انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید




نویسنده موضوع: مشکل با SDK  (دفعات بازدید: 502 بار)

0 کاربر و 4 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین hasanstar

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 4
  • جنسیت : پسر
مشکل با SDK
« : 11 اردیبهشت 1401، 08:59 ق‌ظ »
سلام دوستان عزیز من ابونتو رو روی SSD 128G نصب کردم اما پوشه sdk حدود 150 گیگ هست و داخل درایو دیگه هستش
توی اندروید استودیو درایو های دیگه رو نمیخونه
کسی راهی بلده که پوشه sdk رو به اندروید استودیو معرفی کنم؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
با تشکر...

آفلاین دانیال بهزادی

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 19677
  • جنسیت : پسر
  • Urahara Kiesuke
    • وبلاگ
پاسخ : مشکل با SDK
« پاسخ #1 : 11 اردیبهشت 1401، 09:49 ق‌ظ »
چه خبره ۱۵۰ گیگ؟ SDK رو از مخازن نصب کن و بهش معرفی کن.
تو بخشی از این ویدیو مي‌بینی چه‌طور:  https://archive.org/details/add-app-fdroid-danialbehzadi-tehlug247
اگه برای پروانه‌اش هم به مشکل خوردی،‌این مخزن کمکت می‌کنه: https://github.com/mherod/android-sdk-licenses
اگه این ارسال بهت کمک کرد، دنبال دکمهٔ تشکر نگرد. به جاش تو هم به جامعهٔ آزادت کمک کن

آفلاین nixnix

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 13
پاسخ : مشکل با SDK
« پاسخ #2 : 11 اردیبهشت 1401، 03:24 ب‌ظ »
برای تغییر و تعیین مسیر Android SDK در محیط Android Studio از مسیر زیر اقدام کنید:
Settings > Appearance & Behavior > System Settings > Android SDK

مطابق با عکسی که پیوست شده است.

نکته: حجم زیاد Android SDK به‌خاطر این است که بسیاری از چیزهای آن را به‌صورت خودکار یا دلخواه نصب کرده‌اید.
بیشتر حجم مربوط به پوشه «system-images» است. که در واقع Image‌های مختلف اندروید (ARM یا Android-TV یا PC-x86)برای اجرا در محیط Emulator هستند. می‌توانید هر کدام که به کارتان نمی‌آید را پاک کنید چون وجودشان ضروری نیست،این کار به صورت دستی یا از طریق sdk-manager امکانپذیر است.
پوشه «platforms» نیز حجیم می‌باشد. البته نسخه‌های مختلف Android API Levels اینجا قرار دارند و با توجه به اینکه برای کدام نسخه از سیستم عامل اندرویدبرنامه‌نویسی می‌کنید، نسخه API Level متناظر با نسخه سیستم‌عامل، وجودش ضروری است.
پوشه «ndk» نیز حجیم است.اگر به زبان ++C برای اندروید برنامه نویسی نمی‌کنید وجودش ضروری نیست. پوشه «‌doc» نیز می‌تواند حجیم باشد.

یادآوری: دسترسی به Android SDK و Studio برای کاربران ایرانی از سوی گوگل مسدود شده است،در sdk-manager برای اضافه/به‌روزرسانی بسته‌ها نیاز به IP غیر ایرانی دارند.

در پایان با توجه به تصویر پیوست شده مربوط به sdk-manager، می‌توانیدنصب/حذف/به‌روزرسانی بسته‌ها را مدیریت کنید.با تیک‌زدن گزینه «Show Package Details» نیز جزئیات بیشتری قابل دستکاری هستند.


پیوندهای زیر مفید می‌باشند:

« آخرین ویرایش: 11 اردیبهشت 1401، 03:47 ب‌ظ توسط nixnix »

آفلاین sajadspeed

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 973
  • جنسیت : پسر
پاسخ : مشکل با SDK
« پاسخ #3 : 11 اردیبهشت 1401، 04:15 ب‌ظ »
سلام دوست عزیز، وسواس کامل بودن SDK توی برنامه‌نویس‌های اندروید مبتدی خیلی دیده میشه، البته نمی‌گم شما مبتدی هستید، نه ممکن طبق عادت‌های قبلی عمل کرده باشید.
هیچ نیازی به 150 گیگ SDK برای کار با اندروید نیست، بنده خودم کل SDK که استفاده میکنم 1 گیگ حجم داره.
اون SDK قبلی خودتون بی‌خیال بشید و نگران نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد، از مخازن دوباره SDK دریافت کنید و هر چیز دیگه‌ای نیاز داشتید با SDK Manager نصب کنید.

