی که دارد و بین دویا چند کاربر است شما احساس کندی نمی کنید ولی اگر یک انمیشن چند دقیقه ای را بخواهید دانلود کنید می بینید که چه قدر کند است دلیل این است که در این بازی پردازش اصلی در وب سرویس است و شما فقط نتایج را می بینید .
در حقیقت پردازش گرافیکی در دستگاه شماست. ولی گاهی این که چه انیمیشنی باید در برنامه نشان داده شود از سرور گرفته میشود.
در پردازش های ابری در چنین برنامه هایی هدف این نیست که پردازش های سنگین کاربران به سرور منتقل شود بلکه پردازش ها تا جایی که ممکن است به سمت کاربر منتقل میشود تا فشار روی سرور کاهش یابد. فقط در جاهای محدودی که نیاز به همسان سازی بین کاربران است (مثل اطلاعات افراد، جنگ ها، جلوگیری از تقلب و...) پردازش به سرور منتقل میشود.
در پردازش های ابری که بیشتر بخش های برنامه به سرور منتقل میشوند نیاز به زیرساخت شبکه ای فوی دارند. که در این صورت دانلود یک انیمیشن چند دقیقه ای هم سریع خواهد بود.
اما پاسخ دوستان درسته. گرچه در پردازش های ابری میشه از وب سرویس استفاده کرد اما وب سرویس یکی از ابزار هاست
وب سرور یه نرمافزاره که روی سیستمعاملها نصب میشه و صفحات وب رو در اختیار کسانی که درخواست دادن قرار میده. صفحه ویکی رو بخون.
کاربرد وب سرور تو پایتون خیلی جملهی درستی نیست! اگه منظورت اینه که با پایتون چه جوری یه وب سرور بنویسیم راههای زیادی است، مثلا با چند خط کد میتونی یه socket درست کنی و روی پورت 80 گوش کنی و درخواستها رو جواب بدی ( باید پروتکل HTTP رو مثلا بلد باشی) ! یا میتونی از فریمورک های پایتون مثل Twisted و Tornado استفاده کنی (:
روی ویندوز یا گنو/لینوکس وب سرورهای معروفی مثل apache و Nginx وجود دارن که میتونی آموزش نصب و کانفیگش رو سرچ کنی (:
صفحات وب .ای پی آی های روی وب مثل تویتر و فیسبوک. ابزارهایی مثل وبگذر و خیلی چیزهای دیگه وب سرویس هستند. که هرکدام قوانین خاص خود را دارند
برای اطلاعات بیشتر لایه های شبکه را مطالعه نمایید