اگر 502 bad gateway kali رو سرچ کنید، متوجه میشید کسان دیگری هم این مشکل رو داشتن. به چندتایی که نگاه کردم دیدم اشاره کردن که مشکل از nginx و نسخه پیاچپی هست.
سوال شما نه مربوط به اوبونتو است و نه توزیع دیگه. کسانی که به سمت تست نفوذ یا هک میرن، کسانی هستند که با مبانی شبکه، وب سرورها، و دست کم یک زبان برنامه نویسی تحت وب و دیتابیس آشنایی دارند، تا اگر به مشکلی بر خوردن بدونن کجا باید پیاش رو بگیرن. احتمالا خود شما این ها رو می دونی، پس نباید توقع داشته باشی این سوالات در این انجمن که اکثرا تازه کار هستن، از جمله من، قابل پاسخ گویی باشه.
من معمولا سرچ میکنم، و اگر هم خیلی واجب و ضروری باشه، در یک انجمن میپرسم. stackoverflow یا serverfault رو امتحان کن.
اینجا به مشکلات کالی معمولا کمکی نمیشه.
از یه توزیع معقول مانند اوبونتو استفاده کنید...
به Sosha عزیز:
من چندباری هست که میبینم وقتی جواب سوالی رو نمیدونی درست رفتار نمیکنی؛ مثلا میگی، سوال جدید موضوع جدید، یا علم غیب که نداریم، یا به این انجمن مربوط نمیشه و مانند اینها. وقتی شخصا این نوع پاسخ دادن رو به من داده بودن کلافه میشدم. اگر نمیتونی پاسخ بدی نظر نده. مثلا اگر کسی در مورد مشکل پارتیشن ویندوزش که بعد از نصب اوبونتو براش پیش اومده سوال بپرسه، یقینا به این انجم مربوطه.
مورد اول،
من موقعی که به سوالی بخورم که ناقض قوانین هستش، دیگه به جواب دادنش اصلا فکر نمیکنم. دلیلش هم واضح هست، اگر جواب بدم حتی با ذکر این نکته که سوال شما داره قوانین رو نقض میکنه، پرسشگر و سایر افراد مخصوصا تازهواردها فکر میکنن همیشه همینطوری هستش که اگر سوالشون رو جای درست نپرسن باز جواب میگیرم. در حالی که باید اینطور جا بیوفته که شما سوالتون رو در جای درست بپرسید تا احتمال پاسخگویی بره بالا.
در هر صورت توی قوانین انجمن بطور مشخص ذکر شده هر موضوع، یک پرسش.
مورد دوم،
سوال باید کامل و درست پرسیده بشه که بعد بشه بهش درست پاسخ داد، شما نمیتونی سوال رو اینجوری بپرسی: «بچهها امروز سیستمم روشن نمیشه، بنظرتون مشکل چیه؟» و بعد از ما(نه من) انتظار پاسخگویی داشته باشی، اینجوری این وسط کلی وقت و انرژی طلف میشه که بدونن سیستم شما چیه، مشخصاتش چیه، آخرین بار باهاش چکار کردید؟ آیا تلاشی برای رفع عیب داشتید؟ آیا روشن نمیشه، خطایی هم میده؟ صدایی میده؟ سیستم رو تمیز کردید؟ ضربه خورده؟ و ...
این همه پرسش باید مطرح بشه، تا که آخر مشخص بشه مشکل چی بوده و شاید بشه کمک کرد، در حالی که پرسشگر میتونه توی همون موضوعی که باز کرده راحت همه اینارو بگه و منتظر بشینه یکی کمکش کنه...
برای همینه که میگم ما علم غیب نداریم و سوال رو کامل مطرح کن...
مورد سوم،
بحث پارتیشن ویندوز، تا حدودی ممکنه مسائل پارتیشن بندی ویندوز در مواردی به اوبونتو هم مربوط بشه، خب اگر بدونیم که میشه جواب میدم(اگر پاسخ رو بلد باشیم و یا دلمون بخواد که جواب بدیم). موردش خود من بودم که دوستان کمک کردن و پاسخ دادن، توی ویندوز چیزی نصب کرده بودم که روی پارتیشنهای گنو خرابکاری میکرد و دوستان راه حل رو دادن. اما توی اکثریت مواقع مشکل اصلا مربوط به گنو نیست و باید تو همون انجمنهای ویندوزی پیگیری بشه.
خب ما هم هر موقع مربوط نبود میگیم به این انجمن مربوط نیست
مورد چهارم و نتیجهگیری:
این که من به سوالی که مشکل داره و یا ناقض قوانین هست واکنش نشون میدم کاملا به نظر خودم کار درستیه، چون اگر تذکر ندم این چرخهی اشتباه و نقض قوانین همینطور تکرار میشه باز...
این که میام تذکر میدم و جواب سوال نمیدم(حالا به هر دلیل)، نمیشه گفت حتما جواب سوال رو بلد نیستم. کاملا هم حق طبیعی من هست به عنوان یه کاربر فعال تو انجمن که به پرسشگر اطلاع و تذکر بدم این موضوع رو که داری مینویسی قوانین رو نقض میکنی. اگر به نظر شما این رفتار مناسب نیست، مشکل شماست و نه من یا هر کس دیگه که مثل من واکنش نشون میده
گاهی هم بوده مثل چند پیام بالاتر توصیه کردم فقط، حتی تذکر هم نبوده:
اینجا به مشکلات کالی معمولا کمکی نمیشه.
از یه توزیع معقول مانند اوبونتو استفاده کنید...که برای خط اول متنم هم، میتونید به سوالهای مطرح شدهی توی انجمن که در مورد کالی هست نگاهی بندازید تا ببینید که چقدر پاسخ گرفتن. اکثریت جواب نگرفتن، پس حرفم درسته که توی این انجمن پاسخی معمولا داده نمیشه.
وضعیت این انجمن با کالی، یه حالت بایکوت دست جمعی داره و اکثریت موافق جواب ندادن به سوالات کالی هستن، پس این که میگم اینجا نپرس یه جورایی لطفه که وقت پرسشگر گرفته نشه.