انجمن‌های فارسی اوبونتو

لطفاً به انجمن‌ها وارد شده و یا جهت ورود ثبت‌نام نمائید

لطفاً جهت ورود نام کاربری و رمز عبورتان را وارد نمائید


توزیع گنو/لینوکس اوبونتو ۲۰ ساله شد 🎉

نویسنده موضوع: سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)  (دفعات بازدید: 29069 بار)

0 کاربر و 2 مهمان درحال مشاهده موضوع.

آفلاین xubuntu4iran

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 748
  • جنسیت : پسر
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #45 : 13 خرداد 1392، 03:12 ق‌ظ »
خب کدت رو به این شکل تغییر دادم


#! /usr/bin/python2
fruit='fruit'
index=0
while index<len(fruit):
   letter=fruit[index]
   print letter
   index=index+1
[/font]

نتیجه:
f
r
u
i
t
« آخرین ویرایش: 28 تیر 1392، 07:01 ب‌ظ توسط xubuntu4iran »

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #46 : 11 تیر 1392، 05:32 ب‌ظ »
سلام دوستان من تو این قسمت مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید
class point:
  pass

blank = point()

blank.x = 3.0
blank.y = 4.0

class rectangle:
    pass

box = rectangle()
box.width = 100.0
box.height = 200.0

box.corner = point()
box.corner.x = 0.0
box.corner.y = 0.0




الان من نمیفهمم این مستطیلی که من تعریف کردم چه ربطی به نقطه ای که قبلا تعریف کردم داره چون وقتی وهله x از نقطه رو چاپ میکنم بازم برابر 4.0  کلا گیج شدم، point یا rectangle رو اگه تغیر بدم رو اون یکی اثر میکنه؟ اصلا چرا باید از نقطه هم استفاده کرد؟
پ.ن:برگرفته از کتاب از این پس پایتون فصل کلاس    پایتون نسخه 2.7
« آخرین ویرایش: 12 تیر 1392، 12:05 ق‌ظ توسط Ehsanveisi »

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #47 : 12 تیر 1392، 12:21 ق‌ظ »
یکی نیست یه کمکی بکنه؟ :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
« آخرین ویرایش: 12 تیر 1392، 01:25 ق‌ظ توسط احسان☺ »

آفلاین vandu

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 741
  • جنسیت : پسر
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #48 : 12 تیر 1392، 02:13 ب‌ظ »
سلام دوستان من تو این قسمت مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید
class point:
  pass

blank = point()

blank.x = 3.0
blank.y = 4.0

class rectangle:
    pass

box = rectangle()
box.width = 100.0
box.height = 200.0

box.corner = point()
box.corner.x = 0.0
box.corner.y = 0.0




الان من نمیفهمم این مستطیلی که من تعریف کردم چه ربطی به نقطه ای که قبلا تعریف کردم داره چون وقتی وهله x از نقطه رو چاپ میکنم بازم برابر 4.0  کلا گیج شدم، point یا rectangle رو اگه تغیر بدم رو اون یکی اثر میکنه؟ اصلا چرا باید از نقطه هم استفاده کرد؟
پ.ن:برگرفته از کتاب از این پس پایتون فصل کلاس    پایتون نسخه 2.7
دوست عزیز اینها به مفاهیم شی‌گرایی مرتبط میشه. کلاس نقطه شامل دو مشخصه x و y هست و کلاس مستطیل شامل سه مشخصه نقطه شروع، طول و عرض؛ که مشخصه نقطه شروع چون خودش یه نقطه‌س پس میشه از تعریف قبلی استفاده کرد و کلاس‌های تودرتو ایجاد کرد. این باعث میشه در تعریف کلاس مستطیل از کلاس نقطه استفاده بشه. اینجوری هم خوانایی کد بالا میره و هم ساختار برنامه به تعاریف دنیای واقعی شبیه‌تر میشه.
توی کدی که نوشته شده مقدار دهی blank.x و blank.y به کلاس مستطیل مربوط نمیشه. کلاس مستطیل فقط از تعریف ساختار نقطه استفاده می‌کنه یا در صورت نیاز چیزی رو به تعریفش اضافه می‌کنه.
Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs

