انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


ارائه ۲۴٫۱۰ اوبونتو منتشر شد 🎉

نویسنده موضوع: ارسال ایمیل با postfix و مشکل اسپم شدن در سمت gmail  (دفعات بازدید: 1699 بار)

0 کاربر و 1 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین esmaeelE

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 1276
  • جنسیت : پسر
با ابزار virtualmin یک سرور ایمیل (postfix) راه‌اندازی کردم.

برای DNS از cloudflare استفاده می‌کنم
پس از افزودن رکوردهای DKIM, MX, A, SPF ارسال ایمیل‌ به مقصد به درستی انجام می‌شود.
صحت کار را با ابزارهای برخط زیر بررسی کردم.
https://temp-mail.org
https://www.mail-tester.com

اما وب سرور جیمیل ایمیل های دریافتی را اسپم تشخیص می‌دهد.
نتیجهٔ جستجو مشکل را از نبود رکورد PTR در سمت DNS دانسته شده.

خروجی ابزار mail-tester نشان می‌دهد که این رکورد به درستی تنظیم نشده. (مقادیر ip و دامین تغییر کردند)


Your IP address 1.1.1.1 is associated with the domain 3(NXDOMAIN).
Nevertheless your message appears to be sent from mail.test.com.

You may want to change your pointer (PTR type) DNS record and the host name of your server to the same value.

Here are the tested values for this check:

    IP: 1.1.1.1
    HELO: mail.test.com
    rDNS: 3(NXDOMAIN)



پرسش:
۱. چطور به درستی رکورد PTR را در سمت DNS تنظیم کنم تا ایمیل‌ها اسپم نشوند؟
۲. آیا مشکل کار تنها از همین رکورد است یا اینکه ملاحظات دیگری در راه‌اندازی خدمت ایمیل باید در نظر داشت.

« آخرین ویرایش: 02 آذر 1403، 03:59 ب‌ظ توسط esmaeelE »

آفلاین nixoeen

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 4877
  • جنسیت : پسر
  • masoft قدیم
۱) برای PTR باید صاحب آی‌پی (سرویس‌دهنده) اون رو تنظیم بکنه. عموما در پنل تنظیمات سرور و آی‌پی می‌تونید اون رو تنظیم کنید.
۲) موارد دیگه‌ای هم وجود داره، مثلا DMARC. همچنین خود Gmail هم توی Source ایمیل بهتون یک سری موارد رو میگه.

آفلاین esmaeelE

  • ناظر انجمن
  • *
  • ارسال: 1276
  • جنسیت : پسر
سپاسگزارم.

مشکل همانطور که راهنمایی کردید با افزودن رکورد‌های PTR یا همان Reverse DNS records برای آدرس آی پی سرور در پنل مدیریت سرویس حل شد.

بررسی دامنه و آی پی درستی تنظیمات را نشان می‌دهد.

گزینه‌های

* MX lookup
* Reverse Lookup

https://mxtoolbox.com

پس از انجام این تنظیمات و افزودن رکورد‌های زیر به سرویس DNS مشکل اسپم تشخیص داده شدن ایمیل‌های ارسالی حل شد.

# SPF Record (Recommended)

Type: TXT
Host: @
Value: v=spf1 a mx ip4:YOUR-SERVER-IP ~all

# DKIM Record (Get this from Virtualmin)
Type: TXT
Host: [value for DKIM on Virtualmin] 202410._domainkey
Value: [Your DKIM value from Virtualmin]


# DMARC Record (Recommended), security, to send email to gmail and yahoo
Type: TXT
Host: _dmarc
Value: v=DMARC1; p=none; rua=mailto:dmarc@yourdomain.com
Value: v=DMARC1; p=quarantine; rua=mailto:dmarc@yourdomain.com

# MX Record (Receive Mails), others can send me email
Type: MX
Host: @
Priority: 10
Value: mail.test.com ( we will use our mail hostname)