آفلاین S Y N C R E X

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 798
  • جنسیت : پسر
  • The Control Is The Power
    • syncrex.me
پاسخ : مشکل با SDK
« پاسخ #4 : 11 اردیبهشت 1401، 06:57 ب‌ظ »
وسواس کامل بودن SDK توی برنامه‌نویس‌های اندروید مبتدی خیلی دیده میشه
=D>

آفلاین hasanstar

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 4
  • جنسیت : پسر
پاسخ : مشکل با SDK
« پاسخ #5 : 12 اردیبهشت 1401، 05:00 ب‌ظ »
چه خبره ۱۵۰ گیگ؟ SDK رو از مخازن نصب کن و بهش معرفی کن.
تو بخشی از این ویدیو مي‌بینی چه‌طور:  https://archive.org/details/add-app-fdroid-danialbehzadi-tehlug247
اگه برای پروانه‌اش هم به مشکل خوردی،‌این مخزن کمکت می‌کنه: https://github.com/mherod/android-sdk-licenses

دقیقا 152 گیگه تمام نسخه های اندروید و تمام فایل هارو دانلود کردم و نگه داشتم
دقیقا هم میدونم بجز 7-8 گیگش مابقی اضافه هست ولی آدم دلش نمیاد استفاده نکنه

برای تغییر و تعیین مسیر Android SDK در محیط Android Studio از مسیر زیر اقدام کنید:
Settings > Appearance & Behavior > System Settings > Android SDK

مطابق با عکسی که پیوست شده است.

نکته: حجم زیاد Android SDK به‌خاطر این است که بسیاری از چیزهای آن را به‌صورت خودکار یا دلخواه نصب کرده‌اید.
بیشتر حجم مربوط به پوشه «system-images» است. که در واقع Image‌های مختلف اندروید (ARM یا Android-TV یا PC-x86)برای اجرا در محیط Emulator هستند. می‌توانید هر کدام که به کارتان نمی‌آید را پاک کنید چون وجودشان ضروری نیست،این کار به صورت دستی یا از طریق sdk-manager امکانپذیر است.
پوشه «platforms» نیز حجیم می‌باشد. البته نسخه‌های مختلف Android API Levels اینجا قرار دارند و با توجه به اینکه برای کدام نسخه از سیستم عامل اندرویدبرنامه‌نویسی می‌کنید، نسخه API Level متناظر با نسخه سیستم‌عامل، وجودش ضروری است.
پوشه «ndk» نیز حجیم است.اگر به زبان ++C برای اندروید برنامه نویسی نمی‌کنید وجودش ضروری نیست. پوشه «‌doc» نیز می‌تواند حجیم باشد.

یادآوری: دسترسی به Android SDK و Studio برای کاربران ایرانی از سوی گوگل مسدود شده است،در sdk-manager برای اضافه/به‌روزرسانی بسته‌ها نیاز به IP غیر ایرانی دارند.

در پایان با توجه به تصویر پیوست شده مربوط به sdk-manager، می‌توانیدنصب/حذف/به‌روزرسانی بسته‌ها را مدیریت کنید.با تیک‌زدن گزینه «Show Package Details» نیز جزئیات بیشتری قابل دستکاری هستند.


پیوندهای زیر مفید می‌باشند:


مجبور شدم هوم رو یک ترا بهش تعلق بدم و بندازمش روی hdd
سلام دوست عزیز، وسواس کامل بودن SDK توی برنامه‌نویس‌های اندروید مبتدی خیلی دیده میشه، البته نمی‌گم شما مبتدی هستید، نه ممکن طبق عادت‌های قبلی عمل کرده باشید.
هیچ نیازی به 150 گیگ SDK برای کار با اندروید نیست، بنده خودم کل SDK که استفاده میکنم 1 گیگ حجم داره.
اون SDK قبلی خودتون بی‌خیال بشید و نگران نباشید هیچ مشکلی پیش نمیاد، از مخازن دوباره SDK دریافت کنید و هر چیز دیگه‌ای نیاز داشتید با SDK Manager نصب کنید.

دقیق میدونم چقدر به درد میخوره ولی من 25 تومن سر هایپر وی ویندوز 11 پیاده شدم برا مین و سی پی یو و رم
وقتی 46 ترابایت هارد دارم چرا ازش استفاده نکنم یه بنز معمولی با یه فول باید فرق داشته باشه
شما دارید عشقباز ماشین رو میبینید خب منم عشق باز سیستمم
به ولله بجز gta v & pes2018 با سیستم بازی دیگه نداشتم ولی همیشه گراف ddr5 بستم
اینم یه خوره هستش و قبول دارم ولی وقتی هست چرا استفاده نکنم

آفلاین سودو.

  • High Hero Member
  • *
  • ارسال: 3095
  • جنسیت : پسر
  • :(){ :|:& };:
پاسخ : مشکل با SDK
« پاسخ #6 : 12 اردیبهشت 1401، 06:22 ب‌ظ »
یعنی چی هدر میرفت ؟ 😐 مگه استفاده نکنید فاسد میشه ؟
هدر چرا اخه ؟ استفاده نمیشه دیگه ، هدر ؟ مگه ابه ؟
سوای از اون مگه طراحی گرافیکی و برنامه نویسی نمیکنید ؟ واقعا منابع قوی تر بهتر نیست ؟
انرژی مصرف می‌شه براش و کرهٔ زمین گرم‌تر می‌شه. الآن روی این لپ‌تاپ، با نصف زمان شارژ قبلیه، ده دوازده ساعت شارژ دارم.
برای طراحی با اینک‌اسکیپ و برنامه‌نویسی با ویم، همین لپ‌تاپ زیاد هم هست. نیاز به چیز قوی‌تری نیست.

نقل قول از جناب بهزادی !
آرچ و گنوم!