Henry Ford

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #49 : 12 تیر 1392، 04:14 ب‌ظ »
سلام دوستان من تو این قسمت مشکل دارم لطفا راهنمایی کنید
class point:
  pass

blank = point()

blank.x = 3.0
blank.y = 4.0

class rectangle:
    pass

box = rectangle()
box.width = 100.0
box.height = 200.0

box.corner = point()
box.corner.x = 0.0
box.corner.y = 0.0




الان من نمیفهمم این مستطیلی که من تعریف کردم چه ربطی به نقطه ای که قبلا تعریف کردم داره چون وقتی وهله x از نقطه رو چاپ میکنم بازم برابر 4.0  کلا گیج شدم، point یا rectangle رو اگه تغیر بدم رو اون یکی اثر میکنه؟ اصلا چرا باید از نقطه هم استفاده کرد؟
پ.ن:برگرفته از کتاب از این پس پایتون فصل کلاس    پایتون نسخه 2.7
دوست عزیز اینها به مفاهیم شی‌گرایی مرتبط میشه. کلاس نقطه شامل دو مشخصه x و y هست و کلاس مستطیل شامل سه مشخصه نقطه شروع، طول و عرض؛ که مشخصه نقطه شروع چون خودش یه نقطه‌س پس میشه از تعریف قبلی استفاده کرد و کلاس‌های تودرتو ایجاد کرد. این باعث میشه در تعریف کلاس مستطیل از کلاس نقطه استفاده بشه. اینجوری هم خوانایی کد بالا میره و هم ساختار برنامه به تعاریف دنیای واقعی شبیه‌تر میشه.
توی کدی که نوشته شده مقدار دهی blank.x و blank.y به کلاس مستطیل مربوط نمیشه. کلاس مستطیل فقط از تعریف ساختار نقطه استفاده می‌کنه یا در صورت نیاز چیزی رو به تعریفش اضافه می‌کنه.
آخه مشکل من اینه که blank = point() و box.corner = point() خب آلان باید هردو یک کار رو انجام بدن.(فکر کنم این جاش رو اشتباه میکنم درسته؟)
بغییر از این الان x و y های دوم(مال مستطیل)درون نقطه تعریف شدن یا مستطیل یا هردو؟میشه یه خورده توضیح بدین؟(کلا راجع به کلاس تو در تو یه کمی توضیح بدین خیلی ممنون میشم.
ممنون

آفلاین vandu

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 741
  • جنسیت : پسر
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #50 : 12 تیر 1392، 04:38 ب‌ظ »
دستور اول blank=point()‎ یه شی از نوع نقطه ایجاد می‌کنه و بهش اسم blank رو میده و دستور دوم box.corner=point()‎ یه شی از نوع نقطه ایجاد می‌کنه و بهش اسم corner رو میده ولی در عین حال مشخص میکنه که اینن corner عضوی از شی box هست.
x و y های دوم درون نقطه‌ای که اون نقطه هم درون مستطیل تعریف شده تعریف شدن و این به شی blank که اون بالا از نوع نقطه تعریف شده بود ارتباطی نداره.

البته من پایتون‌کار نیستم. اگر کسی نظر بهتری در مورد این موضوع داره خوشحال میشم دوست عزیزمون رو راهنمایی کنه که ما هم استفاده کنیم. :)
Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs

Henry Ford

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #51 : 12 تیر 1392، 04:41 ب‌ظ »
دستور اول blank=point()‎ یه شی از نوع نقطه ایجاد می‌کنه و بهش اسم blank رو میده و دستور دوم box.corner=point()‎ یه شی از نوع نقطه ایجاد می‌کنه و بهش اسم corner رو میده ولی در عین حال مشخص میکنه که اینن corner عضوی از شی box هست.
x و y های دوم درون نقطه‌ای که اون نقطه هم درون مستطیل تعریف شده تعریف شدن و این به شی blank که اون بالا از نوع نقطه تعریف شده بود ارتباطی نداره.

