با سلام.
از اونجایی که دوستان تازه کار ، مباحث تکراری زیادی شروع میکنند و یا در کد زدن بی دقتی میکنند ، تصمیم گرفتم این تاپیک رو ایجاد کنم. در این تاپیک به این میپردازیم که چطور تازه کاران رو راهنمایی کنیم.
لینک دادن از موتورهای جست و جواگر میخواهیم تازه کاران جست و جو کردن را فرا بگیرند ، بهتر است بعد از این که تاپیک تکراری زدند ، یک سرچ کوتاه انجام داده و سپس لینکش را در تاپیک کاربر مورد نظر درج کنیم و متنی ساده مانند این بنویسیم :
یادگیری جست و جوی صحیح ، مقدمات حرفه ای شدن شما را فراهم میکند.
سپس در صورتی که تازه کار دوباره سوال را پرسید ، میتوانید بپرسید :
چه چیز مبهمی در نتایج جست و جو وجود داشت؟
و به سوالات «جدید» پیش آمده پاسخ دهیم.
سوالات را گلچین کرده و FAQ ایجاد کنیمدرست است که سوالاتی مانند «اوبونتو چیست» دید تازه کاران را بسیار بسیار باز تر میکند ، ولی کافی نیست. همچنین بهتر است پس از عضویت ، برای تازه کاران یک پ خ شامل قوانین ، FAQ و یک پیغام خوشامد گویی ساده ارسال شود.
این FAQ میتواند با سرشماری تاپیک های بخش تازه کاران صورت گیرد. و با توجه به کثرت سوالات ، گلچین شده و مختصر پاسخی + لینکی از تاپیک های جامع و ویکی برای کاربر ارسال گردد.
تازه کار را وارد بحث فلسفی کنیم ، اما به موقعش!گاهی اوقات کاربر ممکن است در تاپیک «نصب مرورگر X روی اوبونتو» از لفظ «لینوکس» استفاده کند. اگر عقده داریم که «گنو/لینوکس» درست و نه «لینوکس» ، بهتر است این را در یک پ خ و با لینک کردن به تاپیکی که بحث این چنینی را آغاز نموده است ، اطلاع دهیم.
کاربر را به امتیاز وابسته نکنیمکاربرانی که ده پست یا بیست پست دارند و آشنایی چندانی با محیط انجمن ندارند و همچنین کمی بی دقت هستند را با منفی دادن فراری میدهیم. بهتر است که تا زمانی که کاربر سیستم کارما را هضم ننموده است ، امتیازش صفر باشد!
بی رحم باشیم!بی رحمی خیرخواهانه چیز خوبیست. بهتر است تاپیک ها و سوالات تکراری (در صورتی که بند ۱ رعایت شده باشد قبلا!) بهتر است بسته و یا حذف شوند و حتی کاربر هشدار دریافت کند. این چنین است که کاربر قانونمند میشود.
این چیزایی بود که به ذهن من میرسید. چیز دیگری به ذهنتون میرسه همینجا بگید.