البته من پایتون‌کار نیستم. اگر کسی نظر بهتری در مورد این موضوع داره خوشحال میشم دوست عزیزمون رو راهنمایی کنه که ما هم استفاده کنیم. :)
خیلی ممنون

آفلاین soheilred

  • Newbie
  • *
  • ارسال: 9
  • جنسیت : پسر
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #52 : 16 تیر 1392، 11:28 ب‌ظ »
دوستان من تازه  کارم، و سرچ هم کردم دیدم این چیزی که من دنبالشم توی قسمت تازه کارا نبود. گفتم همین جا بپرسم، فوقش دوستان کار بلد مطلب رو منتقل می کنند.
بنده مشغول ور رفتن با لینوکسم برای استفاده از یه سری پکیج رباتیکی، دیدم داره یه اروری می ده که توش زیاد از python2.7 به کار برده. گفتم شاید اشکالی داره این بنده خدا. بذار پاکش کنم دوباره نصبش می کنم دیگه. رفتم زدم

sudo apt-get remove python2.7

سرتون رو درد نیارم. دیگه هیچی نداره سیستمم. کاری می شه براش کرد؟ یا باید دوباره لینوکسم رو از اول بریزم؟ حتی ترمینال هم ندارم و نمی تونم به سیستم لاگین شم.

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #53 : 18 تیر 1392، 11:33 ق‌ظ »
راستى اصن چرا بايد مسطتيل و نقطه رو به بلنك و باكس نسبت داد؟(سوال اصلى دو سه پست بالاتر)

آفلاین vandu

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 741
  • جنسیت : پسر
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #54 : 18 تیر 1392، 04:34 ب‌ظ »
راستى اصن چرا بايد مسطتيل و نقطه رو به بلنك و باكس نسبت داد؟(سوال اصلى دو سه پست بالاتر)
برای اینکه مستطیل و نقطه فقط یک «تعریف» (کلاس) هستند و برای اینکه از اون تعاریف نمونه‌ای ایجاد بشه که بتونیم باهاش کار کنیم نیاز هست که اون تعریف رو به یک متغیر جدید (آبجکت) نسبت بدیم.
Nothing is particularly hard if you divide it into small jobs

Henry Ford

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #55 : 18 تیر 1392، 08:07 ب‌ظ »
ممنون بابت صبر و حوصلتون.
من نميفهمم  چرا نميشه مستقيم كار زير رو كرد؟ و حتما بايد به بلنك نسبتش بديم؟
point().x=3
« آخرین ویرایش: 19 تیر 1392، 11:05 ق‌ظ توسط احسان☺ »

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #56 : 18 تیر 1392، 08:09 ب‌ظ »
يعنى الان دو كد زير برابر نيستند؟
a=point()
b=point()
منظورم اينه اى و بى كاراى متفاوتى انجام ميدن؟
« آخرین ویرایش: 19 تیر 1392، 11:07 ق‌ظ توسط احسان☺ »

آفلاین mojtabarezaei76

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 179
  • جنسیت : پسر
تشریح یک خط از اسکریپت
« پاسخ #57 : 23 تیر 1392، 07:40 ب‌ظ »
سلام من دارم یک کتاب انگلیسی آموزش پایتن می خونم ولی یکم حرفه ای  ??? و در یک معرفی کدهای یک اسکریپ من یک خط را نفهمیدم  :'( و نوشته چون خیلی ساده است درباره اش توضیح نمی دییم ولی من متوجه اش نمی شم
if __name__ == '__main__':
وجلوش یک کامنت نوشته که when run as a script
دنیا را دو گونه می توان تغییر داد: با قلم (كاربست اندیشه) و با شمشیر (كاربست زور)

آفلاین احسان☺ -

  • Hero Member
  • *
  • ارسال: 937
  • جنسیت : پسر
  • !no power geek
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #58 : 23 تیر 1392، 07:53 ب‌ظ »
خب اين كه همينطورى ميشه به صورت انگليسى خوندش يعنى: اگر --name --
برابر رشته --main--
است.

آفلاین mojtabarezaei76

  • Full Member
  • *
  • ارسال: 179
  • جنسیت : پسر
پاسخ : سوالات و اشکالات پیرامون پایتون(Python)
« پاسخ #59 : 23 تیر 1392، 08:03 ب‌ظ »
خب اين كه همينطورى ميشه به صورت انگليسى خوندش يعنى: اگر
برابر رشته --main--
است.
من نگرفتم :'( :'( آخه نه name تعرف شده ونه main نکنه پایتون هم مثل جاوا باید مین و کلاس تعریف کنی اگه هم بخواهد اینجوی تعریف می کنند؟ ](*,)
دنیا را دو گونه می توان تغییر داد: با قلم (كاربست اندیشه) و با شمشیر (كاربست زور)